חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ח"כ אזולאי לשרי האוצר והבריאות: "פעלו להביא פתרון מידי למצוקת בתי החולים הציבוריים".

היום שיגר ח"כ ינון אזולאי מש"ס, מכתב לשר האוצר ישראל כץ ולשר הבריאות יולי אדלשטיין בו הוא זועק על מצוקת בתי החולים הציבוריים

וכך כותב חה"כ אזולאי: "הגעתי הבוקר למאהל המחאה שהקימו שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים, מחוץ למשרד האוצר כדי לתמוך ולחזק אותם במחאתם לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית אשר סובלת מגירעונות כבדים ומתת תקצוב על ידי המדינה ובשל פערי תקצוב בינם לבתי החולים הממשלתיים, נמצאים על סף קריסה זה תקופה ארוכה.

בהכירי את הנושא מקרוב מדיונים שהתקיימו בוועדת הכספים בה אני חבר ומביקורים בבתי החולים עצמם, לא יתכן שבמקום שמנהלי בתי החולים יעמדו בחזית הטיפול בחולים ובמלחמה הרפואית על חייהם של אלפי האזרחים המגיעים לבתי החולים ומקבלים את הטיפול בצורה הטובה ביותר ובמסירות בלתי נלאית מצוות בית החולים, הם נאלצים להילחם יום ולילה במלחמה כלכלית על איך הם מסיימים את החודש ומשלמים משכורות לעובדים. בתי החולים הציבוריים עובדים עם מחסור חמור באמצעים ובחוסר תקציב.

בזמן שאנו נמצאים בשיא ההתפרצות של הגל השלישי של נגיף הקורונה הודיעו מנהלי בתי החולים הציבוריים כי אם לא יהיה שינוי הם יצמצמו את הפעילות ויעברו החל ממחר למתכונת חירום, קרי לא יינתנו טיפולים שאינם בגדר פיקוח נפש וכל מרפאות החוץ יבוטלו.

בסיכום מכתבו כותב חה"כ אזולאי: "אני קורא לשרי הבריאות והאוצר, אשר עובדות אלו ידועות לכם והנושא קרוב לליבכם, הגיע הזמן לעבור משיח העוסק במצוקות המערכת לשיח של פתרונות".

כל בקשתם של מנהלי בתי החולים הציבוריים זה שוויון!

המרכז רפואי הדסה שלח גם הוא מכתב לשרים ובו נכתב: "אנו, קבוצת בתי החולים הציבוריים, נמצאים יחד בחזית התחלואה בישראל ובחזית הטיפול בחולים הקשים של הקורונה, מצרים על כך שהשיחות עם האוצר לא הצליחו להביא פתרון לקבוצת בתי החולים הציבוריים, או כפי שהם נקראים "בתי החולים ללא אבא ואמא".

הדסה הנמצאת בחוד ההתמודדות עם התחלואה הקשה בירושלים, אינה יכולה מוסרית להצטרף לעיצומים או השבתת שירותים, דווקא עכשיו כשבישראל יש למעלה מ- 10,000 מאומתים ליממה, ואנו מבינים ששיעור החולים הקשים מביניהם יגיע לטיפולינו.

יחד עם זאת, בלי לעשות עיצומים ושביתות, המחסור הקשה בתרופות ובציוד מתכלה שאיננו יכולים להשלימו בשל חוסר תזרים מזומנים, ואי יכולת תשלום לספקים פוגע קשה כבר היום בטיפול בחולי הקורונה ומונע מאיתנו טיפולים לא דחופים בחולים אחרים הזקוקים לטיפולינו.

אנו מתביישים בכך שבעת הזאת לא קם מבוגר אחראי ומפסיק ברגע את המצב הנוראי של הפגיעה בכושר הטיפול של בתי החולים, ומחזיר את המנהלים האיכפתניקים לנהל אך ורק את פעילות בתי החולים שלהם במקום להסתופף במחאה באוהל מול משרד האוצר.

אנו קוראים מכאן למקבלי ההחלטות במדינה לסיים את המשבר כדי שהדסה ושאר בתי החולים יוכלו לתפקד בצורה מיטבית ולטפל בציבור הזקוק לנו כל כך.

המכתב ששלח הבוקר חה"כ ינון אזולאי.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן