חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרוייקט נדל"ן רפואי במבואות ירושלים בעיצומו

בריאות וחיים חדשים במבואות ירושלים
פרויקט נדל"ן רפואי מדיק-אול (MedicAll) שבמבשרת ציון בעיצומו, ביוזמת גל אמרלד ו-י.ד ברזאני. צפי אכלוס: ספטמבר 2021 . מתחם מדיק-אול יספק פתרון רפואי כולל תחת קורת גג אחת לאוכלוסייה של למעלה ממיליון נפש.

צילום: יח"צ

הרפואה המתקדמת שעוברת שינוי כיוון לעבר הרפואה הפרטית, העיר העמוסה והפקוקה בישראל, ועורף דמוגרפי של חצי מיליון תושבים בטבעת היישובים שסביב ירושלים, דוחפים קדימה פרויקט נדל"ן רב היקף במבואות הבירה. הפרויקט שמוגדר כ"נדל"ן רפואי" מנגיש שירותי רפואה מסוג אחר לתושבי המרכז והבירה ומהווה דוגמה להרמוניה הנרקמת בין הרפואה הציבורית לרפואה הפרטית בישראל.

פרויקט נדל"ן רפואי רחב-ממדים קורם עור וגידים בימים אלו במבואות ירושלים ובתוך חודשים ספורים יאוכלס בדיירים החדשים: מרפאות, חדרי טיפולים, מכונים, סניפי קופות חולים, מעבדות, ושטחי מסחר רחבי היקף שיעניקו שירותים רפואיים למאות ואלפי האנשים שיפקדו מדי יום את המתחם.

מדובר במתחם המשתרע על שטח של כ- 12 אלף מ"ר במבואותיה המערביים של העיר ירושלים, כשתי דקות נסיעה מכביש 1 לכיוון מבשרת ציון. שם, ממש על אם הדרך, מתגלה לו המתחם – שני בניינים רחבי ידיים , בהם ישוכנו גורמי רפואה מהשורה הראשונה, פרויקט עם ניחוח של מתחמי הרפואה המתקדמים באירופה וארה"ב.

במתחם מדיק-אול יהיו מרוכזים תחת קורת גג אחת כל האמצעים הטיפוליים, החל מסניפים של קופ"ח מאוחדת וקופ"ח הכללית, מרכז דיאליזה, מרכז בריאות האשה, מרכז לאופטיקה ומעבדות, מרפאות מומחים, מכוני הדמיה, מרפאות שיניים, מכוני אסתטיקה ורפואה משלימה.

את המתחם החדש בונים היזמים גל אמרלד וי.ד ברזאני והוא כולל שני בניינים הנבנים בכביש המחבר מכביש 1 למבשרת ציון – לכיוון בית החולים הדסה עין כרם.

ההחלטה להקים את המתחם דווקא כאן ועכשיו במבשרת ציון נבעה מכמה סיבות, מציינים בהנהלת גל אמרלד: "יש כאן נקודת מפגש של כמה נסיבות שכל אחת העניקה נקודות זכות ודחפה להקמת המתחם החדש שקראנו לו מדיק-אול משום שהוא משלב מגוון רחב של שירותי רפואה פרטית וציבורית וכולל תחומים עסקיים משלימים לרפואה עצמה: בית מרקחת, מכוני אורתופדיה, אופטיקה ועוד".

"הסיבה הראשונה היא שבשנים האחרונות קופות החולים עצמן וחברות הביטוח העוסקות בביטוח רפואי מעודדות יזמים להקים מרכזים רפואיים בכדי להקטין את העומס והלחץ בבתי חולים ולספק שירות זמין מהיר וברמה גבוהה למבוטחים שלהן, וזאת בנוסף לשירותי הרפואה הציבורית שקופות החולים מספקות ישירות."

"בשנים האחרונות אנו עדים לכך שהרפואה הפרטית "משלימה" את הרפואה הציבורית, ישנה תופעה מדהימה שקופות החולים משתפות פעולה עם גופים פרטיים על מנת להשלים שירותים ייחודיים בתחומים שונים או באזורים גיאוגרפיים בהם שירותים מסוימים חסרים מה שיוצר הרמוניה וחיסכון לכל הצדדים". מסבירים בגל אמרלד.

"הסיבה השנייה שמתייחסת למיקום הנבחר היא, שהעיר ירושלים שהיא העיר הגדולה במדינה עם כמיליון תושבים ובה שני בתי חולים גדולים, שכבר לא מספיקים עבור הצרכים הרפואיים של אוכלוסיית העיר ובנוסף, תושבי העורף מסביב – ממערב לירושלים. מדובר בתושבים שגרים לאורך כביש 1 הנאלצים כיום להיכנס לתוך ירושלים עצמה בפקקי ענק, על מנת להנות משירותי רפואה מקצועית ומשלימה. ההגעה לטיפולים הרפואיים הללו בתוך העיר עצמה היא סיוט מתמשך עבור התושבים.

"ירושלים, על פי הנתונים הרשמיים, היא העיר הפקוקה ביותר בארץ, לכן החלטנו כיזמים המכירים היטב את האזור, להקים את הפרויקט כאן ועכשיו, בכדי להנגיש מתחם רפואי גדול מבלי צורך להיכנס לעיר עצמה ולבזבז זמן יקר בפקקים. כיום בכל פרויקט נדל"ן הנגישות היא מרכיב חיוני להצלחה, וכאן יש לנו בהחלט הרכב מנצח".
בימים אלו הושלמה התוכנית לביצוע של כביש מחבר ממחלף עין חמד (כביש 1) להדסה שעובר דרך המרכז הרפואי מדיק-אול.

הפרויקט שנמצא בשלבי בניה מתקדמים יעניק מגוון רחב של שטחים ברמת מעטפת, כך שכל גוף יוכל להתאימו לצרכיו. חלק מהשטחים כבר הושכרו, בהם שטחים לשתי קופות החולים מאוחדת וכללית וכן למכונים פרטיים. בקומת הכניסה למתחם ישולבו שטחי מסחר, חנויות ובתי קפה.

לסיכום מציין אבי ועקנין, מנהל הפיתוח העסקי של הפרויקט "נוצר חיבור של אינטרסים שבו מצד אחד קיים ביקוש רב לשירותי רפואה פרטיים וציבוריים החיים בהרמוניה, לצד מיקום מנצח. שילוב של רפואה פרטית וציבורית ומיקום מעולה יצרו את השילוב הנכון עבורנו כחברות יזמיות".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן