חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך ללמוד לדבר ערבית שוטפת כמו בחיל המודיעין

איך ללמוד לדבר ערבית שוטפת כמו בחיל המודיעין

 

יותר ויותר ישראלים מבינים כמה חשוב ללמוד לדבר ערבית. כעשרים אחוז מאזרחי ישראל הם דוברי ערבית ולכן אנחנו שומעים את השפה הערבית בכל מקום – באוניברסיטה, בחדר הכושר, בבית החולים, בקניון ובטלוויזיה. זאת הסיבה שהדרישה ללימוד ערבית עולה משנה לשנה. עם זאת, לא הרבה אנשים הצליחו להפוך לדוברי ערבית ברמה גבוהה. יש מי שלקח קורס ערבית למתחילים ושם זה נגמר, יש מי שהמשיך לתרגל והגיע לרמת דיבר בינונית ויש גם מי שלקח ברצינות את לימוד הערבית ולמד לדבר ערבית ברמה גבוהה מאוד.

מדוע חלק מהאנשים מצליחים ללמוד ערבית וחלק לא? מהו סוד ההצלחה של מי שהצליח להגיע לרמה שהוא מדבר ערבית שוטפת? יש כמה שיטות ונקודות חשובות שיהפכו את לימוד הערבית שלכם להרבה יותר יעיל ויעזור לכם להתקדם במהירות ולהגיע בסופו של דבר למטרה שלכם – לדבר ערבית כמו ערבי.

הנה ארבע שיטות לימוד בהם משתמשים בבית הספר של חיל המודיעין:

 

  1. להפנים ולהטמיע את חוקי השפה.

יש כמה שיטות עיקריות ללימוד ערבית. יש מי שלומד משפטים ומילים "כמו תוכי" ויש מי שלומד את השפה מהבסיס שלה. כדי להגיע לרמת דיבור ערבית גובהה במיוחד, חייבים ללמוד את חוקי השפה ממש מהבסיס ולהבין אותם לעומק. השפה הערבית היא עשירה מאוד וכדי להצליח לשלוט בה חייבים לפתח את היכולת להרכיב משפטים בעצמכם.

בשביל להצליח להטמיע את חוקי השפה בצורה הכי יעילה, יש ללמוד אותם בצורה מסודרת ומדורגת. אחד הדברים שהופכים את לימוד הערבית לקשה, זה המורה שמלמד את הנושאים השונים ללא כל סדר הגיוני מה שגורם לבלגאן גדול ותסכול אצל התלמיד. אצלנו בקורס, בעזרת ההכשרות שעברנו בחיל המודיעין, בנינו את לימוד הערבית בצורה מדורגת ממש מהבסיס ועד צורות הדיבור הכי מתקדמות.

 

  1. לשנן כמה שיותר מילים.

ללמוד את חוקי השפה זה לא מספיק, צריך גם לדעת כמה שיותר מילים. אוצר מילים רחב ומגוון נותן את היכולת לדבר ערבית עם כל אחד ועל כל נושא. כאשר מדובר בשינון מילים חדשות, הדרך הכי טובה היא כאמור – לשנן. אנחנו ממליצים להסתובב עם פנקסים קטנים בהם תרשמו את המילים החדשות שאתם רוצים לשנן. כך לאורך היום תוכלו לשנן כדי לכם דקה פנויה. זאת בדיוק השיטה שאנחנו בעצמנו שיננו מעל אלף מילים בחודש בהכשרה של חיל המודיעין.

הנוסחה הכי חשובה ללימוד ערבית, היא שילוב של נקודה 1 עם נקודה 2.

שליטה בחוקי השפה + אוצר מילים רחב = ערבית ברמה גבוהה

בקורס שלנו אנחנו מקפידים לפתח את שני הצדדים של הנוסחה ולאורך כל הקורס התלמידים מטמיעים את חוקי השפה בעזרת אלפי תרגולים ובנוסף לכך משננים אלפי מילים בעזרת מילון מיוחד שפיתחנו וטבלאות.

 

  1. קצת כל יום ולאורך זמן.

שפה חדשה לומדים קצת כל יום לאורך זמן. לימוד של 10 שעות ביום אחד לא יהיה יעיל כמו לימוד של שעה אחת ביום למשך 10 ימים. לשפה הערבית לוקח זמן לשקוע בתוך הראש שלכם ולכן אנחנו ממליצים ללמוד קצת כל יום ולהתמיד לאורך זמן. היתרון הגדול הוא שלכולנו יש אפשרות לפנות רבע שעה או חצי שעה כל יום, וזה לגמרי זמן מספיק ללמידה. גם אנחנו לא מפסיקים ללמוד כל יום, ואחרי כמה שנים של למידה אתם רק יכולים לדמיין לאיזו רמה של ערבית מדוברת ניתן להגיע.

 

  1. הסוד הכי חשוב – תרגול

לא משנה כמה תלמדו את חוקי השפה ותשננו אוצר מילים רחב, אם לא תפתחו את הפה ותתחילו לדבר השפה שלכם לא תהפוך לשוטפת. התרגול הוא למעשה כמו כדור שלג. בהתחלה קשה להרכיב משפטים ויש חוסר ביטחון לדבר עם אנשים, אבל ככל שמדברים יותר, כך משתפרים וכך הביטחון העצמי עולה, מה שדוחף אתכם לדבר עוד יותר ולהשתפר עוד יותר.

לכן אנחנו ממליצים לשלב דיבור ערבית עם דוברי ערבית שמסביבכם – תתפלאו כמה הם ישמחו לעזור לכם ללמוד.

 

אנחנו מאוד גאים בכך שכמעט כל התלמידים שלנו למדו לדבר ערבית ברמה גבוהה. אנחנו מקבלים כל שבוע הודעות מתלמידים שמספרים שדוברי ערבית איתם הם מדברים שואלים אותם מאיפה הם ואיך הם יודעים לדבר ערבית כל-כך טוב. אִינְשָאלַלה לאט לאט נגיע למצב שרוב הישראלים ידעו לדבר ערבית כך שזה כבר לא יהיה מפתיע.

 

לכל הפרטים על קורס הערבית של פנאן – www.fanan2speak.com

צילום: פנאן לדבר ערבית

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן