חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חישוב תאריך משוער

קרדיט תמונה FREEPIK

זה עתה גילית כי מה שהיה לא ישוב עוד ואת מתחילה פרק חדש ומשמעותי בחייך,
עובר חדש קורם עור וגידים בתוך בטנך וכל שבוע שעובר הופך אותו לאדם חי קטן ומושלם,בעל ראש, גפיים, איברים פנימיים ואיברי פנים.

מחכה כבר לפגוש בו? לאט לך…
מוטב שיעברו 40 שבועות בטרם תערכו היכרות מעמיקה. בינתיים תחושי בסימני הריון שונים ובהמשך גם בתנועות ובעיטות שיזכירו לך את נוכחותו של הפלא הזעיר.

מעוניינת לדעת כמה זמן נותר לך עד לתאריך המיוחל ומה מתרחש בתוך הרחם עם כל שבוע שאת מדפדפת בלוח השנה?
לפניך כל המידע הרלוונטי לחישוב תאריך הלידה המשוער, מעכשיו גם את תוכלי לדעת מהו גיל ההריון שלך.

מדוע חשוב לחשב את גיל ההריון המדויק?
חישוב תאריך לידה משוער מאפשר כמובן גם לדעת מה גילו של העובר המסתתר בתוך רחמך. מידע זה משמעותי עבור ביצוע בדיקות מעקב סדרתיות אחר התפתחותו התקינה של העובר.

בנוסף, לידע על התאריך העתידי של הלידה יש השפעה גדולה גם לגבייך שכן חשוב להיערך רגשית, נפשית ופרקטית לתאריך הלידה .
להולדת תינוק חדש הן כילד ראשון והן בלידות מתקדמות יש השפעה על סדרי הבית והעבודה, יש לדעת כי על פי חוק מחודש חמישי חלה חובה על העובדת לדווח למעסיק על כך שהיא בהריון.

אז איך מחשבים תאריך לידה משוער?
מתחילת המחזור האחרון יש לספור 288 ימים כזמן הריון רגיל וכן 266 יום מתאריך ההתעברות. ימים אלו מצטברים ל-40 שבועות מתחילת המחזור האחרון או מההתעברות – 38 שבועות בלבד. הריון רגיל אם כן נמשך 9 חודשים ו-7 ימים בסך הכל.

חישוב גיל ההריון לפי הרפואה מתייחס למספר השבועות כאשר סופרים את מספר השבועות שעברו ומוסיפים להם את הימים שנצברו עד להשלמת שבוע נוסף, כך שאם לדוגמה לפני יומיים נכנסת לשבוע העשירי הרופאים יגדירו כי את בשבוע ה-10 פלוס 2 ימים נוספים.
הרופאים מחלקים את ההריון לשלושה שלישים המכונים טרימסטרים. טרימסטר ראשון נמשך משבוע ראשון ועד לשבוע 13. טרימסטר שני נמשך משבוע 14 עד שבוע 26 ואילו הטרימסטר השלישי נמשך משבוע 27 ועד שבוע 42.

מחשבון ההריון של הריונית

אינך צריכה ללמוד רפואה ולעשות דוקטורט במחקר כדי לדעת מהו תאריך הלידה המשוער שלך. חברת הריונית מנגישה לך מחשבון הריון בו תוכלי להזין בפשטות את תאריך הווסת האחרון שלך ותגלי מידית מהו תאריך הלידה. בנוסף, תוכלי לדעת גם מה קורה בכל שבוע מבחינת התפתחות ההריון ותחושותייך הגופניות וכן לקבל טיפים חשובים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן