חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יהודי שהותקף ע"י ערבי במהלך 'שומר החומות' יפוצה באלפי שקלים

בית משפט השלום בירושלים קיבל הסכם פשרה במסגרת תביעה אזרחית שהגיש עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו נגד ערבי שתקף יהודי בירושלים במהלך מבצע 'שומר החומות'. במסגרת הסכם הפשרה יפצה התוקף הערבי את היהודי בסכום של 14,000 ₪. סכום זה מצטרף ל- 4,000 ש"ח שכבר נגזר על התוקף לשלם, לצד עונש של 7 חודשי עבודות שירות. עו"ד אופיר שטיינר: "יש בכך כדי לחזק את ההרתעה, כמו גם את תחושת הצדק"

בית משפט השלום בירושלים קיבל היום (ג') הסכם פשרה, במסגרת תביעה אזרחית אותה הגיש עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו נגד ערבי שתקף יהודי בירושלים במהלך מבצע 'שומר החומות'. במסגרת הסכם הפשרה, יפצה התוקף הערבי את היהודי בסכום של 14,000 ₪. את התביעה הגיש עו"ד שטיינר לאחר שבחודש נובמבר 2022 נגזרו על הערבי, בהליך הפלילי שהתנהל נגדו, 7 חודשי עבודות שירות ופיצויים בסך 4,000 ש"ח לטובת הנפגע.

כתב התביעה מתאר את תקיפתו של היהודי: "התובע, תושב ירושלים בעל חזות חרדית, עשה, במהלך חודש מאי 2021, דרכו מכיוון רחוב הגיא לשכונת באב חוטה שבירושלים. כאשר הגיע התובע לפתח שכונת באב חוטה, פגש בקבוצה של בני מיעוטים, בהם הנתבע. הנתבע פנה אל התובע והזהירו בעברית "אל תעבור בשכונה ערבית", והוסיף "לא, אתה לא עובר".

התובע, שהבין כי לא יצליח לעבור, הסתובב לאחור, כשגבו מופנה אל הנתבע. אז, הכה אותו הנתבע – מתוך מניע גזעני – בכתפו השמאלית".

"כתוצאה מהמכה נפלו משקפיו ומגבעתו של התובע אל הקרקע. התובע הסתובב לעבר הנתבע, והתכופף על -מנת להרים את מגבעתו ומשקפיו. אז, הוסיף והיכה אותו הנתבע פעם נוספת, בגבו. התובע הצליח להרים את מגבעתו, ופנה לעזוב את המקום, והנתבע בעקבותיו. הנתבע היכה שוב את התובע, בראשו, כך שמגבעתו נפלה ארצה בשנית. הכל, כאמור, ממניע גזעני. התובע נמלט מהמקום. על לחיו השמאלית נותרה שריטה ומשקפיו ניזוקו. במעשיו המתוארים, תקף הנתבע את התובע תוך שהוא גורם לו חבלה של ממש, ומזיק לרכושו, והכל מתוך מניע גזעני".

עו"ד שטיינר מסר לאחר אישור הסכם הפשרה בבית המשפט: "אנו מברכים על קבלת הסכם הפשרה ע"י ביהמ"ש. התביעה האזרחית משמשת ככלי משלים להליך הפלילי, באמצעותו יכול נפגע העבירה להיפרע מהתוקף בגין נזקיו. כאשר אלו הפוגעים פיזית ביהודים על רקע גזעני-לאומני נאלצים לשלם מכיסם את שהזיקו, יש בכך כדי לחזק את ההרתעה, כמו גם את תחושת הצדק".

200 תושבים הפגינו מול מלון ענבל | הסיבות בפנים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן