חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זה אפשרי: דרכון פולני לקטינים

קרדיט תמונה FREEPIK

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מעוניינים בהחזקת דרכון פולני, עקב כך שפולין היא חברה באיחוד האירופי, דבר המאפשר למחזיקים בדרכון פולני לחיות, ללמוד ולעבוד בכל אחת מ-27 המדינות החברות באיחוד האירופי. בנוסף, דרכון פולני מגביר את הסיכויים לקבל פיצויים על רכוש שנגזל בשואה, וכן מייתר את הצורך בויזה לארצות הברית.

מאמר זה יעסוק בדרכון פולני לקטינים.

האם קטינים זכאים לדרכון פולני?

חוק האזרחות הפולני קובע, מסביר עו"ד יניב ערבה, שאזרחותם של קטינים נקבעת באופן אוטומטי בהתאם לאזרחות הוריהם. אדם שלא נולד בפולין יוכל להיחשב מלידה לאזרח פולני, כל עוד לפחות אחד מהוריו הוא אזרח פולין.

כמו כן, סעיף 8 לחוק מסביר שגם אדם שאינו זכאי לאזרחות פולנית מלידה, יוכל, בנסיבות מסוימות, לקבל אזרחות פולנית.

על אותו אדם להוכיח שהוא גר בפולין בחמש השנים האחרונות ושהוא מחזיק באישור תושבות.

במידת הצורך, הוא יצטרך להציג בבקשתו מסמכים המעידים על ויתור על אזרחותו הזרה. כמו כן, במידה ויש לו ילדים שגרים בפולין אף הם, והם תחת חסותו – גם עליהם תחול האזרחות.

כמו כן, ניתן לקבל אזרחות ודרכון פולני גם מכוח אזרחותו של אחד מאבותיו של המבקש. על המבקש להוכיח לרשויות הפולניות שהוא צאצא של אדם שהייתה לו אזרחות פולנית, ושאדם זה, ואף אחד מצאצאיו עד למבקש, לא איבד אזרחות זו. על אף זאת, אם אחד מהצאצאים איבד את אזרחותו הפולנית לאחר שלילדו מלאו 18, הדבר לא מנתק את שרשרת האזרחות והזכאות לדרכון פולני נשמרת.

אדם שעומד בתנאים אותם הצגתי – זכאי לדרכון פולני, ואם יש לו ילדים קטינים – גם הם זכאים לכך.

מה צריך לעשות כדי שקטינים ישראלים הזכאים לדרכון פולני אכן יקבלו אותו?

כדי שקטינים ישראלים הזכאים לדרכון פולני אכן יקבלו אותו באופן פיזי, חובה לקבוע תור לשגרירות פולין. הקטין צריך להגיע לפגישה עם שני הוריו, ועליהם להביא כמה מסמכים, והם:

  1. אישור האזרחות הפולנית
  2. תעודת לידה של הקטין שנרשמה בפולין
  3. תעודת נישואין של ההורים שנרשמה בפולין
  4. דרכונים בתוקף – הן של הקטין והן של הוריו
  5. שתי תמונות פספורט
  6. טופס בקשה לדרכון

לאחר מכן, מעניקה השגרירות אישור הגשת בקשה לדרכון פולני. באישור זה מופיע תאריך שממנו ניתן להגיע לשגרירות ולקבל את הדרכון.

כמה עולה דרכון פולני לקטינים, ולכמה זמן הוא תקף?

העלות והתוקף של דרכון פולני כשמדובר בקטינים, תלוי בגיל הקטינים.

אם מדובר בקטין בן 13 ומטה, מחיר הדרכון הוא כ-277 ₪, והוא תקף לחמש שנים.

אם מדובר בקטין מעל גיל 13, מחיר הדרכון הוא כ-434 ₪, והוא תקף לעשר שנים.

לסיכום, לפי חוק האזרחות הפולני – אזרחותם של קטינים נקבעת באופן אוטומטי בהתאם לאזרחות הוריהם. לצד זאת, גם אדם שאינו זכאי לאזרחות פולנית מלידה, יוכל לקבל אזרחות פולנית – כל עוד יעמוד בתנאים מסוימים. אם לאדם שעומד באותם תנאים יש ילדים קטינים – גם הם, בנוסף אליו, זכאים לדרכון פולני.

כדי שקטינים הזכאים לדרכון פולני אכן יקבלו אותו, עליהם להגיע, לאחר קביעת תור, לשגרירות פולין עם שני הוריהם, ועליהם להביא מספר מסמכים וביניהם אישור האזרחות הפולנית, שתי תמונות פספורט, טופס בקשה לדרכון. לאחר מכן מעניקה השגרירות אישור הגשת בקשה לדרכון פולני, ובאישור זה מצוין התאריך שממנו ניתן להגיע לשגרירות ולקבל את הדרכון.

אם הדרכון הוא של קטין בן 13 ומטה, מחירו כ-277 ₪ ותוקפו חמש שנים. אם הדרכון הוא של קטין מעל גיל 13, מחירו כ-434 ₪ ותוקפו עשר שנים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן