חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"ובלכתך בדרך": יוזמה חדשה וחינמית מקנה לקשישים חרדיים הרגלי בריאות

' ובלכתך בדרך ' חסדי יוסף

 

מועדון "מקושרים" הפועל בקרב גברים חרדים מטעם עמותת החסד "חסדי יוסף" יצא במיזם חינמי וחדשני בשם "ובלכתך בדרך" בסיועו הרב של מנהל אגף הגיל השלישי בעיריית ירושלים יהודה פרוידגר וצוותו. הפרויקט נועד לסייע לבני הגיל השלישי ומשלב פעילות תורנית עם התמקדות באורח חיים בריא – באמצעות פעילות פיזית ועם צוות מרצים – בהתאם למאמר הרמב"ם "היות הגוף בריא – מדרכי השם הוא".

"אנחנו מביאים את החברים למודעות בריאותית בהדרגה בפעולות שהם עושים ממילא, כמו ישיבה, הליכה, טיפוס במדרגות, התכופפות בצורה בריאה וכדומה וכל זאת על מנת לשפר יציבה שמשפרת את מערך הסירקולציה (מחזור החמצן) בגוף. הוכח מחקרית שזה מאריך חיים", אומר מנהל המועדון הרב משה וישצקי. בכל פעילות גופנית משולבת גם ארוחת בוקר ממוצרים בריאים.

מי שמלווה את הפרויקט ברמה המקצועית הוא ליאור ענבר, מאמן חרדי לחיים בריאים עם התמחות בגיל השלישי.

הפעילות מתקיימת ללא עלות ב"בית חסדי יוסף" בירושלים פעמיים בשבוע, עד כה בהשתתפות כ-40 משתתפים שחולקו לכמה קבוצות והיעד הוא להגדיל את הפעילות.

לדברי הרב וישצקי, "מרגש לראות אנשים שבשגרה לא מזיזים את עצמם – כשהם נסחפים אחריו ומתעדפים לפתע את הבריאות שלהם. כך לדוגמא יהודי תלמיד חכם בן 80 שחייו מוקדשים ללימוד תורה בכולל, מצליח לאתר זמן פעם בשבוע ולקבוצת הבריאות ומעיד שהיא נוסכת בו כח וחיוניות לחיי לימוד ופעילות. הקבוצה הזו היא מזון פיזי ומנטאלי עבורם. אנשים ניגשים אחרי הפעילות להודות ומתפעלים מהחיוניות שנותנת להם בחיים".

"כל הפעילות של 'חסדי יוסף' על כל ענפיה שואפת לשדרג ולהעצים סיטואציות פשוטות אך משמעותיות בחייהם של אנשים מן השורה במגוון תחומים – לימודים, עבודה, כושר השתכרות, בריאות ארוחות בוקר וצהרים, חגי ישראל ועוד ואנחנו שמחים לתת מענה ייחודי גם בנושא הזה – וללא עלות", מסכמת הגב' תמר גבאי מנהלת הפרויקטים ב"חסדי יוסף".

' ובלכתך בדרך ' חסדי יוסף
' ובלכתך בדרך ' חסדי יוסף

שלושה חיילים נפלו בקרבות ברצועת עזה ביום שישי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן