חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנהלת הדסה עין כרם מגיבה להתפטרותם של שניים מחברי מועצת המנהלים של בית החולים

הנהלת המרכז הרפואי הדסה אישרה הבוקר בתגובה לשאלות העיתונאים, כי שניים מחברי מועצת המנהלים של הדסה התפטרו היום מתפקידם ההתנדבותי בבורד.

המרכז הרפואי הדסה עין כרם. צילום: ח.בן דוד

שני המתפטרים, יובל ינאי ודן זיסקינד, היו מהבולטים והאיכותיים בין חברי מועצת המנהלים בהדסה ומונו מקרב הציבור. יובל ינאי אף שימש כיו"ר וועדת הכספים שהוא אורגן חיוני של במועצת המנהלים.

במכתב ההתפטרות שלהם הם מסבירים את צעד ההתפטרות הלא צפויה שלהם במתרחש במועצת המנהלים מאז החליטו נשות הדסה, חודש לפני סיום תקופת ההבראה, שלא להאריך את כהונתו של ארז מלצר כיו"ר מועצת המנהלים של הדסה.

המתפטרים מותחים ביקורת על ההחלטה המהירה, המפתיעה והלא מובנת של נשות הדסה שנעשתה בלי יידועם מראש בתקופה רגישה הקרובה לסיום הסכם ההבראה, חוסר הבהירות לגבי תקציבי בית החולים והאשמות "סרק" של נשות הדסה אל יו"ר הדירקטוריון בדבר חוסר קיום ממשל תאגידי שלא דווחו למועצת המנהלים, כאשר פניותיהם לנשות הדסה "הבעלים" כלל לא נענו.

המתפטרים מותחים ביקורת על בחירת והליך בחירת היו"ר הזמני של מועצת המנהלים, מר חזי אופיר, ועל הקונפליקט שיצרו נשות הדסה מול משרד האוצר בנושא מינוי יו"ר מועצת המנהלים בשעה שהדסה כל כך זקוקה לשיתוף פעולה עם בכיריו.

לבסוף מותחים המתפטרים ביקורת על חוסר האמון בין נשות הדסה וחלק ממועצת המנהלים למנכ"ל הדסה, כאשר הם (המתפטרים) חושבים שהוא המנכ"ל הנכון בזמן הנכון, שלמרות הקושי בשליטה בו הוכיח עצמו בשנים בהן הוא מכהן כמנכ"ל ועל כך שחלק ממועצת המנהלים הצטרפה לבעלים בהחלטה להצר את צעדיו החיוביים הנדרשים להדסה כדי להצעידה קדימה.

שני חברי מועצת המנהלים שהתפטרו מציינים, כי לא חוו התנהגות כזאת מצד הבעלים ביחסיהם בין מועצת המנהלים ובעלים, וישמחו לחזור ולהתנדב למועצת המנהלים של הדסה עם המנכ"ל הנוכחי במידה והנסיבות ישתנו לטובה.

הנהלת הדסה אם כך, נמצאת בימים קריטיים אלה בערב סיום תקופת הבראה של 7 שנים ללא מניין חוקי של מועצת מנהלים עם יכולת החלטה ובמציאות קשה ומיותרת בעודה בחזית קורונה בגל שלישי עם למעלה מ- 100 חולי קורונה בינוניים וקשים, ובית חולים עמוס ומלא חולים כשהיא לחוצה אל הקיר בנושא יכולת מימון המשך פעילות תקינה של בית החולים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן