חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדגלים והמחלוקת 📸

חברי המועצה דורשים מראש העיר לתלות את דגלי הגאווה בעיר כבר היום. בעירייה מסרבים: "הדגלים יתלו במוצאי שבת" 📸מילן מועלם 


ביום ראשון תערך עצרת גאווה של הבית הפתוח וכמידי שנה, בעמותה המעוררת מחלוקת, דורשים לתלות מיידית את דגלי הגאווה ברחבי העיר על פי חוק.

מי שהתגייסו לטובת העמותה הם חברי המועצה, עו"ד יוסי חביליו, לורה ורטון ופלר חסן נחום שפנו היום רשמית לראש העיר משה ליאון ודרשו את תליית השלטים. 

" מיד‏י שנה מתקיים בירושלים "מצעד הגאווה" וכחלק מאירועי המצעד תולה העירייה דגלים של הקהילה הגאה ברחובות העיר. החיוב לתלות את הדגלים נקבע בפסק דין שניתן על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים בשנת 2005 (עת"ם 526/05 הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות נ' עיריית ירושלים, ראש עיריית ירושלים ואח').

לדעתנו, לא היה צריך לחייב את העירייה לעשות כן – שכן מדובר בדבר מובן מאליו המתחייב מעקרונות השוויון, חופש הביטוי והחשיבות לאפשר לכל קהילה להביע את עצמה – גם בפומבי ובמרחב הציבורי. תליית דגלים מבוצעת כדבר שבשגרה אף בערים אחרות בארץ ובעולם. מכל מקום, שעה שפסק הדין ניתן – אין עיריית ירושלים יכולה להימנע מקיומו של פסק הדין כלשונו וכרוחו.

📸 מתוך עמוד הפייסבוק של חביליו

 

העצרת אמורה להתקיים ביום ראשון הקרוב, 28.06.20, וכמו שמקובל בכל שנה, הדגלים נתלים מספר ימים לפני האירוע.

נמסר לנו גם על ידי אנשי הקהילה הגאה כי כבכל שנה הומצאו לעירייה הדגלים המיועדים לתלייה – על מנת שהעירייה תתלה אותם אולם עד כה לא בוצעה התלייה וכאמור, האירוע אמור להתקיים ביום ראשון.

על פי מה שנמסר לנו ובעניין זה אנו איננו מכירים את הפרטים העירייה כרגע מתחמקת מתליית הדגלים או מתן אישור לקהילה הגאה על כך, כאשר נמסר לנו כי הטענה היא שהשנה מדובר בהפגנה ולא במצעד ולכן אין לעירייה חובה ואולי אפילו חל עליה איסור לקחת חלק בהפגנה. עוד נמסר לנו כי ייתכן והעירייה מתכוונת לתלות את הדגלים ביום ראשון בבוקר, יום קיום העצרת.

לאור האמור, אנו פונים בדרישה דחופה לתלות את דגלי הקהילה הגאה אשר מצויים כרגע בידי העירייה ללא דיחוי נוסף, עוד היום, ולהודיע על כך לאלתר לחברי הקהילה הגאה".

בעיריית ירושלים נראה שלא התרשמו ממכתבם של חברי המועצה ואמרו היום:'העירייה הנחתה את הצוותים המקצועיים להציב במוצאי שבת דגלים לקראת האירוע. הודעה על כך הועברה לכל הנוגעים בדבר'.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן