חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למען הגיל השלישי: עיריית ירושלים בתכנית חסרת תקדים למניעת נפילות בבתי קשישים

על רקע משבר הקורונה וכחלק ממדיניות ראש העיר לטיפול בבני הגיל השלישי – עיריית ירושלים משיקה תוכנית ענק למניעת נפילות בבתי קשישים.
 

נפילות בקרב קשישים כרוכות לרוב בסבל מתמשך פיזי ומנטלי ועלולות להסתיים בנזק בלתי הפיך. בעיריית ירושלים מעריכים כי מדי שנה כ-300 נפילות בקרב קשישים מובילות לניתוחים מורכבים. במסגרת תכנית ייחודית זו, הנכנסת לראשונה למרחב הפרטי של התושב הוותיק ומבטחת אותו בהסכמתו המלאה, מקדמת העירייה התקנת עזרים למניעת נפילות בבתיהם של תושבים ותיקים, זאת בתקצוב של מיליוני שקלים.
 

כחלק מהתכנית המיוחדת, המתקיימת לראשונה בישראל ובירושלים, מגיעים אנשי צוות לבתיהם של אזרחים ותיקים מגילאי 70 ומעלה, מקיימים עימם שיחה אישית, מציעים להם את השירותים החברתיים לגיל השלישי (לרבות חוגים ופעילויות באזור מגוריהם) ומתקינים בביתם עזרים למניעת נפילות.
 

בין העזרים שיותקנו בבתי הקשישים:
• משטח וכיסא לאמבטיה
• שטיח מונע החלקה
• מאחזים לשירותים ולחדר הרחצה
• גלאי עשן
• דבק מונע תזוזת שטיחים
• פסי הדבקה זוהרים
יצוין כי הפרויקט המיוחד, המקודם כחלק ממדיניות ראש העיר לטיפול בקשישים, צפוי לתת מענה מדי שנה לכ-8,000 אזרחים ותיקים מגיל 70 ומעלה. המעוניינים לבצע התקנה בבית הוריהם או בביתם מוזמנים לפנות למוקד העירוני 106 ולתאם ביקור בית.
 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני נרגש להשיק את התוכנית העירונית למניעת נפילות בבתי קשישים. תקופת הקורונה הזכירה לנו כמה אנחנו צריכים לשמור על ההורים שלנו ועל הסבים והסבתות שלנו והמהלך הזה יסייע להם להימנע מפגיעות מיותרות בתוך בתיהם. עיריית ירושלים מובילה תכנית אסטרטגית לטיפול היקפי באזרחים הוותיקים, דור המייסדים, ההורים של כולנו. אני סבור שפרויקט מיוחד זה ישפר את איכות חייהם, יחזק את הקשר בין בני הגיל השלישי לעירייה ולשירותים החברתיים וכן יצמצם את מצבי הסיכון באופן דרסטי".
 

חבר הנהלת העיר ומחזיק תיק הגיל השלישי יהודה פרוידיגר: "אני מברך את ראש העיר על פרוייקט מניעת הנפילות היוצא לדרך. פרויקט זה מהווה עוד נדבך בפעילות הגדולה הנעשית לבני הגיל השלישי בעיר בכלל ובתקופת הקורונה בפרט. ראש העיר מוביל ונותן לי גב לכל יוזמה המציבה את ירושלים במקום הראשון בארץ בדאגה לתושביה הוותיקים".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן