חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירושלים: עיר של לימודים

ישנן דרכים רבות ומגוונות לתאר את ירושלים; האווירה שבה, ההווי הייחודי, התרבות שחוזרת אלפי שנים אחורה, המאכלים, האדריכלות שמתארת רבדים-רבדים של תקופות מימי התנ"ך ועד לעת הנוכחית, ההוד והפאר, והרשימה עוד ארוכה ומרתקת.

PIXABAY

אך אם ננסה לתאר את ירושלים בצורה אחת נוספת ובכזאת שזוכה לשימת לב פחותה, הרי שירושלים היא גם עיר של חינוך ושל שפע הכשרות מקצועיות ולימודים אקדמיים גבוהים.

מגוון אפשרויות לימוד לבחירתכם

בירושלים תוכלו למצוא מגוון רחב של מוסדות לימוד שונים העונים על כל דרישה. מהאוניברסיטה העברית הנחשבת למובילה לא רק בארצנו הקטנה כי אם בעולם, דרך מכללות אקדמיות מוכרות בנושאי רפואה והנדסה, ועד ללימודי תעודה בשפע של מקצועות שונים מהכשרות פיננסיות ועד ללימודי עיצוב מתקדמים.

ייחודה של העיר אשר הופך אותה לאבן שואבת עבור מגזרים רבים, הוא שפע המכללות שבה המאפשרות סביבה לימודית המותאמת למגזר הדתי והחרדי.

סביבה לימודית ייחודית

אם ננסה לרגע לצאת מן השבלונה הרגילה של מכללות בירושלים ורמה אקדמית או מקצועית, הרי שהאווירה הסטודנטיאלית שבעיר, היא נדבך חשוב שמוטב יהיה לשים עליו את הדגש.

בשונה מערים הסובבות אותה, הרי שעיר זו מביאה עמה אווירה אחרת ושונה. די במוסדות האקדמיים המהדרים אותה, כדי להביא אליה מגוון רחב של סטודנטים שונים מערים שונות בישראל וכן מארצות שונות בעולם. ואם לא די בכך, אז הרי שהמכללות המקצועיות הפועלות בה, הן מתוקף של לימודים אקדמיים והן מתוקף של לימודי תעודה מקצועיים, מוסיפות נדבך נוסף של סטודנטים וסטודנטיות ממגוון רחב של תחומים ונושאים.

לצד האתרים ההיסטוריים המרהיבים, ניתן למצוא שפע של מוקדי בילוי לצעירים וצעירות, וכן מתוקף היותה עיר עם אוכלוסייה דתית, גם מקומות בילוי העונים על כל היבטי הכשרות.

ירושלים למען הסטודנטים

החיים הסטודנטיאליים שבעיר לא פסחו על אוזניהם הקשובות של מקבלי ההחלטות, וניתן לראות בשנים האחרונות מגוון צעדים שנתקבלנו על-ידי העירייה, ולמען ציבור הלומדים והלומדות.

מומלץ להתעדכן באתרה של העירייה באשר לצעדים והפרויקטים השונים בהם נקטה למען פיתוח קהל הסטודנטים הרב שמחבק את העיר. בין היתר, ניתן למצוא אפשרויות סיוע השמה לסטודנטים כבר במהלך תכניות הלימודים, וזאת כדי לדרבן את האוכלוסייה המקצועית והאקדמית להמשיך ולהישאר בעיר.

כמו כן, למי שמחליט לשכור דירה מטעמי קרבה גיאוגרפית אל המוסד הלימודי הרלוונטי, הרי שניתן לבדוק בעירייה באם ישנם פרויקטים עדכניים המאפשרים קבלת סיוע. במרבית הפרויקטים, ניתן למצוא אפשרויות לפעילויות התנדבותיות המקנות סיוע נכבד. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בפרויקטים עליהם יש להתעדכן אך ורק באתרה של העירייה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן