Search
Close this search box.

9 שנים אחרי הפיגוע: נחנכה נקודת שיטור קהילתי בהר נוף

חנוכת נקודת השיטור הקהילתי החדש. צילום: דוברות המשטרה

תשע שנים אחרי הפיגוע בהר נוף: הניצחון על הטרור

בחלוף תשע שנים ובמרחק עשרות מטרים בודדים מבית הכנסת בו ארע פיגוע ירי בו נרצחו חמישה אזרחים והשוטר רס"מ זידאן סייף ז"ל, נחנכה היום נקודת שיטור קהילתי חרדי בשכונת הר נוף בירושלים.

היום בצהריים, במעמד ראש העיר ירושלים מר משה לאון, נחנכנה נקודת השיטור. באירוע השתתפו גם סגן מפקד מחוז ירושלים תנ"צ אמיר ארזני, מפקד מרחב ציון תנ"צ רונן עובדיה, מפקד תחנת מוריה נצ"מ שלומי בכר. גם יו"ר המנהל הקהילתי הר נוף הרב מנחם שוורץ ומכובדים נוספים, נחנכה נקודת השיטור בשכונה.

נקודת שיטור חדשה בהר נוף

בראש נקודת השיטור החדשה יעמוד השוטר רס"מ שי כהן. הנקודה תעניק מענה ושירותי משטרה לכ-25 אלף תושבי ותושבות השכונה. בין היתר, תשמש הנקודה כמרכז ההפעלה של המשמר השכונתי להגברת הביטחון.

במהלך השנים האחרונות, מסייע השוטר הקהילתי רבות לתושבים במסגרת תפקידו ואמון על הטיפול המשטרתי במגוון מעלולי משטרה בשכונה ובסביבתה, כגון- טיפול בעבירות הרכוש, סכסוכי שכנים, היזק ועוד. לצד זאת, מקיים השוטר הקהילתי הדרכות בקרב האוכלוסייה הצעירה, בדגש לנושא זהירות בדרכים.

בטקס המרגש שנערך היום בצהריים, כאמור, נחנכה נקודת השיטור הקהילתי השכונתית במעמד ראש העיר ירושלים, סגן מפקד המחוז וסגל הפיקוד הבכיר, שוטרות ושוטרים, יו"ר המנהל השכונתי ומכובדים נוספים, ולאחר טקס גזירת הסרט וקביעת מזוזה בברכת- "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", נישאו דברי ברכה מפי חלקם של הנוכחים.

ראש העיר מר משה לאון, אמר: "אנו נמצאים בתקופה מאוד קשה, תקופה של חשבון נפש. איך אנחנו דואגים שהחיים השוטפים לא יפתיעו אותנו. הפתיעו אותנו באותו בוקר בפיגוע שהתרחש בבית כנסת הסמוך לכאן. מפתיעים אותנו בפיגועים והפתיעו אותנו גם בשמחת תורה.

חנוכת נקודת השיטור הקהילתי החדש. צילום: דוברות המשטרה
חנוכת נקודת השיטור הקהילתי החדש. צילום: דוברות המשטרה

יש לנו כח משטרה, אני חייב לציין לשבח את משטרת מחוז ירושלים, זכינו במחוז הטוב ביותר. יוזמה כזאת, להקים פה בהר נוף בשכונה שהיא כמו עיר קטנה, נקודת שיטור שהיא תהיה ביחד- גם שוטר קהילתי וגם מתנדבים, זה נותן הרתעה. תוך חודשיים הקמנו 25 כיתות כוננות בירושלים בהן כ-400 מתנדבים שמסייעים למשטרה בשמירת הביטחון".

זוכרים את הפיגוע בהר נוף

מפקד מרחב ציון, תנ"צ רונן עובדיה, אמר: "בפתח דברי, שולח תנחומים למשפחות הנופלים בטבח השבעה באוקטובר ובמהלך מלחמת "חרבות ברזל". אנו נושאים תפילה לשובם של כלל החטופים, חיילי צה"ל וכוחות הביטחון בריאים ושלמים. פתיחת מבנה המש"ק (מרכז שיטור קהילתי) זהו יום היסטורי.

אנו זוכים לחנוך את המבנה לאחר שנים של פעילות ועשייה משותפת להקמתו, שהבשילה לכך כיום. דבר זה מסמל דרך חדשה ומחוזקת שעתידה לתת שירות וחיזוק ביטחונם האישי של התושבים. מי ייתן, ומשכננו החדש יוליכנו לדרך חדשה, בטוחה ומחוזקת".

מפקד תחנת מוריה, נצ"מ שלומי בכר, שיתף: "כמפקד תחנת מוריה, אני רואה חשיבות רבה בהקמה ובפתיחה של מרכז השיטור הקהילתי שיפעל למען התושבים וייתן מענה לאתגרי התקופה וכן ישפר את השירות תוך צמצום תופעות פשיעה באזור.

במעמד זה, חשוב להזכיר את האירוע הקשה שחווינו בבוקרו של תאריך 18.11.2014. שני מחבלים חמושים חדרו לבית הכנסת של קהילת "בני תורה" הסמוך שהיה מלא המתפללים. המחבלים דקרו, ירו והצליחו לצערנו לפגוע ולרצוח חמישה מתפללים.

בפיגוע זה, נרצח גם השוטר רס"מ זידאן סייף ז"ל ששירת כסייר תנועה. זידאן היה מהראשונים שהגיע לזירת הפיגוע. זידאן ז"ל שלף את נשקו ובאומץ לב בלתי נתפס, הסתער על המחבלים בחירוף נפש. והקריב את חייו למען ביטחון המדינה בגבורה ובאומץ לב.

אנו מתפללים לחזרתם של החטופים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. "הלא ציויתיך חזק ואמץ אל תערץ ואל תחת כי עמך ה' אלוהיך בכל אשר תלך"".

חנוכת נקודת השיטור הקהילתי החדש. צילום: דוברות המשטרה
חנוכת נקודת השיטור הקהילתי החדש. צילום: דוברות המשטרה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן