חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תכנית רכס לבן בדרך לגניזה? ההפרדה המפלסית ירדה מהפרק לעת עתה, תגובות ושמחה בקרב חברי המועצה

תכנית ההפרדה המפלסית בכניסה לעיר, שמהווה חלק בלתי נפרד מתכנית רכס לבן, נשלחה לבחינה מחודשת על ידי ועדת הערר, מה שגרר שמחה רבה בקרב ארגוני הטבע שניסו להילחם בתכנית שחזרה לפרק לפני שש שנים, לאחר שבעבר נדחתה על הסף.

סגן ראש העירייה אריה קינג בירך על החלטת ועדת הערר ואמר: " אני בעד כבישים וכביש חדש לירושלים ולהנגיש את ירושלים והכניסה לדרום העיר, אבל לצערי הרב, קשרו את התכנית הזאת לתכנית של הבינוי ברכס לבן שזו תכנית שהיא מבחינתי רעה ולא טובה.

אני מברך את ועדת הערר קיבלה את הערר ושלחה את המתכננים לערוך שיעורי בית. הם הבינו שיש פה פגיעה קשה והיסטורית בכל מה שקשור ליער ירושלים והרי ירושלים ובהם רכס לבן ואני מברך על הכרטיס הצהוב למתכננים.

אני מקווה שזה יביא את המתכננים לחישוב מחדש של כל הריצה על שטחי הטבע של ירושלים, כרגע הם אומרים שהמקום היחיד המשמעותי שירושלים יכולה להתרחב אליו הוא דרום מערב ירושלים, על חשבון אתרי טבע ברמה בינלאומית ובוודאי ברמה הארצית.

מקווה שההחלטה היום תאלץ אותם לחשוב מחדש על התכנון בתקווה שיגיעו לתוצאה שלא פוגעת בצורה כזאת קשה בטבע שיש לנו במערב העיר והרי ירושלים וביניהם רכס לבן".

והכל אבל ההפרדה בכביש היא תנאי לתכנית רעה מאוד של המדינה, רכס לבן."

גם חבר מועצת העיר, יוסי חביליו שהיה אחד המתנגדים לתכנית בירך ואמר: "זהו הישג גדול לשומרי הטבע בירושלים. הועדה קיבלה את טענתנו שיש צורך לערוך תסקיר השפעה על הסביבה ואני מקווה שבעקבות התסקיר תיגנז התכנית.

יש לזכור שללא תכנית ההפרדה המפלסית לא ניתן לקדם את תכנית רכס לבן. אני סבור שלטובת שמירת הטבע לדורות הבאים, יש לגנוז את שתי התכניות".

יו"ר התעוררות ויו"ר האופוזיציה במועצת העיר, עופר ברקוביץ שמח על ההחלטה ואמר: " ההחלטה היום בועדת הערר מחזקת את המאבק שלנו למנוע בניייה ברכס לבן. בעצם, לא ניתן להמשיך לקדם את התוכנית כרגע בהיעדר מענה תחבורתי מאושר.

אנחנו שבים ואומרים, חייבים לשמור על רכס לבן ועל המעיינות הייחודים שם לטובת כלל הירושלמים. יש נתיבי בנייה אחרים בירושלים.

ננצל את ההחלטה הזו להמשך המאבק לביטול התוכנית שפוגעת בצעירים בריאות הירוקות בחוף של ירושלים וכל סוגי הקהילות בירושלים".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן