חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היערכות מיוחדת לקיום אווירת פורים ומצוות החג במרכז הרפואי שערי צדק

שערי צדק,משלוח מנות
נקלעתם בחג הפורים לבית חולים? בשערי צדק דואגים לכם! |המחלקה לשירותי דת בהיערכות מיוחדת רבת מתנדבים לקריאת מגילה למרותקים בכל המחלקות | פתרונות הלכתיים יצירתיים וייחודיים למחלקות הקורונה | קווי טלפון ייחודיים לזמני תפילה 02-6666624 ולאזהרת כוהנים ניתן לחייג *4503.

תנופת שירות עניפה ומחודשת במחלקה לשירותי דת במרכז הרפואי שערי צדק. במסגרת ההיערכות לחג הפורים נערכה המחלקה לשירות דת בראשות רב המרכז הרפואי הרב משה ח. פלג שליט"א, לארגון והנגשת כלל שירותי הדת למבקרים, מטופלים ועובדים שומרי דת ומסורת בבית החולים.

במסגרת ההיערכות נרכשו מאות מגילות אסתר מודפסות ומגילות קלף מהודרות לקריאת ושמיעת מגילת אסתר בכלל המחלקות. כמו כן נרכשו אלפי מארזי משלוחי מנות שיחולקו במחלקות יולדות יחד עם סעודות החג ברוב פאר והדר.

בשיחה עם אחראי שירותי הדת הרב דוד סלומונס, נמסר כי עובדים ומתנדבים רבים מטעם המרכז הרפואי יתפרסו בבית הכנסת ובמחלקות השונות בבית החולים לקריאת המגילה בפני מטופלים ובני משפחותיהם, מבקרים ועובדי בית החולים שומרי תורה השומרים על מצוות החג והמסורת.

"בכל שנה אנו נערכים להשמיע גם לבני י"ד את קריאת המגילה בבית החולים, השנה לאור פורים המשולש כולם קוראים מגילה באותו יום, אולם יש לנו השנה אתגרים מיוחדים של מחלקות קורונה ובכלל אי-היכולת להתכנס הרבה אנשים יחד והצורך בקריאת המגילה בקבוצות קטנות ובשטחים פתוחים", מסביר הרב פלג.

בהתייעצות של רב בית החולים עם הרב הפוסק של בית החולים הגאון רבי אשר וייס שליט"א, הוחלט שלא להסתמך על היתרים לשעת הדחק לשמיעת קריאת המגילה באמצעות רמקול, אלא להקפיד שכל יהודי שירצה לשמוע את המגילה יוכל לעשות זאת לכתחילה כדת וכדין.

על כן תוכננו מיקומים שונים לקריאת מגילה, במיקומים שונים פתוחים סמוך לבית הכנסת, באולמי לובי רחבי ידיים ולמרותקי מיטה.

במחלקות קורונה יקראו מתוך מגילת קלף שמוגנת ביריעות ניילון לפי נהלי שמירת היגיינה והוראות משרד הבריאות, ע"י מתנדבי עזר מציון.

זמני ומיקומי קריאת המגילה בסמוך לבית הכנסת בליל וביום פורים יפורסמו במודעות, כמו גם כלל זמני התפילה ניתן לשמוע בקו שירותי הדת של המרכז הרפואי שמספרו: 02-6666624. כמו כן ניתן להאזין לקו עדכון מיוחד לעניין טומאת כוהנים במספר כוכבית 4503.

בנוסף, גם השנה בסיום קריאת המגילה בליל פורים, כמידי כל סיום תענית ציבור, מעמידים בבית הכנסת של בית החולים שתיה וכיבוד קל לרגל סיום התענית.

יצוין עוד כי לאור העדר היכולת לקיים תפילות המוניות בתוך בית הכנסת, השקיע המרכז הרפואי משאבים גדולים להכשרת מתחמי בתי כנסת במרחב הפתוח שבקומה 8 צמוד לבית הכנסת הקבוע עם מחיצות ויריעות להפרדה, ריהוט בסיסי, ספרי קודש ואפילו מיזוג אוויר לחימום והפגת הצינה בקור הירושלמי.

פתרון מיוחד ניתן להדלקת נרות שבת במחלקות קורונה בהם לא ניתן להדליק אש גלויה מטעמי בטיחות בדמות פנסי נרות חשמליים חד פעמיים הפועלים על סוללות ונכבים כעבור מספר שעות מעצמם, ולפי פוסקים ניתן לברך עליהן בשעת ההדלקה.

משגיח הכשרות במרכז הרפואי הרב יהודה פולק האחראי המוסמך על כשרות המזון מטעם בית החולים ובתיאום בד"צ העדה החרדית, כשהוא עצמו דור שלישי למשגיחי כשרות בשערי צדק, מספר כי "כלל המזון המוגש בבית החולים הוא אך ורק ממערכת הכשרות של העדה החרדית בלבד וניתן לאכול בביטחון מוחלט וכמופיע במדריך הכשרות של בד"צ העדה החרדית ירושלים בכל ימות השנה".

עוד ציין כי "בית החולים אף מקפיד על טבילת כלים כהלכה לכל כלי בית החולים ולשם כך אף נבנה מקווה מיוחד עם בור מי גשמים לטבילת כלים בתכלית ההידור והכשרות".

מנהל המטבח של בית החולים השף מוטי בוחבוט סיפר על היערכות מיוחדת: "מערך המזון במרכז הרפואי שערי צדק נערך לחג פורים החל מיום חמישי בערב עם חלוקה של מאות ק"ג אוזני המן בשלושה טעמים – פרג, שוקולד ותמרים לכלל המטופלים. נוסף על אוזני המן עם כמות סוכר מופחתת למטופלים עם סוכרת.

"במחלקת היולדות תתבצע חלוקה של ערכת משלוח מנות אישית לכל יולדת שתכלול: אזני המן, בקבוק מיץ ענבים, מגילת אסתר, מאפה, מטבעות שוקולד, רעשן, פופקורן וטונה אישית. בחג עצמו בצהריים תוגש סעודת פורים מהודרת אישית לכל מטופל ויולדת ברוב פאר והדר. צוות המטבח מאחל חג שמח לכל המטופלים הבאים בשערי המרכז הרפואי".

בימים אלו לובש המרכז הרפואי חג באמצעות תחפושות של אנשי הצוות יחד עם מתנדבים מארגונים שונים עם כלי נגינה המכניסים את אווירת החג לתוך המחלקות עד למיטות בהם מרותקים חולים מורכבים וקשים, כדי לשמחם ולעודדם ולהביא אליהם את שמחת הפורים עד למיטה. בנוסף, פועלים בבית החולים צוות של ליצנים רפואיים העוברים בין המחלקות במשך כל ימות השנה.

פמוטים,שערי צדק
הפמוטים לנשים במחלקת הקורונה. צילום: שערי צדק
שערי צדק,משלוח מנות
צילום: שערי צדק

במסגרת פרויקט אמנותי מיוחד שהתקיים בעיר התחנות התחפשו, וראש העיר חגג עם התושבים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן