חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית הדין סירב לשלול תושבות ממשפחת מחבל 📸

ב"ד לעררים סרב לשלול את התושבות של משפחות המחבל שרצח ארבע חיילות בפיגוע בארמון הנציב.״בצלמו״ נמסר: ״מדובר בפרס לטרור״📸מילן מועלם 


בית הדין לעררים, קבע השבוע שלא תישלל האזרחות או התושבות של בני משפחתו של המחבל המתועב פאדי קונבר, שביצע את פיגוע הדריסה הקשה בארמון הנציב לפני כארבע שנים.

בפיגוע נרצחו ארבע חיילות. בעקבות כך, הורה שר הפנים, אריה דרעי, לא לאשר בקשת תושבות של בני משפחת המחבל וכן לשלול אזרחות לבני משפחה נוספים.

משפחות המחבלים עתרו נגד החלטתו של שר הפנים בשיתוף עם ״המוקד להגנת הפרט״, ארגון שמאל קיצוני, ואכן קיבל בית המשפט את טענותיהם.

📸 שיר חג'ג' ז"ל שנרצחה בפיגוע

 

לפי דברי הדיין מלכא, אין סמכות לשר הפנים להחליט בנושאים אלו ואילו הטענה שבני המשפחה עשו פיגוע אינה רלוונטית לסמכויות משרד הפנים בנוגע לקבלת מתן תושבות.

לטענת גורמי הביטחון וכפי שמופיע בעתירה, עולה כי שלילת תושבות תגרום להרתעת מחבלים פונטנציאליים, אולם בית הדין סירב להתחשב בכך.

בארגון ״בצלמו״ תקפו את ההחלטה ומסרו: ״מדובר בפרס לטרור. ידע כל מחבל שיש שופטים במערכת המשפט שידאגו לו ולבני משפחתו, בעוד שלזכויות האדם של הנרצחים ובני משפחותיהם – אף אחד לא דואג. אנחנו קוראים לשר הפנים להגיש ערעור על כך. לא ייתכן ששוב ושוב מערכת המשפט תגן על מחבלים בני עוולה ובני משפחותיהם ותרסק את שארית ההרתעה כנגד מחבלים פוטנציאליים או כל מי שחושב לסייע להם״.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן