חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התואר הראשון: 130 בחורים חרדים סיימו בהצלחה את המכינה במרכז האקדמי לב

משנים את הסטטיסטיקה: 130 חרדים סיימו בהצלחה את המכינה הקדם אקדמית במרכז האקדמי לב בירושלים ויחלו בשנת הלימודים האקדמית הקרובה את לימודי התואר הראשון.

בין המסיימים היה יונתן רוזן, תלמיד חרדי אשר התחיל את דרכו במכינה ללא כל רקע במתמטיקה, פיזיקה ואנגלית, וכעת צפוי להתחיל ללמוד הנדסת תוכנה. "באופן טבעי היו חששות, אבל ברוך ה' סיימתי ואני מצפה ללימודי התואר"

השבוע נערך במרכז האקדמי לב בירושלים אירוע לציון סיום שנת הלימודים במכינה הקדם אקדמית, במסגרתה סיימו את לימודיהם 130 תלמידים חרדים.

המסיימים צפויים להתחיל בשנת הלימודים האקדמית הקרובה את לימודי התואר הראשון במקצועות ההייטק, מנהל עסקים, סיעוד וחשבונאות. באירוע השתתפו ראש עירית ירושלים משה לאון, נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק, רקטור המרכז פרופ' דן בוכניק, סגן נשיא המרכז דני פוגל ורבני בית המדרש.

"מי שרוצה להצליח בתחום המקצועי חייב ללמוד מתמטיקה, פיזיקה ואנגלית. מכיוון שלא היה לי את הרקע הזה, באופן טבעי היו חששות, בעיקר מלימודי אנגלית" מספר יונתן דוד רוזן, תלמיד חרדי שהיה בין המסיימים.

"הלימודים היו קשים והרמה גבוהה, אבל קיבלנו עזרה בלי סוף וליוו אותנו חונכים שסייעו ועזרו לכל אחד מאתנו בכל מה שנדרש. ברוך ה' היום אני קורא טקסטים באנגלית ומצפה להתחיל ללמוד הנדסת תוכנה ולהתפרנס מזה", הוא מסכם.

"ההחלטה לבחור בהכשרה אקדמית להייטק מחייבת השקעה רבה מאוד אך היא פותחת עולם ומלואו של אפשרויות תעסוקתיות", מספר יהודה שמריה, שסיים גם הוא את המכינה בהצלחה. "בפועל היה קשה מאוד בהתחלה, וגם התחתנתי השנה ונוצר לי פער לימודי גדול, אבל הצוות של המרכז סיפק לי את כל המעטפת הדרושה כדי שאצליח".

צילום: מיכאל ארנבורג

גם יהודה וגם יונתן מדגישים, כי האפשרות ללמוד במוסד אקדמי שמשלב לימוד ומעטפת תורנית לצד הלימודים האקדמיים, הייתה שיקול מכריע בשאלה האם אכן לבחור להשתלב בלימודים אקדמיים. "הבחירה שלי ללמוד קיבלה עידוד מצד המשפחה, רק בגלל שהתורה המשיכה להיות ערך היסוד המרכזי גם במהלך לימודי המכינה" מסביר יהודה.

"זה מתבטא במסגרת הלימודים הנפרדת ובעובדה שהיא משולבת בלימודי קודש, וגם בהווי חברתי שהוא חשוב הרבה יותר מהמסגרת עצמה". "הייתה חשיבות גדולה לכך שיש רב בבית המדרש, שמלווה את תלמידי המכינה ושיעורי התורה הם חלק בלתי נפרד ממסגרת הלימודים גם במכינה וגם בתואר" מוסיף יונתן.

"המרכז האקדמי לב הצליח בשנים האחרונות, להעניק לצעירים חרדים רבים כלים שיסייעו להם להשתלב בשוק העבודה, כלים שיסייעו להם ולמשפחותיהם" אמר ראש העיר משה ליאון במהלך האירוע. "סוד ההצלחה של המקום הוא השילוב המיוחד בין קודש לחול, כאשר מדובר באחד המוסדות הוותיקים בירושלים, שמציע לימודים כלליים מבלי לזנוח את רוח בית המדרש.

המרכז האקדמי לב הוא עוגן מרכזי בירושלים, ובזכותו צעירים חרדים רבים חשים בנוח לרכוש מקצוע, באופן שאינו סותר את אמונותיהם, ומשתלבים בהמשך בתעסוקה במשרות בשכר הולם".

"המכינה היא שער הכניסה לאקדמיה ובה לומדים מתמטיקה, אנגלית, פיזיקה ומחשבים ברמה גבוהה ובאינטנסיביות" מציין אסף חן, מנהל המכינה הקדם אקדמית במרכז האקדמי לב. "לתלמידים החרדים שמגיעים לכאן, אין את הרקע במקצועות הללו.

העמדנו עבורם צוות מרצים, חונכים ומנטורים המותאם ללמידה מקצועית ברמה גבוהה, עם המון סבלנות וקשב לצרכיהם. זאת בנוסף למעטפת התורנית והרוחנית עליה אמון אחד מרבני בית המדרש.

המטרה היא לסייע להם לסיים את הלימודים בהצלחה רבה, על מנת שיוכלו להשתלב במסלולי התואר האקדמי ובהמשך בתעסוקה. אנחנו לא מוותרים על הדרישות הלימודיות והתורניות ולא מוותרים על אף תלמיד" הוא מסכם.

שני צעירים תושבי ירושלים נעצרו בחשד למעורבות במקרי אלימות חמורים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן