חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך טוען רבני יסייע לכם לשרוד את אתגרי התקופה

קרדיט לתמונה Freepik

במאמר זה אעסוק בנושא הקושי הקיים בלנהל הליך גירושין בתקופה הזו, וכיצד תוכלו להיעזר בטוען רבני בתקופה הזו. טוען רבני הוא למעשה אדם בעל ידע רב בתחום של דיני המשפחה. ידע אותו רכש במסגרת קורס טוען רבני . הוא אף צבר ניסיון מעשי רב וממוקד בייצוג באינספור תיקים העוסקים בהליכי הגירושין. בתקופה הזו כאשר יש מלחמה שאיש אינו יודע כמה זמן תארך ומתי היא תסתיים (בעז"ה בניצחון ובשלום), יש אתגרים רבים ולא שגרתיים. כך למשל, עולה השאלה היכן יהיו הילדים בתקופה הזו. יתכן שבדרך כלל הגעתם להסכמה על כך שמחלקים את הזמנים של הילדים. וזאת, באופן שווה בין שני ההורים. אך בתקופה הזו לרוב האנשים זה עלול להיות קשה יחסית. שכן, אנשים רבים הינם במילואים בתקופה זו. ולכן, אם האבא משרת במילואים, ברור שהוא לא יוכל לשמור על הילדים בתקופה הזו. לכן, הילדים מן הסתם יהיו אצל האמא לאורך כל תקופת המלחמה בזמנים רחבים מהרגיל. גם לאמא יש אתגרים העולים מהתקופה הקשה הזו. היא מצד אחד צריכה להתמודד עם העבודה לצד הילדים. מצד שני, כאשר הילדים שוהים אצלה ברוב המכריע של הזמן זה עולה לה כסף רב. בוודאי ביחס לימים רגילים שבהם מחלקים את זמני השהות באופן שווה.

אפשר לא להגיע לעבודה בשביל להיות עם הילדים?

חוק הגנה על עובדים בשעת חירום, תשס"ו-2006 קובע בין היתר את הדבר הבא:

"לא יפטר מעסיק עובד בשל היעדרותו מהעבודה או אי-ביצוע העבודה, מחמת הוראה שניתנה בשעת התקפה לפי סעיף 9(ג) לחוק ההתגוננות האזרחית, או הוראה שניתנה בעת מצב מיוחד בעורף לפי סעיף 9ד(א) לחוק האמור, אשר בשלה נמנע מן העובד להתייצב לעבודתו או לבצעה, לפי הענין, ולענין אדם עם מוגבלות – לרבות בשל מוגבלותו. לא יפטר מעסיק עובד בשל היעדרותו מהעבודה לצורך השגחה על ילדו, הנמצא עמו, עקב סגירת מוסד החינוך שבו לומד או שוהה הילד מחמת הוראה כאמור בסעיף קטן (א), או עקב הוראה של השר האחראי שניתנה בשעת התקפה או בעת מצב מיוחד בעורף אשר מכוחה מחויב העובד לשהות במוסד החינוך שבו לומד או שוהה הילד" כלומר, כאשר יש מצב חירום, העובד יכול להיעדר מהעבודה בגלל שהוא צריך להיות עם הילדים שלו. זה רלוונטי מאוד לתקופה הנוכחית שבה קיימת מצב חירום באזורים נרחבים במדינה. יש לכך מס' סייגים. אך כעיקרון אי ההגעה לעבודה בגלל שצריך לשמור על הילדים לא יוכל להוות עילה לפיטורים מהעבודה.

קיזוז דמי מזונות בעזרת טוען רבני

אתגר נוסף הוא העניין הכספי. שכן, ככל והילדים שוהים זמן רב אצל האמא (וכנ"ל אצל האבא בהתאמה) הרי שזה עולה לה הרבה כסף. כך זה באופן טבעי, בשל העלויות הכרוכות בגידול הילדים. לכן, גם אם קבעו לכם סכום מסוים לתשלום המזונות, זה לא אומר שזה יישאר כך עד שהילדים יגיעו לגיל 18 (ובמידה מסוימת עד לגיל 21). הסכומים הללו יכולים להשתנות בעקבות שינויים בנסיבות, ככל ומדובר בשינויי נסיבות מהותיות. לכן, בשל העובדה שזמני השהות משתנים באופן מהותי, יש עילה לפתיחת הדיון מחדש לעניין תשלום דמי המזונות. התוצאה היא שיתכן ותקבלו סך גבוה של כסף עבור המזונות של הילדים. בשל העובדה שמדובר בהליך מורכב, כדאי לכם להיעזר בטוען רבני מקצועי שיידע לבצע את ההליך באופן מקצועי ויעיל. וזאת, בכדי להשיג את היעד באופן מועיל ומהיר ככל הניתן.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן