חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארגון חוננו: גלנט מונע מהעצור המנהלי להשתתף בברית של אחיו

מחר תיערך ברית לאחיו של העצור המנהלי הקטין עליו הוטל צו מעצר מנהלי ע"י שר הביטחון גלנט. העצור ביקש באמצעות עורך דינו מארגון חוננו להשתתף בברית תחת מגבלות והשגחה אך סורב. עו"ד חי הבר: "איזו מסוכנות נשקפת מבחור צעיר שרוצה להשתתף בשמחת משפחתו?"

שר הביטחון גלנט סרב לבקשת העצור המנהלי הקטין אשר נגדו הוצא צו מעצר מנהלי לפני כשבועיים החתום ע"י השר גלנט, להשתתף בברית של אחיו אשר תתקיים מחר (ה'). הבוקר ייערך דיון בבקשתו של העצור בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד.

העצור פנה בבקשה באמצעות ארגון חוננו כי יותר ל להשתתף בברית של אחיו וזאת תחת מגבלות והשגחה לזמן מוגבל אשר בסיומו יוחזר למעצר. בקשתו של העצור נדחתה.

בתשובת המדינה נכתב כי השב"כ והשב"ס מתנגדים לבקשתו של העצור בטענה כי הוא מסוכן: "בקשת המבקש נבחנה ע"י שר הביטחון שהחליט לאחר התייעצות עם גורמי שירות הביטחון הכללי להתנגד לבקשה. זאת בשים לב לחומר החסוי אשר מלמד על מסוכנותו הגבוהה של המבקש".

נזכיר, כי לפני כשבועיים חתם שר הביטחון יואב גלנט על צו מעצר מנהלי כנגד 2 מתיישבים תושבי השומרון, אחד מהם קטין, ל-4 חודשים. המתיישבים נעצרו בצו המנהלי דקות לאחר ששופטת בימ"ש המחוזי בירושלים, חנה מרים לומפ קבעה כי ישוחררו באותו היום ממעצר. השניים חשודים כי היו מעורבים במחאות בכפר חווארה לאחר הפיגוע הקשה בו נרצחו האחים יניב הי"ד.

עו"ד חי הבר מארגון חוננו המייצג את העצור הגיב להחלטה ואמר: "דווקא בימים אלו כאשר מתקיימות הפגנות סוערות שבהן צד אחד של המפה הפוליטית טוען כי מדינת ישראל בדרך להפוך לדיקטטורה, ניתנים צווי מעצר מנהליים ללא משפט שהם התגלמות הדיקטטורה.

לא ייתכן כי בחור קטין ייעצר במעצר מנהלי ללא כל משפט או הוכחות, כלי שהוא קיצוני ופוגע בזכויות יסוד, וכאשר הוא מבקש להשתתף באירוע משפחתי של ברית לאחיו שזה עתה נולד הוא מוסרב, וכל המערכת נעמדת על רגליה האחוריות כדי למנוע זאת. איזו מסוכנות נשקפת מבחור צעיר שרוצה להשתתף בשמחת משפחתו?. אינני רואה שום סיבה לסרב לבקשתו של מרשי".

אביב הגיע פסח בא: מלונות ibis ירושלים חוגגים פסח במחיר שווה לכל נפש

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן