חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכתזיות ועימותים: מעל 20 עצורים במחאות על הרג אהוביה סנדק ז"ל

מאות מפגינים הפגינו אמש (א') ברחבי הארץ במחאה על הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל בידי שוטרים בבנימין. המפגינים חסמו כבישים והתעמתו עם המשטרה.

צילום: יונתן דוד

בכניסה לירושלים הפגינו כ-500 מפגינים, 20 מהמפגינים נעצרו. הכניסה לעיר נחסמה החל מהשעה 19:00 לסרוגין, כשבסמוך לשעה 21:00 הצליחו המפגינים לחסום את הכניסה לעיר לחלוטין. המשטרה הביאה למקום מכתזית שהתיזה על המפגינים חומר עם ריח רע בניסיון לפזרם. רק לאחר השעה 23:00 הצליחה המשטרה לפנות את המפגינים מהכביש.

חלק מהעצורים יובאו היום לדיון בבימ"ש השלום בעיר. חלק מהעצורים משתחררים בתחנות המשטרה, לאחר שהמשטרה מטילה עליהם קנסות כבדים בגין הפרת סגר הקורונה.

המפגינים דיווחו על אלימות משטרתית קשה ועל שימוש במכתזית גם כלפי מפגינים אשר עמדו על המדרכה. במהלך הערב יצאה צעדה של מפגינים לעבר מרכז העיר, המפגינים חסמו את הרכבת הקלה וצעדו על ציר הרכבת.

במחלף אולגה בחדרה, הפגינו עשרות מפגינים, במהלך ההפגנה עצרה המשטרה באלימות 2 מהמפגינים, אחד מהם נעצר שהוא מדמם מפניו. גם בצפת נעצר מפגין במהלך הפגנת מחאה על הרג הנער.

הפגנות נוספות נערכו ברחבי הארץ – בלוד הפגינו כ-40 איש מול תחנת המשטרה. בצומת תלם מפגינים כמה עשרות אנשים ובקניון באריאל הפגינו כ-30 נשים וקראו "לילד עם פאות מגיע לחיות."

עו"ד אמיר ברכה סייע לעצורים בתחנת המשטרה בירושלים מטעם ארגון חוננו. עו"ד אברהם סופר העניק סיוע לעצורים באולגה גם הוא מטעם ארגון חוננו.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן