Search
Close this search box.

4,000 חרדים בירושלים: זיכרון חללים ונרצחי פעולות איבה

טקס יום הזיכרון המרכזי לציבור החרדי: מעל 4,000 משתתפים בירושלים

אלפי חרדים, חיילים, רבנים, אישי ציבור ובני משפחות שכולות התכנסו אמש בבנייני האומה בירושלים לזכר חללי מערכות ישראל ונרצחי פעולות האיבה.

הטקס המרכזי, שנערך זו השנה השישית על ידי עמותת "נצח יהודה", התקיים השנה לראשונה בבנייני האומה עקב הביקוש הגבוה. בין המשתתפים היו הרב הראשי לישראל דוד לאו, שר הפנים משה ארבל, שר האוצר בצלאל סמוטריץ, שר המורשת עמיחי אליהו, ראש חטיבת גיוס ומסלולים תורניים באגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון אודי דרור, רח"ט תומכ"א תא"ל שי טייב, ראש מנהלת החרדים סא"ל הרב אמיר זוזוט, מנכ"ל עמותת "נצח יהודה" יוסי לוי, רבנים, משפחות שכולות ועוד.

רגעים מרגשים בטקס

האב השכול הרב נתנאל לב שאיבד את בנו, סמ"ר בנימין לב, לוחם חרדי תושב צרפת, שירת בפלגת 'חץ' גדוד 202 שבחטיבת הצנחנים, ונפל בקרבות ביום השבת ה – 7 באוקטובר בכפר עזה, ריגש את הקהל כשאמר:

"כשהיינו במטוס בדרך ללוויה בישראל, נזכרתי במה שדיברנו כמה פעמים, שיהודי לא מוגבל, שיש לקדושה כח אין סופי, וחשבתי מה אני יכול לעשות בשבילך, אז קמתי והצעתי לכולם להניח תפילין, ואלה שסירבו הראתי להם תמונה שלך, ואמרתי להם שאני נוסע ללוויה שלך, ושאתה כבר לא תוכל להניח תפילין, ופרצתי בבכי. אני אומר לך, שלא הייתה עין שנשארה יבשה, כולם כולם הניחו. באותו הרגע הבנתי את הכח של עם ישראל, למרות כל חילוקי הדעות, ברגע של אמת, כולם מאוחדים."

שר האוצר בצלאל סמוטריץ:

"משפחות יקרות אף אחד לא שאל אתכם לפני שנכנסתם לשכול. אף אחד לא דפק לכם לפני בדלת ושאל אם אתם מוכנים… 400 אלף לוחמים עזבו הכל כדי להילחם בנאצים הארורים של החמאס. לאבע מאות אלף חיילים יש הורים ומשפחות. שמונה מאות אלף אברהם ושרה ששלחו את ילדיהם ואמרו נעשה ונשמע."

הרב הראשי לישראל דוד לאו:

"אנו מקירים מעריכים ומכבדים. נתתם את הדבר היוקר בעבורכם עבור עם ישראל בארצו. ראינו תמונות, שמענו שמות, גילאים שונים, המכנה המשותף של כולם למען עם ישראל בארץ. עם שיודע שאנחנו עם של נצח לכן נצח יהודה ממשיך בעוז. מתפללים שהקבה בעל הנחמות ישלח רפואה שלימה לפצועים ואת הסיוע לחיילי צהל ויתן להם הצלחה להשיב את החטופים ביחד איתם."

יוסי לוי, מנכ"ל עמותת נצח יהודה:

"ביום הזכרון התכנסנו זו השנה השישית, בלב כואב ודואב לזכור את הנופלים, חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה אשר בחרו להגן על עמם ועל ארצם, תוך הקרבת חייהם. המעמד הזה הוא מפגן הנחמה והאחדות הגדול ביותר בעם ישראל. מעמד בו משתתפים אלפי אנשים, חרדים ודתיים, חיילי צה"ל, לומדי תורה ורבנים, "מי כעמך ישראל".

אודי דרור ראש החטיבה לגיוס ומסלולים תורניים באגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון: בתקופה מאתגרת זו בה מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל ומשפחות רבות הצטרפו למעגל השכול אני מבקש להביע בפניכם, משפחות שכולות יקרות, את הוקרתנו. בכל ימות השנה אתם נושאים עמכם את הכאב והצער הגדול על האובדן הקשה מנשוא, על חיים שנלקחו ואינם. בניכם – בנינו, מטובי חיילינו האהובים והיקרים שנפלו בהקרבה ובקדושה השאירו מורשת מפוארת. בימים שהזכרון והשכול נמהלים בשמחת העצמאות אנו נמשיך לפעול יחד לחיזוק עוצמתם של צה"ל ומדינת ישראל".

שר הרווחה והביטחון החברת יעקב מרגי:

"יום הזכרון מאחד את כולהו בתחושת הכאב לאב ולבן לאח ולאחות לסבים והסבתות. נרכין ראשנו ודגלנו לזכרם של אלו שנפלו על קידוש ה' והגנת המולדת.. אנו איתכם חווים את הכאב. עם ישראל גאה בהם ובכם. יש לנו חוב אליכם השנה יותר מתמיד".

הרב דוד יוסף:

"הערב הזה זה קידוש ה שמקדישים הרבה תורה, יראת שמים, כאב ותפילה לאחינו החיילים והחטופים שיחזרו לביתם בריאים ושלמים".

טקס יום הזיכרון המרכזי לציבור החרדי היה אירוע מרגש ומפעים, שהביע את הכבוד וההערכה העמוקים לחללי מערכות ישראל ונרצחי פעולות האיבה. הטקס הדגיש את האחדות והלכידות של עם ישראל, סביב נושא השכול והזיכרון.

קרדיט: צילום סטילס: חיים טויטו
דוברות עמותת נצח יהודה
קרדיט: צילום סטילס: חיים טויטו
דוברות עמותת נצח יהודה
קרדיט: צילום סטילס: חיים טויטו
דוברות עמותת נצח יהודה
קרדיט: צילום סטילס: חיים טויטו
דוברות עמותת נצח יהודה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן