חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זכה וזיכה רבים: מסע הלוויה של הפילנתרופ שלדון אדלסון הגיע אמש לישראל

שלדון אדלסון, הפילנתרופ היהודי הגדול בדורות האחרונים, ייטמן מחר בירושלים – העיר שתמיד עמדה בראש מעייניו, ושהיה לו תפקיד מרכזי בהעברת השגרירות האמריקנית אליה. רה"מ נתניהו חלף על פני ארונו.

רעייתו, ד"ר מרים אדלסון: "בלתי נתפס שלא ייראה שוב את הארץ שכה אהב". כך פרסם אמש כתב לענייני חוץ של "ישראל היום"-ארז לין.

ארונו של אדלסון. צילום: עמי שומון, ישראל היום

שלושה ימים לאחר פרסום דבר מותו ממחלה קשה, ארונו של הפילנתרופ שלדון אדלסון הגיע לישראל. ״הגענו לארץ ששלדון כל כך אהב", אמרה רעייתו ד"ר מרים אדלסון. "בלתי נתפס שלא יראה אותה שוב בעיניו. הפעם הוא בא לנוח – מנוחת עולמים, לא לחפש איך לקדם ואיפה לתרום.

זו הרגשה של חור עצום ואובדן גדול אבל גם של נחמה, שייסוריו מאחוריו והוא ישכב בקרב גדולי עמנו בהר הזיתים שבציון״.

תרומתו של אדלסון לשלל פרויקטים בישראל תשאיר חותם למשך שנים ארוכות – החל מפרויקט תגלית שהביא יותר ממליון צעירים לביקור בארץ, וכלה בתרומה לבתי חולים ולאוניברסיטאות שבהם הוקמו מחלקות ואגפים חדשים, ועוד מיזמי צדקה ופילנתרופיה רבים מספור.

הוא ייטמן ביום שישי בירושלים, העיר שתמיד שם על ראש שמחתו ונאבק ללא לאות לבצר את מעמדה כבירת ישראל, הן במעשים והן בפעילות עיקשת להעברת השגרירות האמריקנית אליה.

ארונו של אדלסון הוצב באולם בנתב"ג כשהוא עטוף בו-זמנית בדגלי ארה"ב וישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע למקום כדי לחלוף על פני ארונו, ושיבח את אדלסון כדמות שהשפעתה על ישראל ועל העם היהודי תורגש למשך דורות ארוכים.

ראש הממשלה חולף על פני הארון. צילום: עמי שומון, ישראל היום

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן