חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תושב ירושלים ביצע רצח כפול בהונגריה וכעת עומד בפני הסגרה | כל הפרטים

ניידת משטרה. "השוטרים עמדו בצד ולא עשו כלום".

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה להכריז על תאופיק נאסרה, אזרח ישראל, בר הסגרה להונגריה על מנת להעמידו שם לדין בגין עבירות רצח וגרימת סיכון לציבור.

על פי בקשת ההסגרה שהוגשה על ידי רשויות הונגריה, ביום 21.10.2018, בשעת בוקר מוקדמת, בעיר קאפושוואר שבדרום מערב הונגריה, הוזעקו מכבי האש לדירה שבה פרצה שריפה. כשהגיעו למקום נאלצו הכבאים לפרוץ את הדלת שהייתה נעולה.

בתוך פעולות הכיבוי הם איתרו שתי גופות נשים כשעליהן סימני חבלה, ואילו את המבוקש מצאו במרפסת הדירה כשהוא ללא פגע. שתי המנוחות זוהו ככריסטינה קובאץ', בת 21, שעמדה בקשר רומנטי עם המבוקש, ואמה, מוניקה קקאי, בת 48.

המבוקש נלקח לתחנת המשטרה ונחקר כעד לאירוע; לדבריו, הזעיק את מכבי האש אחרי שפרצה בדירה אש, ואחרי שניסה להציל לשווא את בת זוגו. כבר למחרת שב לישראל.

אולם, חקירת המשטרה, שבמסגרתה נגבו דוחות מומחי שריפה ומומחי רפואה משפטית, העלתה כי הדירה הוצתה במספר מוקדים שאין ביניהם קשר; סימני מאבק הצביעו על כך שהקורבנות הותקפו; נתיחת הגופות העידה כי השתיים מצאו את מותן בחנק שנגרם מהפעלת לחץ, וכי לעשן השריפה היה חלק קטן – אם בכלל – בגרימת המוות. משכך, ומכוח האמנה האירופית בדבר הסגרה, שבה חברות שתי המדינות, פנו רשויות הונגריה לישראל בבקשה כי תסגיר לידיהן את המבוקש כדי שיועמד לדין בהונגריה.

תיק ההסגרה מטופל ע"י עו"ד תם כהן מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בשיתוף משטרת ישראל וחוליית אינטרפול במשטרת ישראל.

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל
הקורונה בירושלים: המרכז הרפואי שערי צדק מפרסם את נתוני התחלואה | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן