חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוסר רגישות באמצע המלחמה: שישה בתים פונו ונהרסו בגוש עציון

מאות שוטרים בהרס נרחב בגוש עציון: שישה בתים הוחרבו – ביניהם בתים של לוחמים במילואים.

מאות שוטרי יס"מ ומג"ב מלווים בפקחי המנהל האזרחי וכלי הרס כבדים, פשטו סמוך לשעה 4 וחצי לפנות בוקר על מספר נקודות התיישבות הסמוכות לישוב פני קדם במזרח גוש עציון והחלו במסע הרס נרחב במקום.

בנוסף להרס הבתים שכלל בית בו התגוררה אחת המשפחות ובתיהם של שני לוחמים במילואים, החרימו הכוחות ציוד רב וקראוונים נגררים. לאורך כל הפינוי מנעו השוטרים את תיעוד האירוע והחרימו את מכשירי הפלאפון של התושבים. "רק הלילה נפל חייל מגוש עציון, איך אין לאלוף בושה לבצע פשע כזה בעיצומה של המלחמה?"

מסע הרס נרחב בגוש עציון: מאות שוטרי יס"מ ומג"ב מלווים בפקחי המנהל האזרחי וכלי הרס רבים, פשטו סמוך לשעה 4 וחצי לפנות בוקר על מספר נקודות התיישבות הסמוכות לישוב פני קדם במזרח גוש עציון והחלו בהחרבת הבתים במקום והחרמת ציוד רב.

על ההרס שכלל החרבת ביתה של משפחה שהתגוררה במקום ונזרקה החוצה באישון ליל, פיקד סגן מפקד מג"ב איו"ש שהורה לשוטרים כבר בתחילת ההרס להחרים את מכשירי הפלאפון של התושבים ולמנוע את תיעוד האירוע.

במסגרת ההרס הטיל מח"ט הגזרה איתי מטק צו שטח צבאי סגור על כל הגזרה, כולל כביש הגישה לישוב פני קדם.

תושבים שהיו בדרכם לעבודה נחסמו על ידי השוטרים למשך זמן ממושך והורשו להמשיך בנסיעה רק לאחר תשאול מקיף.

רק אחרי כשעתיים של חסימה עבר במקום ח"כ שמחה רוטמן תושב פני קדם, ששוחח עם השוטרים שניאותו לאפשר את מעבר התושבים על הכביש.

לדברי התושבים, אחת הנקודות שנהרסו הבוקר בה הוחרב ביתה של המשפחה לצד שני מבנים נוספים ודיר כבשים, שכן בתוך תחום השיפוט הרשמי של הישוב פני קדם, עליו קיים חוזה מרעה מאושר לתושב שביתו נהרס.
בנוסף, הוחרבו בתיהם של שני תושבים שמשרתים במילואים מתחילת המלחמה.

בסביבתו של השר סמוטריץ' זעמו על ההרס, ותקפו את אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס שלדבריהם ביצע את ההרס בניגוד להוראת השר: "לאחר הוראת השר שלא לבצע את ההריסה אלוף הפיקוד החליט להגדיר את ההריסה כאירוע עם דחיפות ביטחונית מיידית ובכך עקף את סמכותו של השר כדי לקבל את אישורו של שר הביטחון".

"בסביבתו של השר תמהים על כך שלאלוף הפיקוד לא היה דחוף לפנות את הבניה הבלתי חוקית של הבדואים שהייתה באותו מקום בניגוד לחוק בשנים האחרונות כמו גם שהוא לא פועל לעצור את הבניה הערבית שמשתוללת בכל מזרח גוש עציון ובכלל בכל רחבי יו"ש.

מצער שבבוקר כזה קשה ובימים בהם צה"ל עסוק במלחמה אלוף הפיקוד באישור שר הביטחון מסיט כוחות לאכיפה נגד מתיישבים", אמרו בסביבתו של השר.

גם ח"כ צבי סוכות תקף את אלוף הפיקוד: "זה באמת כל כך מכעיס. לאחר שבקשתו להרוס התיישבות יהודית נדחתה על ידי השר הממונה בצלאל סמוטריץ הגדיר האלוף פוקס בעיצומה של המלחמה את פינוי ההתיישבות כצורך ביטחוני דחוף.

עכשיו.. אין אף כפר ערבי בטווח הנראה לעין, בחודשים האחרונים לא היה שם אף אירוע ביטחוני ומאהל בדואי שהיה שם עד לאחרונה בניגוד לחוק לא פונה מעולם.
מאות שוטרים ולוחמים נשלחו לבצע את המשימה הבוקר..האובססיה של פוקס לפינוי יהודים בלתי נתפסת".

התושבים שביתם נהרס הבוקר מתחו אף הם ביקורת חריפה על ההרס וכינו זאת "תקיעת סכין בגב ההתיישבות": "עוד לא מצליחים לעכל את מה שקרה כאן הבוקר. בשעה שרבים מתושבי הגבעות כאן מגוייסים למילואים מתחילת המלחמה, מה שיש לאלוף הפיקוד לעשות הוא להקצות מאות שוטרים למסע הרס חסר מעצורים בהתיישבות.

טובי אנשינו נלחמים כעת בחזית ורק הלילה נפל חייל מגוש עציון במהלך הקרבות ברצועת עזה. אין מילים לתאר את גודל החרפה. איך אין לאלוף בושה לבצע את הפשע הזה? זוהי תקיעת סכין בגב ההתיישבות כולה".

"מסביבנו שוכנים להם מאות בתים לא חוקיים של ערבים שנבנו מתוך מטרה אחת – ליצור תשתית למדינה הפלסטינית בשטח. בהם אלוף הפיקוד לא נוגע, משום שמטרתו הקמת מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון ומי שמסכלים את קידום החזון המסוכן שלו הם נקודות ההתיישבות היהודית בחזית", מסרו התושבים.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן