חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חמש שנים אחרי: גבורת הנרצח תונצח במקום הרצח

חמש שנים אחרי פיגוע הדקירה הראשון בו נרצחו הרב נחמיה לביא והרב אהרן בניטה עיריית ירושלים תקרא למקום כיכר הגבורה.

מחר צפוייה מועצת העיר ירושלים לאשר את שינוי השם של זירת הרצח ברובע המוסלמי ל"כיכר הגבורה", כמחווה למעשה הגבורה של הרב לביא שיצא מביתו המוגן כדי לעצור את המחבל – אך נדקר בעצמו למוות.

כזכור, הפיגוע התרחש במהלך חג הסוכות בשנת 2015 והינו פיגוע הדקירה הראשון שאירע בגל הטרור של "אינתיפאדת הסכינים". הרב לביא, שהיה רס"ן במילואים, היה רב נחשב במספר ישיבות ואף הוציא ספרים.. אחרי מותו הוא קיבל את עיטור המופת על הצלת חיים – הנחשב כעיטור האזרחי הגבוה ביותר.

מחקירת האירוע עלה כי מחבל ערבי מוהנטז חלבי, תושב אל בירה, הגיע לרחוב הגיא בעיר העתיקה ושם דקר את בניטה ואת אשתו. הרב לביא שמע מביתו את צעקותיהם של הפצועים וירד לרחוב כדי לעזור, אך המחבל הבחין בו ודקר אותו גם כן.

בהמשך המחבל אף לקח את אקדחו של הרב וירה בבנו התינוק של בניטה, שנפצע באורח בינוני ברגלו. בסופו של דבר המחבל חוסל וביתו נהרס על ידי כוחות צה"ל.

מאז הפיגוע המחבל מוכר על ידי הציבור הערבי כגיבור ואף מכנים אותו "הטרומפלדור הערבי" מעשה הנצחה זה בא להוכיח את ההיפך.

גבורה איננה לרצוח אנשים וילדים אלא לצאת מהבית החם כדי להגן על חיי אדם.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו שהוביל את המאבק להנצחתו של הרב לביא אומר כי: "מדובר בהחלטה מבורכת וחשובה. ידע כל מחבל שפל, אנחנו נטועים בקרקע ולעולם לא נזוז ממנה. כל מבקר בעיר העתיקה ילמד על מעשה הגבורה של הצלת נפשות. אני מודה לראש העיר משה ליאון על התמיכה ולסגן ראש העיר אריה קינג על הובלת המאבק בחמש השנים האחרונות. בטוחני הדבר יאושר פה אחד על ידי כלל חברי מועצת העיר השבוע".

משלוח מנות מציל חיים: רשת ויקטורי בשיתוף עם עמותת 'חיים לאלון' למען החולים בניוון שרירים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן