חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיסא הטייס בסימולטור המבצעי בואינג 737 של אל-על הוחלף בכיסא גלגלים

במסגרת יום המעשים הטובים, עמותת עדי החליטה להגשים לדייריה חלום ולתת להם להרגיש טייסים ליום אחד ולהמריא לגבהים חדשים.

לכבוד יום המעשים הטובים, הוחלף הבוקר לראשונה בעולם כיסא הטייס במטוס בואינג 737 בכיסא גלגלים. החלפת הכיסאות נעשתה בסימולטור המבצעי של בואינג 737, מדובר באחד הסימולטורים המשוכללים והמתקדמים בעולם, שמשמש את טייסי אל-על עבור אימונים והכשרות.

מדובר ביוזמה משותפת של יו"ר עמותת עדי האלוף במיל' חתן פרס ישראל דורון אלמוג וליאור טנר מנכ"ל פליי קארד ומועדון הנוסע המתמיד.

מוקדם יותר היום, הגיעו לסימולטור ארבעה דיירים עם מוגבלויות ממרכזי "עדי נגב נחלת ערן" ו"עדי ירושלים", מרכזים לאנשים עם מוגבלויות רפואיות מורכבות. הדיירים היו הראשונים בעולם לחוות חווית טיסה ייחודית בסימולטור המבצעי על גבי כיסא הגלגלים מלווים בקברניט שהנחה אותם כיצד להטיס את המטוס.

הטיסה נמשכה כ- 60 דקות, במהלכה קיבלו הדיירים תדריך טיסה, הכירו לעומק את תא הטייס ואת יסודות הטיסה, ביצעו המראות ונחיתות וטסו מעל נופים מרהיבים.

בתום הטיסה קיבלו החניכים במעמד הקברניט, סיכת כנפי טיסה ותעודת הסכמה בסימולטור המבצעי של בואינג 737. ניתן היה לראות דרך הבעות פניהם של הדיירים, את השמחה, ההתרגשות והחיוך הגדול לאחר שאחזו לראשונה במוט ההיגוי וניווטו את הטיסה בשמי ישראל. את המהלך יזם הפרסומאי אורי אוברוצקי.

האלוף במיל' דורון אלמוג, חתן פרס ישראל לשנת תשע"ו, ויו"ר עמותת עדי מסר- "ביום המעשים הטובים אני גאה על היוזמה הנפלאה לאפשר לאנשים עם מוגבלויות לחוות חוויה מרגשת של הטסת מטוס נוסעים ממושב הקברניט באמצעות סימולטור טיסה. זהו צעד נוסף בעשייתנו החברתית להעצים את שילובם של אנשים עם מוגבלויות בכל תחומי החיים ולנתץ חומות עבות של דעות קדומות וסטראוטיפים.

תודה גדולה למר ליאור טנר על יום חוויתי ועוצמתי לדיירי עמותת עדי נגב נחלת ערן ועדי ירושלים. בכל הקשור לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה, השמיים בהחלט אינם הגבול."

ליאור טנר מנכ"ל פלייקארד ומועדון הנוסע המתמיד מסר- "ערך השוויוניות אינו סתם אמירה בעינינו. בחוויית הסימולטור יש לנו הזדמנות מיוחדת להנגיש את עולם הטיסה לכל מיני אוכלוסיות ובתוכן גם אוכלוסיות מיוחדות.

העובדה המעניינת היא, שמלבד התאמות של כיסאות הטייס, כדי לאפשר נגישות לכיסא הגלגלים, לא ערכנו שינוי בתוכן. גם מנכ"ל בנק וגם דייר בעדי נגב-נחלת ערן, זוכים בדיוק לאותה חוויה, ואגב, לשניהם צריך לעזור בהטסה."

צילום: ליאת מנדל
צילום: ליאת מנדל
צילום: ליאת מנדל
נבחר ציבור מוכר מאוד נחקר ברגעים אלו בלה"ב 433 | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן