חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירושלים "מובילה בראש" בתאונות אופנוע

בירושלים נפגעו הכי הרבה רוכבי אופנוע צעירים בתאונות בשנת 2018, מספר הנפגעים הגבוה ביותר מזה חמש שנים בעיר

לפני כשבוע, קיבל צעיר בן 16 את רישיון הנהיגה על אופנוע, יום למחרת, בעודו רוכב על האופנוע ברחוב חיים ע.קוליץ בירושלים ומרכיב את חברו, איבד שליטה על האופנוע, התנגש במדרכה ובהולכת רגל והתרסק. הרוכב הצעיר נפצע אנושות ולאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו, חברו, כבן 15, נפגע באורח בינוני ופונה לבית החולים.

צילום זק"א

 

כלי הרכב הדו גלגלי, חוסר היציבות שלו וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שזה עתה קיבלו את רשיון הנהיגה מכניס את אותם צעירים בני 15-24 לקבוצת סיכון מוגבר להיפגע בתאונות דרכים. בשנת 2018 נפגעו בירושלים 115 רוכבי אופנוע, הכי הרבה מכל הערים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בבירה מאז שנת 2013.

 

צילום: עמותת אור ירוק

בתל אביב-יפו נפגעו 106 רוכבים צעירים בשנת 2018, בחיפה נפגעו בשנה זו 42 רוכבים צעירים וזהו מספר הרוכבים הצעירים שנפצעו בתאונות דרכים, הגבוה ביותר בעשור האחרון בעיר הצפונית. בבת ים נפגעו 31 רוכבים בני 15-24 וכמו בחיפה, זהו מספר הנפגעים הגבוה בעיר בעשור.

בשנת 2018 נפגעו בתחום העירוני 695 רוכבי דו גלגלי צעירים, מהם שבעה נהרגו ו- 127 נפצעו באורח קשה. בעשור החולף נפצעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים קרוב ל-7,500 רוכבים צעירים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: זה לא נתפס שנערים שעוד לא סיימו את התיכון נהרגים בכבישים, המספרים הקשים צריכים להטריד את כל הגורמים האחראיים לבטיחות בדרכים ועליהם לפעול בהקדם למניעת התאונות המיותרות האלה ולצמצום מספר הצעירים שנפגעים בהן. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשפר את אופן הכשרת הרוכבים הצעירים כדי ללמד אותם לא רק לשלוט באופנוע אלא גם לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. אופן הכשרת הנהגים חייב להיות יסודי יותר כדי לצמצם את מספרם של הרוכבים הצעירים המעורבים בתאונות דרכים".

הבעיה המהותית שמאפיינת את רכיבת הצעירים על דו גלגלי, היא הסכנות הכרוכות ברכיבה עליהם. אופן ההכשרה שניתן לצעירים שבוחרים לעשות רישיון על כלי הרכב הדו גלגליים הוא בעייתי ולוקה בחסר ובנוסף בעת קבלת הרישיון לא נדרשים הצעירים לנהוג תקופה מסוימת בליווי נהג ותיק, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו, מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן