חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יום השוויון לאנשים עם מוגבלויות: הפנינג לילדים ובני נוער מבתי ספר לחינוך מיוחד

לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות: הפנינג חוויתי לילדים ולבני נוער מבתי ספר לחינוך מיוחד מכלל המגזרים בירושלים ושלל הפעלות וסדנאות מהנות ביער עמינדב

לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות ובמטרה להעלות את המודעות בנושא, קיימה היום (א', 4.12) מחלקת צמי"ד בעיריית ירושלים, בשיתוף קרן קיימת לישראל, פעילויות חווייתיות ומהנות ביער עמינדב.

כ- 800 ילדים ובני נוער עם מוגבלויות מבתי הספר לחינוך מיוחד בעיר, נהנו מפעילויות חווייתיות ומהנות כדוגמת תחנות הפעלת אמבולנסים ניידים, הפעלת כבאית, טיפוס ושלל סדנאות כיפיות, בשיתוף עמותת אתגרים ועמותת לוטם.

מחלקת צמי"ד באגף חברה בעירייה מספקת לאורך השנה מענה לילדים עם מוגבלויות ולבני משפחותיהם. ירושלים מהווה בירת השילוב של אנשים עם מוגבלות ופרויקטים רבים העוסקים בתחום זה צמחו ופועלים בה.

צילום: מחלקת צמי"ד, אגף חברה, עיריית ירושלים

לדברי ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "יום מיוחד זה, מזמן לנו הזדמנות פז לגלות לגלות אמפתיה וסובלנות ולהוביל שינוי חברתי וערכי. נמשיך לממש זכותם של אנשים עם מוגבלויות לחיים של כבוד, שיוויון ושילוב בקהילה ובחברה".

יהודה פרוידיגר מחזיק תיק צמי"ד הוסיף: "כמחזיק תיק צמי"ד ביקרתי בפעילות בשיתוף קק"ל. לראות חיוך של נער אחרי שירד מאומגה, לחוות התרגשות של נערה שסיימה להכין לעצמה שלט, לראות ניצוץ שנדלק בעין של ילדה שהרגע קלעו לה צמה, זו התרגשות מיוחדת.

800 ילדים וילדות תלמידי בתי הספר של החינוך המיוחד חוו חוויות אלו. מחלקת צמי"ד תמשיך לדאוג לפעילויות במינהלים ובמרחבים הפתוחים, לכל ילד וילדה ולכל נער ונערה בעיר.

פעילויות המקדמות ומאווררות את ההורים ואת הילדים. נמשיך לחפש שיתופי פעולה עם גופים שונים לעוד עשייה ולעוד פעילות למען אוכלוסייה זו".

משבוע הבא: נסיעות חינם לחיילים וחיילות בתחבורה הציבורית גם ללא מדים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן