חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אירועי הנצחה והוקרה ולימוד השפה העברית: השבוע העשירי למלחמה בירושלים

סיכום השבוע העשירי למלחמת "חרבות ברזל" בירושלים: תלמידות מדרשיית הרטמן מוקירות את זכרה של רוז לובין ז"ל; לימודי עברית לבני קהילת בני מנשה משדרות השוהים בבירה; טקס מצטייני כוחות הביטחון, החירום וההצלה במחוז ירושלים ועוד.

מעיריית ירושלים נמסר: "ירושלים, בירת ישראל, מחבקת את חיילות וחיילי צה"ל ואת כוחות הביטחון, החירום וההצלה ומוקירה לכם תודה על חלקכם המשמעותי במערכה ועל ההקרבה למען המאמץ המלחמתי וחוסנה של מדינת ישראל.

העורף הירושלמי חזק וימשיך לעמוד איתן, לפעול למען חיילי צה"ל וכוחות הביטחון ולהושיט יד לאורחינו מהדרום והצפון. מדינת ישראל ובירתה ימשיכו לצמוח ולהתפתח ודבר לא יעמוד בדרכנו. ביחד ננצח"

פעילויות עיריית ירושלים במהלך השבוע האחרון:

• תלמידות מדרשיית הרטמן מוקירות את זכרה של רוז לובין ז"ל: במלאת 30 יום לנפילתה של רוז ז"ל, נערך טקס לזכרה בהר הרצל, בו השתתפו בני משפחתה של לובין, חבריה ליחידה, לוחמים וקצינים במשמר הגבול, וכן תלמידות מדרשיית הרטמן לבנות בירושלים, שעיצבו חלוקי נחל לזכרה.

רוז לובין ז"ל, שעלתה לארץ לבדה מארה"ב, לחמה ב-7 באוקטובר בשער הכניסה לקיבוץ סעד ומנעה חדירת מחבלים. חודש לאחר מכן נפלה בפיגוע בעיר העתיקה.

• טקס מצטייני ראש העיר, לכוחות הביטחון, החירום וההצלה במחוז ירושלים: עיריית ירושלים ערכה את הטקס המסורתי והמרגש של חלוקת תעודות ההוקרה למצטיינים הפועלים בבירה בקרב שוטרי המחוז, שב"כ , מד"א, מג"ב, מכבי אש, איחוד הצלה, זק"א, פקע"ר ונציגי אגף חירום וביטחון על תרומתם הייחודית לביטחון העיר.

האירוע נפתח בדקת דומיה לזכר הנופלים וקורבנות מלחמת "חרבות ברזל". בנוסף, התקיימה הדלקת נר שמיני מרגשת במיוחד.

במהלך הטקס, הפתיע ראש העיר ירושלים, כשקרא לבמה גם למאיר גבאי, פקח עיריית שדרות ששכל את בתו במתקפת הטרור של ה-7.10 ופונה עם משפחתו לירושלים.

צילום: ארנון בוסאני

עם הפינוי החל לעבוד כפקח באגף האכיפה והשיטור בעירייה. גבאי אף השתתף בנטרול המחבל במהלך פיגוע הטרור שאירע בתאריך ה-30.10 בעיר, וממשיך לעבוד בפיקוח העירוני ולתרום לתחושת הביטחון של תושבי העיר גם בימים אלה. בטקס העניק ראש העיר גם לו תעודת הוקרה מיוחדת על שירותו.

• "גם מתוך החושך יידלק האור" – הצעירים הירושלמים האירו את העיר: עיריית ירושלים קיימה בספרייה הלאומית החדשה אירוע חנוכה חגיגי ומשמעותי למאות צעירים ירושלמים מכל רחבי העיר. האירוע, בהנחיית חנוך דאום ושבשיאו הופיעה הזמרת והיוצרת יסמין מועלם, נפתח בהדלקת נרות חנוכה במעמד ראש העיר. באירוע השתתפו כ-500 צעירים ירושלמים מכל רחבי העיר.

• מחבקת את פצועי המלחמה – עיריית ירושלים קיימה אירוע הדלקת נרות במרכז השיקום של הדסה הר הצופים: ראש העיר ומנכ"ל הדסה הדליקו נר שישי של חנוכה עם לוחמי צה"ל ומשטרת ישראל שנפצעו במהלך המלחמה. לפני האירוע, קיימו ראש העיר ומנכ"ל הדסה סיור במרכז השיקום החדש של בית החולים שמוקם בימים אלה בהשקעה של יותר מחצי מיליארד דולר.

• נר שביעי בחזית – לוחמי צה"ל הדליקו חנוכייה צבאית מקום המדינה: לוחמים בעוטף עזה הדליקו נר שביעי של חנוכה בחנוכייה הרשמית של צה"ל משנת 1948. החנוכייה הועברה לחזית הלחימה ביוזמת עיריית ירושלים, שהעבירה ללוחמים וללוחמות במהלך החג גם עשרות חנוכיות ססגוניות שבנו ילדי הגנים בבירה.

החנוכייה היא מהסדרה הראשונה של החנוכיות של צבא ההגנה לישראל והרבנות הצבאית הראשית. היא חלק מאוסף נדיר של יותר מ-5,000 חנוכיות של האוצר הירושלמי פרופ' יוסף שבתאי, שמחזיק בין היתר גם בחנוכייה המקורית של הבעל שם טוב וכן בחנוכיות שהודלקו במחנות ההשמדה באירופה.

צילום: ידידה לובין

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן