Search
Close this search box.

ביחד- שומרים על החום בימים הקרים

חלוקת בגדי חורף לנוער בסיכון

 

עיריית ירושלים, בשיתוף אשל חב"ד, קיימה בשבוע האחרון 3 ימי חלוקת ציוד לחורף עבור נוער וצעירים בסיכון.

 

כ-300 בני נוער וצעירים הגיעו להצטייד בביגוד חם וציוד לחורף: מעילים, ביגוד תרמי, גרביים, כפפות, כריות, מגבות, תרמוסים, צידניות ועוד.

 

החלוקה המיוחדת והעשייה המרגשת מקבלים ביטוי מוחשי בדבריהם של הצעירים והמתנדבים שבאו לסייע:

 

חלוקת בגדי חורף לנוער בסיכון
קרדיט: עיריית ירושלים
חלוקת בגדי חורף לנוער בסיכון
קרדיט: עיריית ירושלים

א', צעירה בסיכון שהגיעה לחלוקה משתפת: "אני מנסה לשמור כסף רק למה שאני ממש צריכה. לקבל דברים שלא הייתי מוציאה עליהם כסף, זה ממש מרגש כי זה עוזר לחבר'ה כמוני במקום שאנחנו ממש צריכים את העזרה הזאת. כל המתנדבים כאן ממש עזרו והאנרגיות פה טובות".

 

אפרת, מתנדבת בחלוקה: "הכי מרגש שהיו כאן אנשים שבאמת צריכים את זה, בעיקר ח'ברה שהם צעירים במצוקה ומהרחוב, כי החורף השנה קשוח. מבחינתי זה ממש סגירת מעגל, כי אני גם הייתי במקום הזה ועכשיו תורי לתת".

 

נעמת, מתנדבת בחלוקה: "לא יוצא לי הרבה להתנדב. הפעם ראיתי הודעה בקבוצת וואטסאפ של היחידה להתנדבות והחלטתי להגיע כי אני מחוברת לאוכלוסייה של נוער בסיכון. לא חשבתי שזה יהיה בסדר גודל כזה, הפתיע אותי כמה צריכים את הסיוע הזה ושמחתי לקחת חלק".

 

הציוד שחולק באירוע נתרם ע"י הקהילה היהודית בארה"ב והארגזים הגיעו כשבתוכם פתקים מרגשים מילדי הקהילה. "אני כ"כ שמחה שיכולתי לארוז בשבילך את החבילה הזאת ומקווה שהכובע והכפפות יחממו אותך", נכתב באחד הפתקים.

 

היוזמה לקיום האירוע הובלה ע"י הצוות המקצועי של מחלקת נוצץ (נוער וצעירים) באגף הרווחה. המחלקה פועלת במהלך כל ימות השנה ומציעה לנוער ולצעירים רצף שירותים ומענים. האירוע מהווה דוגמא אחת מיני רבות לפעילויות ולעזרה אותן מנגישה המחלקה במסגרת תכנית השיקום הכוללת שגובשה למענם.

 

בשנים האחרונות הוכפלו היקפי פעילותה של המחלקה וכיום היא מספקת מערך מורחב של מענה הכולל: ליווי אישי, טיפול רגשי פרטני וקבוצתי, עבודה עם הורים, שילוב בתוכניות בקהילה, ליווי בהכשרות תעסוקה, מיצוי זכויות, פעילויות פנאי ועוד.

 

ההתערבות המקצועית מתבצעת באמצעות עובדים סוציאליים המומחים לנוער וצעירים. עבור כל צעיר/ה בסיכון נבנית תכנית טיפולית ייחודית, העונה על הצרכים האישיים, מתוך גישה מכבדת המותאמת מגדרית, מגזרית ותרבותית, ובמקביל מתנהל קשר שוטף עם ההורים ובני המשפחה המעורבים.

 

העבודה היא בשיתוף פעולה מלא עם המשפחות ועם הארגונים, והעשייה מכוונת לבניית מעטפת תומכת רחבה ככל הניתן, אשר שמה את טובתו של הצעיר במרכז.

 

החלוקה התקיימה במינהל קהילתי מורשה ע"י צוות היחידה העירונית להתנדבות, בעזרת מתנדבים ומתנדבות.

 

מעיריית ירושלים נמסר: "צרכיהם של בני נוער בסיכון ניצבים בסולם עדיפות עירוני גבוה במיוחד. בשנים האחרונות גדל משמעותית היקף התקציב המושקע בתחום. אנשי המקצוע מקבלים כלים ייחודיים המסייעים להם להיות קשובים לצרכי השטח ולפתח למען הצעירים שירותים ייחודיים, על מנת לשפר את תפקודם בכל תחומי החיים. עיריית ירושלים תמשיך להשקיע באוכלוסייה זו, תוך רתימת כלל המערכות והשירותים הרלבנטיים בקהילה, למען הבטחת שלומם וביטחונם האישי".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן