Search
Close this search box.

צריכים חותמת אפוסטיל עבור תואר / תעודת בגרות או תעודת בית ספר? ככה עושים את זה נכון

קרדיט לתמונה canva

 

איך עובד תהליך קבלת חותמת אפוסטיל ולאן ניגשים?

בשנים האחרונות ישנו ביקוש רב ללמוד בחו"ל, במקומות נחשקים בעולם, אשר מקנים תארים נחשבים במגוון תחומים, ביניהם רפואה, אבל לא רק. בעקבות הצורך ההולך ומתגבר, פונים אליי סטודנטים רבים אשר נרשמו ללימודים בחו"ל, עם בקשה לעזרה, על מנת שהם יוכלו להתקבל או להתחיל בלימודים לאחר שכבר התקבלו. כדי לצאת לדרך הזאת, אותם תלמידים לעתיד נדרשים בהצגת תעודת בגרות, או לחילופין תעודת סיום לימודים בבית הספר או סיום תואר. ברם, התנאי לתחילת הלימודים הוא לקבל אישור בינלאומי הנקרא "אפוסטיל" משרד החוץ הישראלי, אישור זה מהווה תוקף בינלאומי לאותנטיות של התעודה הנדרשת.

אפוסטיל משרד החוץ לא מספיק לנו לטובת לימודים בחו"ל?

חלק קטן מהסטודנטים שפנו אליי, יודעים שעל מנת לקבל חותמת אפוסטיל משרד החוץ יש צורך לגשת קודם למשרד החינוך כדי לקבל מה שנקרא "אימות מקדים" על גבי התעודה. את ההליך המקדים הזה מבקש משרד החוץ בעצמו, שכן לולא האישור ממשרד החינוך, אין ביכולתו של משרד החוץ לאמת את אותנטיות התעודה ולכן הוא מפנה למשרד החינוך, על מנת שהאחרון יאשר את התעודה שזו אכן הונפקה ע"י משרד החינוך או ע"י מי מהגורמים הקשורים בו בקשר ישיר.

איך אדע לאיזה סניף של משרד החינוך ללכת ומתי?

את השאלה הבאה מפנה אלי "עלי" שם בדוי, אשר התקבל ללימודים בטורקיה:

"שלום, לאן אני צריך לגשת? אמרו לי שיש 2 סניפים של משרד החינוך ומה בדיוק השעות שהם מקבלים?"

אז בואו נעשה סדר:

  • סניף ראשון של משרד החינוך – נמצא ברחוב שבטי ישראל 29 בירושלים. תפקידו לאמת בהליך מקדים תעודות בגרות וגליון ציונים, הסניף פועל בימים א-ה בשעות 8:30-12:30 לא ניתן להגיע לאחר מכן, אך אנא הקפידו על הזמנים. כמו כן יש להגיע עם תעודה מקורית בלבד (לא יתקבל צילום).
  • סניף שני של משרד החינוך – נמצא ברחוב כנפי נשרים 22 בירושלים. תפקידו הוא לאמת תארים מאוניברסיטאיות שונות ותעודות סיום בית ספר. למרבה הצער, הסניף פועל פעם בשבוע בימי שני בלבד בין השעות 9:30-11:00 שעה וחצי בלבד. ההמלצה היא לקבוע תור למשרד החוץ בימי שני על מנת שתוכלו להשלים את ההליך כבר באותו יום.

שימו לב! במידה ועל התעודה שברשותכם לא חתום שם מנהל בית הספר או האוניברסיטה בעברית בלבד לא תוכלו לקבל אימות מקדים היות ואלו נהלים ברורים ואין לחרוג מהם. לכן שימו לב לפני הגיעכם למשרד החינוך ששם מנהל בית הספר או האוניברסיטה כתוב בעברית בלבד (לא בערבית).

קבעתי תור למשרד החוץ ליום רביעי, מה עלי לעשות מכאן?

למרות שהתור שקבעתם ליום רביעי נקבע מראש, ולמרות שלא ידעתם, לצערנו הרב תצטרכו להגיע פעמיים או לקבוע תור חדש.

אני חייב לעקוף את הבעיה הזאת, יש לך פתרון?

אני נתקל רבות בשאלה הזאת, המעסיקה רבים שתיאמו תור ולא ידעו על הבעיה הזאת. אני מרגיש צורך להרגיע אתכם ולומר שלמשרדנו יש צוות גדול של שליחים שיוכלו לעזור לכם ולפתור את הבעיה בקלות ובמהירות, ללא צורך בהגעה למשרד החינוך ולמשרד החוץ. הצוות שלנו יגיע אליכם הביתה, יאסוף מכם את התעודה ויטפל עבורכם בכל ההליך.

אני נמצא בחו"ל והתעודה ברשותי, מה עושים?

מערך מיוחד שהקמנו עוסק בפתרון הבעיה והשינוע לחו"ל, אנו דואגים לשליח שיאסוף מכם את התעודה גם אם אתם בחו"ל. התעודה מגיעה לארץ ומטופלת במהירות האפשרית ומוחזרת במעטפה סגורה הרמטית למניעת פגעי מזג האוויר ישירות אליכם. כל מה שנותר לכם הוא לחייג אלינו עכשיו או לשלוח הודעת ווצאפ ואנו נדאג לכם ונשאיר אתכם עם ראש שקט.

פנייה באמצעות הנייד: 972525005850+  ניתן לשלוח הודעת ווצאפ ונענה בזריזות.

מקווים שעזרנו לכם, שלום ברזני – אפוסטיל משרד החוץ

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן