חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הושלם פרויקט הפטריארכיה הארמנית 📸

הפרוייקט נחנך בטקס חגיגי במעמד שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ, שר התיירות אסף זמיר, ראש העיר ירושלים משה ליאון. ההשקעה הכספית בפרויקט כ-30 מיליון שקלים 📸


עיריית ירושלים, משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות והרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) באמצעות חברת מוריה, השלימו את פרויקט הפטריארכיה הארמנית בירושלים.

מדובר בפרויקט הפיתוח הנרחב והגדול ביותר שנעשה בעשורים האחרונים ברחוב הפטריארכיה הארמנית, מהרחובות הראשיים של העיר העתיקה, המהווה עורק תיירותי מרכזי לאתרים ההיסטוריים של ירושלים.

טקס החניכה החגיגי של הפרויקט נערך היום (ב') במעמד השר לירושלים ומורשת הרב רפי פרץ, שר התיירות אסף זמיר, ראש העיר ירושלים משה ליאון, הפטריארך הארמני של ירושלים נורהאן מנוגיאן, מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת אבי כהן, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, מנכ"ל הרשות לפתוח ירושלים אייל חיימובסקי, מנכ"ל חברת מוריה, שביצעה את הפרויקט, גלעד בר-אדון ועוד.

פרויקט הפיתוח בפרויקט הפטריארכיה הארמנית, שבוצע לרווחת תושבי הרובע היהודי, הרובע הארמני ולבאי הכותל המערבי והעיר העתיקה, כלל ביצוע של עבודות בטיחות, עבודות נגישות, שדרוג המרחב הציבורי, התקנת תאורה חדשה ומצלמות וכן שדרוג והסדרת התשתיות ובניהם תשתיות המים, ביוב, חשמל, תאורה, מדרכות, כביש ותקשורת, ריצוף מדרכות, החלפת אבני שפה ואספלט.

📸 ג'קי לוי

 

מדובר בתשתיות ישנות במיוחד בנות עשרות שנים שחלקן אף אינן תקניות ובטיחותיות, המהוות סכנה לכל באי העיר העתיקה ובעיקר לתושבי הרובע היהודי והארמני והחלפתן הייתה הכרחית – הן לשיפור הבטיחות והנגישות במקום והן מבחינת שיפור איכות החיים של התושבים לשנים הבאות.

אורכו של הפרויקט הינו כ-1 ק"מ, משער יפו ועד לכותל המערבי. העבודות נמשכו כשנה וההשקעה הכספית בפרויקט הייתה כ-30 מיליון שקלים. פרויקט הפטריארכיה הארמנית הינו חלק ממכלול פרויקטי פיתוח התשתיות אותם מקדמות העירייה והממשלה ברחבי ירושלים.

הפרויקט לווה לכל אורכו בהליך שיתוף ציבור וקהילה ובשיתוף פעולה מלא עם נציגי תושבי הרובע היהודי ,הרובע הארמני, המנהל הקהילתי, הקרן למורשת הכותל המערבי וכן עם המשטרה, כיבוי אש ומד"א.

📸ג'קי לוי

 

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ אמר: ״העבודה שעשינו פה הופכת את העיר העתיקה לעוד יותר נגישה, יותר תיירותית, ברמה הכי גבוהה שיש. משער יפו עד הכותל המערבי בשביל משופץ שעבר מהפכה של תשתיות,ביוב, מים, ניקוז, מדרכות וחניה. רמה בינלאומית, אין עוד פרויקט כזה בירושלים שהושקעו בו פגישות והקשבה לצרכי התושבים והקהילות כמו בפרויקט הזה. נמשיך לפתח ולהשקיע בירושלים״.

שר התיירות, אסף זמיר:"לפרויקט הזה יש מימד מקומי, מימד תיירותי ומימד לאומי. זה הסיפור של ירושלים והעיר העתיקה וזו המורכבות שלה. הפרויקט הזה הוא ההוכחה שכאשר מצליחים להתגבר על כל המכשולים ולהשלים פרויקט כל כך מיוחד וחשוב, זו פעולת שיווק עבור ישראל ולמען ישראל. מי ייתן ונצליח לנצל את ההסכמות ושיתוף הפעולה שנוצר כאן כדי לקדם פרויקטים נוספים למען פיתוחה של העיר העתיקה".

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "לאחר עשרות שנים אני שמח לבשר על סיומו המוצלח של פרויקט שדרוג דרך הפטריארכיה הארמנית. מדובר בשלב נוסף של סיוע לתושבי העיר בשיפור התשתיות, הנגישות והמרחב הציבורי. נמשיך לשדרג את ירושלים למען כלל תושביה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן