חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התוכנית של השר דרעי למען האוכלוסיות המוחלשות 📸

בזמן שבכנסת עסוקים במריבות בעיקר, שר הפנים פנה לנתניהו וביקש סיוע נרחב למשפחות במצוקה: "מעוניין לשמש לפה ושליח לאוכלוסיה שקולה לא נשמע" 📸 מילן מועלם


שר הפנים אריה דרעי, פנה הערב לראש הממשלה, בנימין נתניהו בבקשה לכלול בתוכנית הכלכלית גם את האוכלוסיות המוחלשות שניזוקו בצורה קשה מאז התפרצה מגפת הקורונה.

השר הציע תוכנית שצפויה לעזור רבות למשפחות, סיוע של אלפי שקלים בתווי מזון. סך התוכנית נאמדת ב-300,000,000 ש"ח.

דרעי כתב:  "אני מעוניין לשמש לפה ושליח לאוכלוסיה שקולה לא נשמע, לצערי ישנן עדיין אוכלוסיות חלשות ביותר בחברה הישראלית מהמגזרים השונים הכללי החרדי והערבי שמתקשים בשגרה ועל אחת כמה וכמה בעידן משבר, אוכלוסיות אלו נהנות מתמיכות ומלגות שמקורן מפילנתרופיה שכידוע צמצמה משמעותית את היקפי התמיכה והותירה קהילות גדולות ללא יכולת בסיסית לצרוך לחם וחלב.

לכן הגיתי תכנית ממוקדת ויעילה שתתן מענה ישיר לציבור החלש ביותר, והוא באמצעות מדד שקובע כי כל משפחה הזכאית להנחה בארנונה של מעל 70% במסגרת מבחני הכנסה, תכנס תחת הקריטריון הקובע לתמיכה הנדרשת, מבחני ההכנסה נעשים על ידי הרשויות המקומיות בכל שנה על פי טבלת ההנחות המוסדרת בתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון), התש"ף 2020.

קריטריון זה יתן מענה שוויוני ללא משוא פנים והעדפות כלשהן וכך תגיע התמיכה לנזקקים ביותר  לצרכים הבסיסיים ביותר. במסגרת התמיכה שתעבור דרך המערך של הרשויות המקומיות, תקבל כל משפחה שוברים לצריכת מזון ומוצרי צריכה בסיסיים, על פי אומדן ראשוני ישנן כ-150,000 משקי בית בישראל אשר עונים לתנאי זה.

עוד מוצע כי הסיוע יחולק באופן דיפרנציאלי על פי מספר הנפשות במשק הבית:

▪️סיוע חודשי בסך 1500 ₪ בתלושי מזון יועבר למשקי בית בהם מתגוררים בין 1-3 נפשות.

▪️סיוע חודשי בסך 2000 ₪ בתלושי מזון יועבר למשקי בית בהם מתגוררים בין 4-6 נפשות.

▪️סיוע חודשי בסך 2500 ₪ בתלושי מזון יועבר למשקי בהם מתגוררים למעלה מ-7 נפשות.

משכך, הערכת העלויות הראשונית על-פי האומדן הינה כ-300,000,000 ₪ לחודש".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן