Search
Close this search box.

המשטרה עצרה אנרכיסטים שתכננו לחסום את כביש 1 בהפגנה נגד ישראל

ניסיון לחסימה אלימה של כביש 1 – 12 חשודים נעצרו

בשעות הבוקר המוקדמות – סביבות 06:30 , זיהו כוחות משטרה מספר חשודים מתקרבים למתקן מקורות מים בכביש 1 לכיוון מזרח (בין מחלף שער הגיא למחלף שורש). על פי החשד, תכננו החשודים לחסום את הכביש באמצעות שלושה רכבים מושבתים, שקשורים אליהם חבלים וחומרי דלק, ולחולל הצתה.

עם הגעתם למקום, איתרו השוטרים ציוד שנועד לשמש לחסימה והצתה, הכולל קרשים, ג'ריקנים, צמיגים, כפפות וסמרטוטים. במקום נכחו כבר 12 חשודים, אליהם הצטרפו בהמשך עשרות נוספים.

החשד הוא שחבורה זו התכוונה להעלות את הרכבים המושבתים אל כביש 1 בשעת העומס, תוך סיכון משתמשי הדרך. כוונתם הייתה לחסום את הכביש, להצית את הרכבים ולעורר מהומה.

בלשי המשטרה עיכבו/עצרו לחקירה 8 מהחשודים. חלקם התנגדו למעצר, לא נשמעו להוראות, ניסו להתעמת עם השוטרים ואף ניסו להעלות בכוח את הרכבים אל הכביש. כתוצאה מכך, נפצע קל שוטר אחד. השוטרים הצליחו למנוע את חסימת הכביש, ההצתה וסכנת החיים למשתמשי הדרך.

כוחות משטרה נוספים הוזעקו למקום והחשודים הועברו לחקירה. במקביל, התפתחו הפרעות סדר נוספות, כעשרות מפגינים חסמו נתיב בכביש תוך שימוש ברימוני עשן, שיבשו את שדה הראייה של הנהגים וסכנו אותם. עומסי תנועה כבדים נוצרו באזור. 4 מפרי סדר נוספים נעצרו והמשטרה הדפה את המתפרעים לאחור.

נכון לעכשיו, כביש 1 פתוח לתנועה מלאה.

משטרת ישראל רואה בחומרה כל ניסיון לפגוע בשלום הציבור ובטחונו: "אנו רואים בחומרה כל מעשה עברייני שיש בו לסכן את משתמשי הדרך בניגוד לחוק. חופש המחאה אינו החופש להצית רכבים, לפגוע בחופש התנועה של אלפים, לשבש שדה ראייה של נהגים בכביש ראשי ולסכנם ולהתעמת עם שוטרים. נמשיך לאפשר את המחאה כחוק, אולם לא נאפשר התפרעויות אלימות ומעשים שיסכנו את שלום הציבור ובטחונו".

קרדיט: דוברות המשטרה
קרדיט: דוברות המשטרה
קרדיט: דוברות המשטרה
קרדיט: דוברות המשטרה
קרדיט: דוברות המשטרה
קרדיט: דוברות המשטרה
קרדיט: דוברות המשטרה
קרדיט: דוברות המשטרה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן