חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים ושיטות לעיצוב הבית

קרדיט לתמונה: pexels

מעצבי פנים מקצועיים יודעים כיצד לתת את הדעת לגבי נקודות החוזק של החלל, להסתיר את הפגמים ולהפוך את הבית שלכם לאטרקטיבי, מעוצב ומזמין. איך תוכלו גם את לעשות את זה? הנה כמה טיפים ושיטות של מעצבי פנים.

רושם ראשוני כבר בכניסה לבית

דלת הכניסה שלכם, או מבואת הכניסה אל הדירה, היא קריטית ליצירת קו עיצוב הבית שהוא מזמין והיא זו שלמעשה נותנת את הטון לגבי הנוכחות. אל תתעלמו מהכניסה אל הבית, תוכלו לצבוע את דלת הכניסה החיצונית שלכם, בהנחה שאתם גרים בבית פרטי, או להציב עציץ או שטיח מעוצב בכניסה אל הבית על מנת לייצר ייחודיות בבתי דירות.

עיצוב הבית הוא גם בקירות

מומלץ לצבוע את הקירות של הבית בצבעים ניטראליים, כאלה שלא ימאסו עליכם כעבור כמה חודשים ויאפשרו לכם קנבס נקי ומתאים לשאר פריטי העיצוב והריהוט בחלל. כאשר הקיר בצבע לבן שבור או שמנת הוא יהיה מתאים יותר לתלייה של תמונות שונות או ציורים, כמו גם יתכתב טוב יותר עם כל צבע של ספה או כסא.

שימו לב שהספה מדברת עם הכיסאות

נשמע מוזר? דווקא ממש לא. תארו לכם שאתם מזמינים אליכם חברים, הציבו את הכורסאות או כסאות הסלון באופן שפונה אל הספה. זה מספק תחושה של אינטימיות בחלל ומענק את אותה תחושה שיש בלובי של מלון, לדוגמא.

אל תדחפו את כל הריהוט אל הקיר

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים כאשר הם מניחים ריהוט בחלל הוא הצמדת הריהוט אל הקיר. אתם אולי חושבים שזה יגרום לחלל שלכם להיראות גדול יותר, אבל כאשר ריהוט עומד לבדו בחלל ניתן לייצר אזורים ותחושה מרווחת.

לא חייבים וילונות

בעבר כל חלון ללא וילון נראה ערום בחלל, היום כבר יש לנו תריסי שמש שמאפשרים את הניתוק, כך שממש לא חייבים להוסיף וילונות כבדים לבית שעלול לגרום לו להיראות מיושן. אם אתם כבר הולכים על וילון, העדיפו כזה מהסוג האוורירי.

הוסיפו מראה

מראה, מעבר לשימוש הפונקציונלי שיש בה, מאפשרת לנו להביא אור אל הבית. יש לתת את הדעת לגבי המיקום של המראה, עדיף לא מול חלון גדול מאחר ותקבלו תחושה מסנוורת וחמה במיוחד בבית.

אל תשאירו קירות ערומים

אם יש לכם קיר גדול ומרכזי אל תשאירו אותו לבדו, הוסיפו ציור גדול או הדפס ענק. חשוב מאוד לשים לב לפרופורציות בין יצירת האמנות שבחרתם לבין הגודל של הקיר על מנת להגיע לכדי תוצאה נכונה.

שחקו עם תאורה

מעבר לתאורה שנועדה להעניק לנו אור פונקציונלי בשעות החושך, אל תשכחו להוסיף גם תאורה שמאפשרת לכם לייצר אווירה. זה נכון במיוחד בחדר המגורים, אך גם בחדר השינה.

שימוש בשטיחים להגדרת חלל

שילוב של שטיחים בחלל הבית יעניק לכם את אותה החמימות הנדרשת. גם כאן, יש לתת את הדעת לגבי הגודל של השטיח ביחס לגודל החדר והריהוט. כאשר מדובר בחדר מגורים, השטיח צריך לגלוש מתחת לספה ולהגיע גם עד לרגליים של הכורסא, כך תוכלו להגדיר את החלל במדויק.

עשו שימוש באקססוריז

אל תשכחו, כי מעבר לבחירת הריהוט והצבעים של הבית שלכם, לאביזרי הנוי יש תפקיד חשוב מאוד ביצירת הטון והסגנון המוביל של הבית. הוסיפו אקססוריז שהוא גם פונקציונלי מצד אחד, כמו סלי אחסון, אך גם יצירות אמנות קטנות, על מנת להעשיר את החדר.

העניקו חיים חדשים לארונות חדשים

החלפה של ידיות ישנות בכאלה חדשות ובעלות אלמנטים עיצובים מיוחדים תאפשר לכם לחדש כל ארון או רהיט מבלי להוציא סכומי כסף גדולים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן