Search
Close this search box.

כל מה שרציתם לדעת על הליך גישור בגירושין 

גירושין יכולים להיות מכוערים מאוד וכולנו מכירים את סיפורי הזוועות מהמשפחות שלנו, מהחברים או אפילו מהמכרים. מכירים את אלה שהתגרשו בטוב והם מצליחים להתנהל סביב הילדים באופן רגוע? יש יותר ויותר אנשים כאלה סביבנו והמפתח לכך הוא גישור בהליך הגירושין. על מה מדובר, איך עושים אותו ומה הוא כולל? הכנו לכם מדריך קצר וקולע, כדאי להמשיך לקרוא.

האפשרויות כיום לגירושין

בפני אנשים שרוצים להתגרש עומדות כמה אפשרויות – הדרך הקלאסית של מריבות בבית המשפט וכל צד תוקף את הצד השני כדי לקבל כמה שיותר, גירושין באמצעות עורכי דין שעושים בדיוק את אותו הדבר אך בהליך משפטי או באמצעות גישור. התכנסנו בכתבה זו לדבר בעיקר על האפשרות השלישית שרבים מתחילים להכיר טוב יותר ובה בני הזוג יושבים עם לגישור ומנהלים משא ומתן באווירה חיובית וזאת כדי לחתור לכמה שיותר הסכמות. לא מדובר בהליך פשוט, לא מעט רגשות מעורבות, לעיתים קרובות יהיו מחלוקות אך אם שני הצדדים מגיעים בלב חפץ לסיים את ההליך בצורה יפה, השמיים הם הגבול.

מה כולל הסכם הגירושין?

במסגרת הסכם גירושין מתייחסים לכל הנושאים העומדים על הפרק  בגירושין – חלוקת הרכוש שצברו בני הזוג לאורך השנים, חלוקת הכספים, החסכונות והחובות. בעניין הילדים יש סוגיות רבות אותן יש להסדיר ובהן היכן יתגוררו רוב הזמן או האם יתחלקו ההורים שווה בשווה בזמנים, כיצד הדבר יבוא לידי ביטוי מבחינה כלכלית, האם יהיה או לא תשלום מזונות וכיצד בדיוק יחלקו את אופן התשלום עבור הילדים, אפילו קובעים כיצד בדיוק יראו ערוצי התקשורת בין בני הזוג הפרודים וכיצד יראו מערכות היחסים עם הסבים והסבתות. עוד נושא שיכול להיות טעון הוא הסדרי השהות עם הילדים – מי רואה אותם ומתי, מה נעשה באמצע השבוע, בסופי השבוע ובחגים, מה קורה אם אחד ההורים רוצה לצאת עם הילדים לחופשה בחו"ל, כיצד מתמודדים עם הוצאות רפואיות לא צפויות ועוד.

כיצד מתנהל הליך גישור בגירושין?

לאחר בחירת משרד גישור מתקיימות שיחות בהן בוחנים יחד מהי מטרת הגישור ומבצעים התייעצות בנושא הסכם גירושין – האם בני הזוג מעוניינים להתגרש בהסכמה, האם יש מחלוקות שאינן ניתנות לגישור, האם שני הצדדים משתפים פעולה ועוד. לאחר מכן מתחילים דיונים מעמיקים יותר הכוללים את הרכוש, את הכספים וכמובן את הילדים, אם קיימות מחלוקות – מנסים לפתור אותן, חושבים על פתרונות יצירתיים ומנסים למצוא את עמק השווה ששם את טובת הילדים במרכז.

מהם יתרונות הגישור?

לגישור יתרונות רבים, הוא חוסך לכם את ההגעה לבית המשפט, חוסך לכם כספים רבים, עוגמת נפש, ריבים והכנסת הילדים לתוך מצב מסובך לאורך זמן. הוא משחרר אתכם מוקדם תוך שניתנה תשומת הלב לרצונות שלכם ואף שופט לא קובע עבורכם כיצד יראו חייכם וחיי ילדכם – אתם קובעים את גורלכם בעצמכם. עבור מידע נוסף ומעמיק בנושא – מרכז מידע על גישור עומד לרשותכם עם כל השאלות הבוערות בתחום.

צילום: pexels. Com

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן