חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליאון מתנגד לסגר 📸

ראש העיר הודיע הבוקר למשרד הבריאות שהוא מתנגד לסגר על שכונות בעיר: "סגירה הרמטית תוביל להדבקה המונית" 📸 מילן מועלם 


משה ליאון, הודיע הבוקר לפרופסור איתמר גרוטו ממשרד הבריאות שהוא מתנגד בתוקף להטלת סגר על שכונות בעיר. לטענתו של ליאון, סגר יוביל להדבקה מאחר ושכונות העיר המדוברות, צפופות וסגירת התושבים בתוך השכונה עלולה להוביל להחמרה.

ליאון כתב: "עמדתי החד משמעית היא נגד הטלת סגר.
הסגר המוצע עשוי להפוך את השכונות הרלוונטיות למדגרות קורונה. חשוב להדגיש: להבדיל מערים אחרות, השכונות המדוברות בירושלים הן שכונות בהן מתגוררים עשרות אלפי אנשים ומשפחות ברוכות ילדים בדירות צפופות, כשמאות אנשים מתגוררים בכל בניין.

הסגירה ההרמטית שלהם תוביל להדבקה המונית בתוך הקהילה ותחמיר את המצב.

לאור האמור, מציע לפתוח חמ"לים ייעודיים שיופעלו ע״י העירייה ופיקוד העורף בשכונות המדוברות ולפעול באופן מיידי לפינוי כל חולה מאומת בתוך 24 שעות מהבית במטרה למנוע את המשך ההדבקה.

2.לגבי סגירת מוסדות החינוך:
א.ישיבות גדולות(גילאי 16-25): שליחת עשרות אלפי בחורים הביתה, עלולה להביא להתגברות המחלה בצורה דרמטית.

נכון לעכשיו, אין שום דרך לבדוק את המצב הנתון של חולי הקורונה בתוך הישיבות ואנו עשויים לשלוח חולים רבים לבתיהם, שם ידביקו עוד משפחות רבות ויביאו להתפרצות אדירה במגזר החרדי.

לאור האמור,המלצתי: הידוק הסגרים על כל הישיבות הגדולות למשך שבועיים.

ב.ישיבות קטנות (כיתות ט-יא): הישיבות עם הפנימיה ימשיכו במתכונת של הישיבות הגדולות.

ישיבות בלי פנימיה, ימשיכו את מתווה הקפסולות, ובאם ימצא חולה – הקפסולה תיסגר מיידית, והבחורים ישלחו לבתיהם לבידוד.

ג.תלמודי תורה (כיתות א-ח): הקפדה יתירה על מתווה הקפסולות תוך מעקב קפדני אחר תסמינים ושמירת הוראות משרד הבריאות וסגירת כל קפסולה בה ימצא חולה.

ראש העיר מר משה ליאון
צילום דוד פרץ

 

עוד מוסיף ראש העיר ירושלים: 'אני סבור שהטיפול בסוגיה חייב להיות מערכתי, כולל, לקחת בחשבון את מירב האפשרויות למניעת ההדבקה והתפשטות הקורונה. סגר ללא פתרונות כאלה, ישיג את המטרה ההפוכה. אני קורא לכלל גורמי הממשלה להאיץ את פעולות המניעה ובכלל זה בתי מלון לבידוד הנדבקים'.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן