Search
Close this search box.

ריסוס בושה: נהג אוטובוס ערבי ריסס צעירים יהודים בבושם

ניצלו בנס, דלת האוטובוס לאחר הפיגוע הערב

ארגון חוננו קורא לפרקליטות לפתוח מחדש תיק חקירה נגד נהג אוטובוס שריסס צעירים יהודים בבושם

 מדובר בתקיפה גזענית חמורה. נהגים אלימים וגזעניים מהווים סכנה לציבור

ירושלים, ארגון חוננו פנה היום (ראשון) במכתב לפרקליטות בדרישה לפתוח מחדש תיק חקירה נגד נהג אוטובוס ערבי של חברת אגד בירושלים  אשר ריסס צעירים יהודים בבושם בניגוד לרצונם לאחר שסירבו לעבור מקום באוטובוס.

האירוע התרחש לפני כשנה, ב-16 ביוני 2023. מספר צעירים יהודים, תלמידי ישיבה קטנה בקריית יובל, עלו על קו 19 של אגד. לאחר נסיעה קצרה דרש מהם נהג האוטובוס, ערבי, לעבור לחלקו האחורי של האוטובוס. הצעירים סירבו, ובתגובה ריסס אותם הנהג בבושם.

הצעירים הגישו תלונה במשטרה אך מחלקת התביעות החליטה לסגור את התיק. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו הגיש ערר על ההחלטה, ולאחר קבלת חומרי חקירה נוספים, הגיש ערר מורחב.

בערר טוען עו"ד בלייכר כי מדובר בתקיפה גזענית חמורה. הוא מציין כי בחקירתו הודה נהג האוטובוס במעשיו  וכי המצלמות המותקנות באוטובוס תיעדו את האירוע. כמו כן, מהחקירה עולה כי נגד הנהג קיימות חשדות רבות על מקרי אלימות רבים, וחרף כך הוא ממשיך בעבודתו.

"בשלב מסוים, כאשר האוטובוס חלף סמוך לצומת פת, עצר הנהג את האוטובוס באחד התחנות והורה למרשיי וחבריהם לעבור לחלקו האחורי של האוטובוס תוך מבט מלא סלידה מהם. מרשיי שאלו את הנהג מדוע הוא מסלקם לאחור? או אז הוציא הנהג ספריי של מטהר אויר או דבר אחר והחל לרסס לעבר גופם ופניהם אחד אחד תוך נתינת תחושה כאילו מדובר בג'וקים מטונפים שיש להדבירם ולסלקם. מרשיי נבהלו ונסוגו למושבים האחוריים. בחור נתין זר שהיה באוטובוס החל לצעוק לעבר הנהג שהוא מתנהג בצורה גזענית ומשפילה כלפי מרשיי", תיאר בלייכר. ומציין כי בחקירתו הודה נהג האוטובוס במעשיו וכי המצלמות המותקנות באוטובוס תיעדו את האירוע ומוכיחות כי מדובר בתקיפה על רקע גזעני. כמו כן מהחקירה עולה כי נגד הנהג קיימות חשדות רבות על מקרי אלימות רבים וחרף כך הנהג ממשיך בעבודתו ומעשיו.

עו"ד בלייכר מסר: "מחלקת נפגעי איבה של חוננו פועלת למגר תופעה רחבה מאוד של אלימות נהגי אוטובוס בני מיעוטים כנגד יהודים. נהגים שמגלים התנהגות אלימה וגזענית מהווים סכנה מידית לאלפי אזרחים ישראלים. אסור להתעלם מכך. אנו קוראים לרשויות ולחברות האוטובוסים לטפל בכל גילוי אלימות או פגיעה אנטישמית שנעשית בידי נהגי האוטובוס בחומרה יתירה ולהעביר את אותו נהג מתפקידו לאלתר".

ניצלו בנס, דלת האוטובוס לאחר הפיגוע הערב
אילוסטרציה.  צילום: כח לעובדים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן