חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניהול קמפיינים בגוגל – מתי, למה ואיך?

תמונה: envato

בימינו, מנועי חיפוש ובפרט גוגל הם חלק מרכזי ובלתי נפרד משיווק של כל עסק או שירות, ובפרט עסק מקומי או קטן. לכן חשוב לדעת כיצד לבצע ניהול קמפיינים בגוגל בצורה המיטבית, על מנת להפיק מכך את המקסימום.  

הדרך להצלחת העסק עוברת בנתיבי גוגל

אם בעבר שיווק ופרסום נעשו על ידי פרסומות בטלוויזיה וברדיו, מודעות בעיתונים או עלונים – בהתאם לגודל העסק ולצרכים שלו, הרי שהיום בזירת האינטרנט בכלל ובגוגל בפרט, כל העסקים והארגונים צריכים לקדם ולפרסם את עצמם. הסיבה לכך היא פשוטה – כאשר אדם מחפש שירות הוא יפנה קודם כל לגוגל כדי לבחון מה האפשרויות שיש לו, ולכן כל העסקים שיציעו לו שירותים ירצו להופיע שם ויבקשו ללכוד את עיניו. אז איך דואגים שדווקא הם אלה שייראו ויבלטו לעין? התשובה היא – באמצעות ניהול קמפיינים בגוגל.

מה כולל ניהול קמפיינים בגוגל?

מכיוון שפרסום בגוגל הוא אפיק שיווקי חשוב, צריך לזכור שלא מדובר בספרינט, אלא במרתון שצריך להשקיע בו שוב ושוב לאורך זמן. קמפיין גוגל כולל את הקידום האורגני של האתר שלכם, כדי למקסם את כמות הלקוחות שנחשפת אליו בחיפוש רגיל, ובמקרים מסוימים גם שימוש בפרסום ממומן על ידי מודעות בתשלום. בשני המקרים, הרצון הוא להגביר את חשיפת המשתמשים למה שאנחנו מציעים להם, כשהדרך היא לגרום להם לראות יותר את האתר שלנו ולהקליק עליו יותר.

מתי קמפיין של פרסום ממומן בגוגל יהיה יעיל במיוחד?

האסטרטגיה של מודעות בתשלום בגוגל תהיה יעילה במיוחד כאשר אנחנו זקוקים לבוסט של לקוחות שייחשפו למודעה. מתי זה קורה? אם אנחנו חדשים, אם עברנו למקום חדש, אם עשינו מיתוג מחדש והוספנו שירותים. במקרים כאלה היכולת שלנו לחשוף את עצמנו ליותר לקוחות הנמנים על קהל יעד מוגדר, היא מאוד חשובה ומועילה.

קידום אורגני – לא לוותר עליו גם כשנעזרים בפרסום ממומן

לצד השימוש בפרסום ממומן בעת ניהול קמפיינים בגוגל, חשוב לא להזניח את ההיבטים של קידום אורגני. כל מקדם אתרים יוכל להסביר לכם על החשיבות של קידום אורגני, שבעצם מעלה את האתר שלכם ברשימת החיפוש של הלקוח גם בלי שתשלמו. איך זה קורה? לאט, בסבלנות ובעבודה נכונה. ככל שיותר אנשים נכנסים לאתר ומחפשים אותו, כך הוא עולה ברשימת החיפוש. זהו אפיק שחשוב להשקיע בו, כי הקלקות שמקורן הוא בקידום אורגני מניבות הרבה פעמים יותר תוצאות לעסק שלנו בפועל, מאשר הקלקות על מודעה שקודמה בתשלום.

כיצד ניתן לנהל קמפיין גוגל בצורה נכונה ויעילה?

ראשית חשוב לומר שפרסום בגוגל הוא לא עניין מסובך או כזה שבלתי אפשרי לעשות לבד. למעשה, אם אתם עסק מאוד קטן – נניח מסאז'יסט או מאמן אישי, שמשווק רק את עצמו – יכול להיות ואפילו סביר שאין לכם את האפשרות לשכור מומחה לקידום אתרים כבר בראשית פתיחת העסק. במקרה כזה, אתם יכולים בהחלט להתחיל בעצמכם. בנוסף, לא כדאי להוציא מלכתחילה כסף רב לצורך קידום ממומן של הודעות. עדיף להיווכח אם המודעות מקדמות אתכם, ובהדרגה להשקיע יותר. הדבר השלישי שחשוב לזכור הוא שלא כדאי לצפות לתוצאות מהירות ולהתאכזב. בניהול עסק חדש יש חבלי לידה וכך גם בשיווק שלו. לוקח לפעמים זמן עד שהקמפיין עובד והלקוחות מגיעים. אל דאגה, ניהול קמפיינים בגוגל בצורה נכונה יוביל אליכם לקוחות, אבל כמו כל דבר בחיים זה ידרוש השקעה, למידה ושינויים לאורך הדרך.

לסיכום הדברים, בעולם השיווק של היום קשה מאוד לוותר על ניהול קמפיינים בגוגל, ובפרט לעסק קטן או מקומי. פרסום בגוגל מאפשר לנו להגיע לטווח רחב של לקוחות שאנחנו רוצים להגיע אליהם, ולחשוף בפניהם את השירות או המוצר שלנו.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן