חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ורטון וחביליו במכתב לרה"ע ליאון: " לפטר את אריה קינג " – קינג: "תנחומיי הכנים לחביליו ווורטון"

ורטון וחביליו במכתב לרה"ע ליאון: " לפטר את אריה קינג " – קינג: " תנחומיי הכנים לחביליו ווורטון שרואים כיצד החזון של יישוב כל חלקי ירושלים ביהודים, קורם עוד וגידים במשמרת שלהם"

חברי מועצת העיר לורה ורטון ויוסי חביליו פנו היום במכתב לרה"ע משה ליאון בו הם קוראים לו לפטר את סגן רה"ע אריה קינג מאחר ולטענתם הוא מסית לאלימות ופועל בגזענות.

למרות שיש עוד זמן לתקופת הבחירות, כבר התחיל להיות כיף ושמח במועצת העיר ירושלים עם כל התסיסה של השבועות האחרונים ומה שקורה בסיעות הקיימות בתקופה האחרונה.

היום, השניים הוציאו את המכתב לאחר הפעילות אליה יצא קינג על מנת להגן על תושבי העיר ובעיקר באזור שכונת שמעון הצדיק, שם היהודים סובלים מידי יום מהצקות מצד הערבים ופעילים של ארגונים אנטי ישראלים.

במכתב אותו שלחו לליאון השניים כינו את השכונה בשם "שייח ג'ארח" וכתבו לליאון: " הרינו לפנות אליך בעניין שבנדון כדלקמן:

1 .אנחנו פונים אליך בזאת בדרישה לפיטורי סגן ראש העיר אריה קינג, בשל גזענות, הסתה לאלימות, ופרובוקציות
– המביישות את העירייה ומבעירות את העיר.
2 .לא פעם, לאמירותיו של סגן ראש העירייה אריה קינג גם נלוו ים מעשים אלימים של ממש – בין אם מצידו באופן אישי, ובין אם על ידי אחרים. לפי פרסומים, הוא נחקר על ידי המשטרה לאחר שסרטונים הראו שהוא תקף מפגינים.

3 .לאחרונה, ובעיקר סביב פעילותו בשכונת שייח' ג'ראח, עולה הרושם כי אריה קינג מגיע לשיאים חדשים של פרובוקציות מילוליות ונקיטת מעשים בוטים בכוונה להבעיר את העיר.

4 .רק לפני חודשים ספורים, מהומות שהחלו בשכונת שייח' ג'ראח סביב סוגיית פינוי משפחות ערביות מבתיהן – התרחבו וגלשו לכל חלקי הארץ.

לורה ורטון בישיבת מועצת העיר, צילום: אודי דוד בן דוד
5 .בבחירתו לגשת יחד עם חבר מועצת העיר יהונתן יוסף אל בית משפחת סאלם בשכונת שייח' ג'ראח בכדי להגיש להם צו פינוי – ועת נשמע שהוא מזדהה בשם בית המשפט – יודע סגן ראש העירייה אריה קינג כי הוא פוגע ברגשות של משפחות במצוקה, ועלול לעורר סערה תוך שהוא מתפאר במעורבותו בסילוק משפחה בת 10 נפשות מביתה.

6 .העובדה שדבריו הקיצוניים ופעולותיו המתסיסות נעשים כאשר הוא נושא תפקיד כסגן ראש עיריית ירושלים, כפי שהוא מקפיד לציין, הופכים את העניין לחמור שבעתיים.

יוסי חביליו בבניין העירייה, צילום: אודי דוד בן דוד

7 .אנחנו קוראים לך להתי יחס בפומבי למעשיו של אריה קינג, להתנער מהם, ו להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי אתה מתנגד לגזענות באשר היא.

8 .מעבר לכך, אנחנו קוראים לפיטוריו לאלתר של מר אריה קינג מתפקידו כסגן ראש העיר, וזאת בשל הנזק העצום שהוא גורם לעיר, לתדמית העירייה, ו לאפשרות לחיות כאן בשלום יהודים וערבים יחד.
בברכה,
ד"ר לורה ורטון יוסי חביליו"

אריה קינג עם רה"ע ליאון בחנוכת טקס כיכר הגבורה, צילום: ארנון בוסאני

נציין שהתושבים היהודים בשכונת שמעון הצדיק דווקא הסתייעו רבות בעזרתו של קינג שמילא את תפקידו כראוי והגיע להגן עליהם מתוקף תפקידו כסגן ראש עירייה שאמון על שמירה על נכסי העיר ודאגה לציבור אולם הדבר היה לצנינים בעיניהם של ארגונים אנטי ישראלים ושל תומכי טרור בשכונה עצמה, שפעלו לא אחת נגד תושביה היהודים של שכונת 'שמעון הצדיק'.

סגן ראש העירייה אריה קינג מסר בתגובה לדברים: " תנחומיי הכנים לחביליו ווורטון שרואים כיצד החזון של יישוב כל חלקי ירושלים ביהודים, קורם עוד וגידים במשמרת שלהם, עוד ועוד נכסים חוזרים לידי בעליהם היהודים, עוד ועוד שכונות יהודיות מאושרות לבניה מבית צפפא בדרום ועד עטרות בצפון, עוד ועוד שכונות יהודיות מיושבות מחומת שמואל בדרום ועד נווה יעקב בצפון וכל זאת במשמרת שלהם, עד כמה המכתב המגוחך שלהם מטריד אותי?

כלל וכלל לא, יש לי עוד משימות רבות להשלים למען תושבי העיר, מטיפול בחשבונות הגיחון ועד המאבק נגד הבניה ברכס לבן וכולל הכנת העיר להתמודדות עם משבר האקלים, אני מודה לחביליו וורטון על שיתוף הפעולה עמי במשימות חשובות אלה".

ישיבת מועצת העיר, צילום ארכיון: אודי דוד בן דוד
לדעת כל מה שקורה בירושלים – הצטרפו לעדכוני ירושלים בלחיצה כאן:

בר ובת מצווה בבית האזרח מספר 1: יצחק הרצוג ורעייתו אירחו נערים נפגעי פעולות איבה בבית הנשיא

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן