חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"העטלף": 100 אמנים בהפקת אופרה ענקית וחד פעמית

"העטלף": 100 אמנים בהפקת אופרה ענקית וחד פעמית מבית הקשר הווקאלי וינה תל אביב והתזמורת הסימפונית ירושלים.

לראשונה בישראל מופע מוזיקלי מרהיב עם זמרי "הקשר הווקאלי וינה-תל אביב" לצד כוכבים מבתי האופרה הגדולים בעולם, זוג רקדני בלט וירטואוזי ובליווי התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של דייויד ארונסון, זמרי א-קפלה ירושלים בהדרכת ג'ודי אקסלרוד ומקהלת שחר רחובות בהדרכת גילה בריל.

באופרה ישתתפו גם ילדים ומבוגרים מתיאטרון הקהילה דוברת האנגלית בירושלים. האופרטה "העטלף" תוצג ארבע פעמים בלבד ברחבי הארץ.

האופרטה הידועה של יוהאן שטראוס בבימויה של רוזמרי דנציגר מקבלת פנים חדשות. המופע האקסטרווגנטי והנוצץ משלב בקלילות שירה אופראית, בלט קלאסי, קטעי משחק קומי, מופע צלליות ועוד. האופרטה תוצג באווירה אותנטית של וינה העליזה, בה מתרחש הסיפור.

מרטין מיירינגר. צילום: יח"צ

המוזיקה הנפלאה והקולחת של המלחין הווינאי יוהאן שטראוס בביצוע זמרי הקשר הווקאלי לצד כוכבי אופרה יידועי שם מגיעה לשיאה בנשף של הנסיך אורלובסקי.

הנסיך מפנק ומבדר את האורחים שלו כיד המלך: במופע מרהיב ווירטואוזי של זוג רקדני בלט בדואט הגדול מתוך "מפצח האגוזים" מאת פיוטר איליץ' צ'ייקובסקי; בשולחנות משחק הרולטה, ובשמפניה הנשפכת כמים במזרקת ענק.

אוירה של שמחה, הומור וקלות דעת עד טירוף החושים. והסיפור, נשאר סיפור מתיחה ערמומי, ובגידה שלא ממש הייתה, טעות והטעיה בזהויות וכמובן שהסוף תמיד טוב.

הפקת העטלף מציינת עשור לפעילותה של עמותת הקשר הווקאלי וינה-תל אביב, שנטלה על עצמה לטפח זמרים צעירים על סף הקריירה שלהם, להמשיך וללטש את הזמרים שכבר החלו בקריירה ולייעץ בטיפוח והזנקת הקריירה.

העמותה נוסדה על ידי צוות אמנים-פדגוגים מוינה ומישראל: המנצח/פסנתרן/קורפטיטור דייויד ארונסון מהאופרה הממלכתית בווינה, זמרת הסופרן סילביה גרינברג מוינה, הבמאית דדי ברון מאוניברסיטת תל-אביב, וזמרת הסופרן רוזמרי דנציגר.

סגל המורים/המנטורים של הקשר הווקאלי וינה-תל אביב כולל אמנים יידועי שם ביניהם זמר הטנור אלכסנדר קראבץ וזמר הבאריטון פטר אדלמן, שיופיעו לצד הזמרים הצעירים בהפקת העטלף האופרה תוגש בשפה גרמנית עם כתוביות בעברית וברוסית.

איוון זינובייב . קרדיט: יחצ

זמר הטנור אלכסנדר קראבץ (המטרופוליטן, קובנט גרדן, לה סקאלה במילאנו, לה מונה, בריסל, התיאטרון המלכותי במדריד)
זמר הבריטון פטר אדלמן (האופרה הממלכית של וינה, דויטשה אופר ברלין, אופרה באסטי, פאריס, האופרה הממלכתית של בוואריה, מינכן).

זמרת הסופרן יבגניה דושינה (האופרה של שאנז אליזה, פאריס, פסטיבל האופרטה מרביש אוסטריה, בית האופרה של סולוטורן, שווייץ).

זמר הטנור מרטין מיירינגר (בית האופרה של קלגנפורט, אוסטריה).
זמרת הסופרן כריסטינה פרכר (בית האופרה של דרזדן, גרמניה).
זמר הבאס-בריטון איוון זינובייב (תיאטר אן דר וין, וינה).
זמר הטנור קלמנס קרשבאומר (הסקאלה במילאנו, פסטיבל זלצבורג, תיאטרון האופרטה של באדן, וקלוסטר נויבורג, אוסטריה).

זמרת המצו-סופרן כריסטיאנה דקר (בית האופרה של לייפציג, גרמניה).
זמרת הסופרן סיון קרן (האופרה הישראלית).

שחקנים מתיאטרון הקהילה דוברת האנגלית בירושלים
הילדים: אביה ברוקס, דוד לב-גבאי, אריאלה גילמן, הלני ברק, מבוגרים: השחקן שלמה גורן, האקרובטית טל אשר, השחקן יואל לנדסהוט, רקדן הסטפס יצחק מן מאיר.

מוסיקה מאת יוהאן שטראוס| מנצח: דייויד ארונסון מהאופרה הממלכתית של וינה | בימוי: רוזמרי דנציגר | מנצחת מקהלה: ג'ודי אקסלרוד

חיפה: 29.1.2023, בשעה ,20:00 אודיטוריום חיפה.
ירושלים: 30.1.2023, בשעה 20:00, תיאטרון ירושלים (אולם "שרובר").
ראשון לציון 31.1.2023 בשעה 20:00, היכל התרבות ראשון לציון.
באר שבע 1.2.2023 בשעה 20:00, המשכן לאומנויות הבמה.

קק"ל קוראת לציבור להמנע מקטיף ואכילת פטריות לא מזוהות

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן