חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גלריית ברבור תפונה עוד היום

בית המשפט העליון דחה היום את בקשת העמותה המפעילה את גלריית ברבור לעכב את הפינוי


בית המשפט העליון דחה הבוקר את עתירת עמותת בר קיימא שביקשה למנוע את פינוי גלריית ברבור ולהורות על עיכוב.

הגלריה שפועלת בשכונת נחלאות בשנים האחרונות, הציגה בין היתר תערוכות נגד חיילי צה"ל ושל ארגון שוברים שתיקה. משנת 2017 הגישה העירייה בקשה לפנות את המקום אך הנושא התגלגל לבתי משפט והפינוי התעכב. העמותה טענה בעתירה שמדובר בפינוי על רקע שיקולים פוליטיים ועמדות פוליטיות.

כנגד, טענה העירייה שבמקום יופעל החל מהשנה הבאה גן ילדים ולכן יש לפנות את המבנה.

בגצ קיבל את עמדת העירייה וטען כי יש משקל חשוב ורב יותר לפתיחת גן ילדים וכי עמותת בר קיימא לא הציגה אסמכתאות לטענות שלהם.

הגלריה שסגורה כבר תקופה בגלל הקורונה וצו הפינוי, אמורה להיתפנות עוד היום, לפי החלטת בית המשפט. בעמותה מקווים שהעירייה תאפשר להם תקופה נוספת לשהות  במבנה, אך בעירייה טוענים כי יש לפנות את המקום ולהתחיל להקים בו את גן הילדים.

"איני מקל ראש בפגיעה העלולה להיגרם למיזמי התרבות המבקשים לפעול בתחומי הגלריה, ובהשלכות העברת מקום פעילותה על האוכלוסייה המקומית ועל צדדים שלישיים אשר הגלריה נחוצה לפרנסתם, אולם, באיזון בין פגיעה זו לבין הפגיעה הנרחבת אשר עלולה להיגרם באינטרס הציבורי שבהפעלת גן ילדים במקום כבר בשנת הלימודים הבאה כתוצאה מעיכוב פינוי הנכס, אני סבור כי האינטרס הציבורי שבפינוי הנכס מטה את הכף, ועל כן אין להורות על עיכוב נוסף בפינויו", כתב השופט יוסף אלרון בהחלטתו.

ארגון בצלמו מסר בתגובה להחלטת בית המשפט: "אחרי חמש שנים של מאבקים ארגון בצלמו מנצח. גלריית ברבור שהפכה לבית חם של עוכרי ישראל וארגוני חרם תיסגר עד סוף היום . אחרי סגירת תיאטרון אל מידאן כעת מקום זה ייסגר. נמשיך לפעול במעשים לא בדיבורים נגד מי שפוגע בחיילי צה"ל וזכויות האדם של אזרחי ישראל".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן