חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חנוכה 2020 במוזיאון ישראל בירושלים – תערוכת בּובּוֹתיים לכל המשפחה!

תערוכת בּובּוֹתיים – תערוכה בהשראת השיר ״שתי בנות״ מאת ח״נ ביאליק – שמוצגת במוזיאון ישראל בין התאריכים: 01 דצמ' 2020 – 30 יוני 2021
היא תערוכה שהיא איור לשיר.

צילום: אלי פוזנר

איורים מקוריים של נחום גוטמן, אוסף בובות וספרים נדירים בתערוכה חדשה בספריית האיור של מוזיאון ישראל. התערוכה בהשראת השיר ״שתי בנות״ מאת ח״נ ביאליק.
אוצרת התערוכה: אורנה גרנות.
מעצב התערוכה: עוז בירי.
ספריית אגף הנוער

מאז נכתב לפני יותר ממאה שנה, הצליח שיר הילדים שחיבר המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק לחזור ולענות תשובה מפתיעה על שאלה שמעסיקה כמעט כל ילד וילדה: את מי אוהבים יותר?… תערוכה חדשה, שנפתחה בספריית האיור באגף הנוער והחינוך לאמנות של מוזיאון ישראל, מנסה להעניק לצילי וגילי פרשנות עכשווית ותלת־ממדית באמצעות איורי מקור של נחום גוטמן, ספרים נדירים ובובות ישנות וחדשות.

השיטוט בספרייה מאפשר לחפש ולמצוא כל מיני זוגות; צמד בובות ענק ובובות זעירות, בובות עשויות פלסטיק, מתכת או עץ, צמדים מצוירים באיורי ספרים, וגם זוגות של צלמיות ששימשו בפולחן דתי. בתערוכה יוצגו אחד-עשר איורים מקוריים מאת נחום גוטמן בהשאלת מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, בובותיים ענקיות שיצרה המעצבת נעמה בן משה וכן צמדים של כ-50 בובות מאוסף אגף הנוער ומאוסף פרטי של האספנית ליאורה פוגלמן.

אורנה גרנות, אוצרת התערוכה: "התערוכה היא מעין איור לשיר 'צילי וגילי', שיר שהוטמע בתרבות הישראלית וגם הפך למטבע לשון. מגוון ה"בובותיים" שמוצגות בתערוכה מעלות שאלות על השוואה, על התבוננות ועל החיבור שהופך צמד לזוג".

במהלך חג החנוכה מוזיאון ישראל בירושלים יהיה פתוח בימים א'-ה' בין השעות 10:00-17:00 וביום שבת 10:00-17:00

הכניסה לילדים חינם בכל ימי החנוכה! (13.12-17.12)

כתובת המוזיאון: שדרות רופין 11, הקריה, ירושלים

עלות כניסה במהלך ימי חנוכה:
בוגר 54 ₪
סטודנט 39 ₪
אזרח ותיק 27 ₪
ילד חינם
חיילים חינם

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן