חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתי מומלץ לשקול טיפול נפשי?

כל אחד ואחת מאתנו יכולים למצוא עזר רב בטיפול פסיכולוגי. אנו לא מוכרחים להתמודד עם מצוקה נפשית מתמשכת מסוימת, ולעתים יכול הדבר להיות מקושר למצוקה זמנית שעמה אנו מתמודדים (דוגמת אובדן טרגי ומפתיע, או שינוי משמעותי באורח החיים). לעתים גם עצם השיח עם גורם אובייקטיבי, יכול לסייע לנו לרכוש כלים להתמודדות עם אירועים ואתגרים יומיומיים ושגורים.

pixabay

האם ישנו 'סימן דרך' מסוים שיכול לאותת על הצורך בטיפול?

ההחלטה באם לגשת או לא לגשת לטיפול, כרוכה לא אחת בתהליך פנימי שאנו צריכים לעבור עם עצמנו. חשוב יהיה לציין שטיפול פסיכולוגי, על אף התועלות הקיימות בו, הוא גם תהליך שמצריך שיתוף פעולה מן הצד השני. נכונות מטעם האדם המגיע לטיפול, לעזור לעצמו ולסייע לעצמו.

לעתים תהליכים שכאלו יבעבעו בנו ו'יתבשלו' לאורך זמן רב. רק כאשר נכיר בכך שהמצוקה היא כה רבה עד שהיא משפיעה לבלי היכר על איכות חיינו, הרי שייתכן ונגיע עם ההכרה בצורך שבטיפול ועם המוטיבציה הנדרשת כדי ליישם את הכלים שיינתנו לנו.

לעתים ההכרה בכך שאנו זקוקים או יכולים להסתייע בטיפול נפשי, תנבע דווקא מתוך מעורבותם של מכרים ובני משפחה שיעודדו וידרבנו אותנו לכך.

החשיבות הרבה ביותר היא בכך שאנו נכיר בתועלת שנוכל להפיק מן התהליך.

האם יש דרך להתכונן לטיפול?

אחד מן הגורמים שלעתים יכולים להרתיע מבעדם של אנשים להגיע לטיפול, הוא אי-הוודאות באשר למה שממתין להם מרגע הרמת הטלפון הראשון או כניסתם אל הקליניקה.

כך פתאום, עלינו לחשוף את עצמנו במקומות הרגישים ביותר, מקומות שלעתים לא ידועים לא רק לנו, כי אם גם לאנשים הקרובים לנו, וכל זאת אל מול אדם זר שמעולם לא פגשנו קודם לכן.

חשוב שנכיר בכך שטיפול פסיכולוגי הוא לא מפגש בזק אחד וסיימנו. מדובר בסדרה של מפגשים, לעתים עם מועדים ידועים מראש, ולעתים עם "כרטיס פתוח". זהו תהליך הדרגתי שבו אנו יכולים לספר בהדרגה את אשר עובר עלינו, ואט אט להיפתח עם הגורם המטפל.

טבעי יהיה שתגיעו עם מגננות, ולצעד הראשון תמיד יכולים להתלוות אתגרים וחששות. לשם כך אתם מגיעים כאשר אתם נכונים לתהליך טיפולי, ולא רק לקבלת עצות מידיות.

האם ניתן להתייעץ עם גורם מקצועי בטרם קבלת הטיפול?

מטפלים ומטפלות רבים יכולים לערוך אתכם שיחת היכרות ראשונית כדי להבין את הצורך שהוביל אתכם להתעניינות בטיפול.

מרבית הסיכויים שכבר השיחה הטלפונית הראשונה, תהא מעין ייעוץ פסיכולוגי ראשוני שיאפשר לכם להבין טוב יותר לאן פניכם מועדות. חשוב לציין שטיפול פסיכולוגי הוא לא דבר מה שעושים כלאחר יד—לאחר שחשתם צורך במשוב חיצוני מגורם מקצועי והחלטתכם לתת צ׳נס לתהליך הטיפולי, ככל שתתחייבו אליו ותשקיעו בתהליך הפנימי שלכם, תוכלו למצוא בו מזור.

חשוב לציין שניתן תחילה לפנות לרופא או רופאת המשפחה כדי לשתף לגבי התחושות והמצוקות, ולשמוע חוות דעת רפואית ראשונית, באשר לפנייה לגורם מקצועי בתחום בריאות הנפש.

המידע שהובא להלן הינו כללי בלבד, ואיננו מהווה חלופה להתייעצות רפואית.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן