חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכשיר דפיברילטור של מד"א הוצב בהר אדר

מגן דוד אדום מקדם מיזם מציל חיים לשירות הציבור, במסגרתו מוצבים מאות מכשירי דפיברילטור במרחב הציבורי בערים רבות בארץ. לאחרונה הותקנה עמדת דפיברילטור ראשונה בהר אדר, אשר בזכותה כל אזרח יוכל להציל חיים בעת חירום, ללא צורך בידע רפואי מוקדם.
 

פרויקט הדפיברילטורים של מגן דוד אדום הגיע לראשונה למועצה המקומית הר אדר, כאשר מכשיר המפעם (דפיברילטור) המתקדם הוצב בעמדה חכמה בבית גיל הזהב. הטקס התקיים בנוכחות ראש המועצה המקומית, חיים מנדל ואנשי מד"א.
 

לאחר הצבת המכשיר, נערך קורס מיוחד במהלכו למדו 15 מתושבי היישוב כיצד לתפעל את המכשיר, אשר הנו נגיש וקל לתפעול ע"י כל אזרח בשעת חירום גם ללא צורך בידע רפואי מוקדם.
 

באמצעות העמדה החכמה, כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד"א במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, כחלק מההדרכה הטלפונית ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד"א הרכובים על האופנועים, יונחה להביא ולתפעל את המכשיר וכך יכול לסייע עוד יותר בהצלת חיים במקרה של דום לב.
 

"בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל", כך מסבירים במד"א.

חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי הדפיברילטור של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, הדפיברילטור מחובר למוקד החירום 101 של מד"א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.
 

ראש המועצה המקומית הר אדר, חיים מנדל הודה למד"א ואמר: "אני מודה למגן דוד אדום על התרומה החשובה של הדפיברילטור שהוצב בכניסה למועדון גיל הזהב ומקווה שלא נצטרך להשתמש בו. מדובר בפרויקט חשוב מאד ואני מברך על כך."
 

מנהל מרחב ירושלים במד"א, שלמה פטרובר הוסיף: "אנו גאים לחנוך מכשיר מציל חיים נוסף, במסגרת פרויקט מד"א להצבת מכשירי הדפיברילטור ברחבי הארץ. המכשיר, אשר הוצב לרווחת תושבי המקום והסביבה, עתיד לשפר עוד יותר את המענה הרפואי ולהציל חיים בעת חירום, גם ע"י עוברי אורח ללא רקע בתחום הרפואה. אנו מודים למועצה ולעומד בראשה על הסיוע ושיתוף הפעולה למען התושבים".

צילום: דוברות מד״א

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן