חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דוח מבקר המדינה: העירייה פעלה בניגוד לכללי מנהל תקין

דוח מבקר המדינה חושף מימון גבוה כמעט פי שלושה מהסכום שהיה אמור לעבור לתחנת רדיו אזורית לאירוע פרטי. העירייה: "הלקחים הופקו"


דוח מבקר המדינה שפורסם היום חשף כי העירייה אישרה מימון משני מקורות עירוניים מקבילים למימון אירוע פרטי של תחנת הרדיו האזורי.

על פי הדוח, שליש מתקציב אירועי חנוכה בשנת 2016, מאירים את ירושלים, הופנה בניגוד למתוכנן למימון אירוע יום הולדת לתחנה. העירייה איפשרה מימון גבוה כמעט פי שלושה לאירוע.

במקום 243,000 ש"ח שהייתה אמורה העירייה לממן לאירוע הפרטי  מימנה העירייה למעלה מ 660,000 אלף ש"ח לאירוע התחנה.

בעקבות זאת, העירייה נאלצה לממן את כלל אירועי חנוכה מכיסה מאחר והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל לא העביר את כספי התמיכה שאושרו על ידי המשרד.

בדוח המבקר נכתב:  "דוח זה מעלה כשלים רבים בהליכי האישור והמימון של אירועי מאירים את ירושלים ואירוע חנוכה של תחנת הרדיו האזורית אשר התקיימו בחנוכה 2016.

אירוע חנוכה של תחנת הרדיו האזורית זכה למימון מתקציב אירועי מאירים את ירושלים בניגוד לכללי מינהל תקין. 

משרד מבקר המדינה מעיר לעיריית ירושלים כי עקב התנהלותה היא מימנה ביתר חגיגות של אירוע שמותג כיום הולדת לתחנת הרדיו האזורית, משני מסלולי מימון מקבילים.

אירוע שהיה אמור לעלות 650,000 ש"ח ולקבל מהעירייה השתתפות בסך 243,000 ש"ח, הוגשו בגינו חשבוניות בסך מיליון ש"ח ויותר, ובסופו של דבר תוקצב מן הקופה העירונית בסך 660,000 ש"ח לפחות.

גובה התשלומים, ואף כפל התשלומים – של עיריית ירושלים ושל חברת אריאל – עבור תחומי שירות זהים, מחייבים את העירייה לבחון את כלל התשלומים למימון האירוע. 

התנהלותה של עיריית ירושלים באישורה את אירוע חנוכה של תחנת הרדיו האזורית עלולה הייתה לזכות את האירוע במימון כפול של המשרד לפריפריה: הן במסגרת נוהל תמיכה במיעוטים, חרדים ועולים, הן במסגרת נוהל תמיכה בפריפריה החברתית – כחלק מאירועי מאירים את ירושלים בשכונות. התנהלותה של העירייה הביאה לכך שהמשרד לפריפריה לא העביר לה את כספי התמיכה שאישר לה משני נוהלי התמיכה, כ-860,000 ש"ח בסך הכול, והעירייה נאלצה לשאת בעצמה גם בחלק שאמור היה לממן המשרד לפריפריה

על עיריית ירושלים לייעל את מנגנוני הבקרה שלה באישור תשלומים על אירועים, ובמיוחד בקניית שירות מחברת אריאל, על מנת למנוע ליקויים דומים בעתיד.

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים למדה את דו'ח מבקר המדינה ביסודיות, ופעלה למימוש ההמלצות הנדרשות.

יצויין כי הדוח מתייחס לאירוע משנת 2016. מאז האירוע ובעיקר מאז כניסתו של ראש העיר הנוכחי לכהונתו, כשנתיים לאחר האירוע המוזכר בדו'ח, הפיקה העירייה את הלקחים הנדרשים וביצעה את הפעולות הנדרשות כדי שאירוע כזה לא ישנה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן