חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ילדים זה שמחה ובבית בלב השמחה כפולה: דיור מוגן וגני ילדים באותו בניין- "נוצר קשר מרגש וייחודי בין הדורות"

בית בלב

בלב ירושלים, בצמוד לגן סאקר, שוכן לו בניין מיוחד במינו. בית הדיור המוגן "בית בלב" מקבוצת מכבי בשכונת רחביה, הוא דיור ייחודי עבור אוכלוסיית הגיל השלישי, שמשכן באותו מבנה שני גני ילדים.

השילוב הנדיר הזה מאפשר לילדי הגן ולדיירי הבית לקיים פעילויות קבוצתיות באופן שוטף, כגון יציאה משותפת לגן סאקר, מפגשי מוסיקה, תנועה, משחק ופעילויות הדדיות שונות ומגוונות. זוהי אינטראקציה מבורכת, מרגשת מאד שמעצימה את כל הצדדים- כולם יוצאים נשכרים.

בבית בלב משקיעים מחשבה רבה לייצר עולמות תוכן וחיבור לקהילה. הפעילות המשותפת מספקת עבור המבוגרים אנרגיה חיובית ותחושת ערך ובמקביל, ילדי הגן זוכים ללמוד מחוכמת החיים של המבוגרים ולקבל המון אהבה, דאגה ותשומת לב.

בין הפעילויות נוהגים בבית לציין גם אירועים מיוחדים, כמו הכנת קליפ משותף לחג החנוכה או הכנת שי ליום המשפחה. בין הפרויקטים המרגשים במיוחד יש להדגיש את החוגים אותם מנחים הדיירים על פי תחומי התמחותם וניסיון חייהם. כמו לדוגמא, חוגי טבע, ציור, אנגלית ועוד.

בית בלב
צילום: בית בלב

מלכה בנזימן עובדת סוציאלית בבית בלב הסבירה על המפגש ומטרתו: "המפגש עם ילדי הגן מאפשר לדיירים לבטא את הכישורים שלהם ואת עולמם התרבותי העשיר. הדיירים הגיעו ממקומות שונים בארץ ובעולם, עסקו בעיסוקים שונים ומשמעותיים ופיתחו תחומי עניין מיוחדים. פעולת ההתנדבות חשובה מאוד בתוך שגרת יומם המלאה".

בימים אלו עובדים בבית בלב על יצירת הגדה משותפת לפסח שמצוירת על ידי הילדים והדיירים, בנוסף לציורים יופיעו בהגדה תמונות משותפות. כל אחד מהדיירים והילדים יקבלו את ההגדה שהם יצרו באירוע השקה מיוחד שיתקיים לפני חג הפסח.

לדברי הדייר אורי בן אשר: "הפעילות עם הילדים מחזירה אותי לימי הילדות, מאוד התגעגעתי לילדים בזמן הבידוד בתקופה האחרונה ואני מאושר לחזור ליצור עם הילדים זה ממלא את ליבי".

ילדה בגן – תהילה אמויאל סיפרה: "כיף לי ואני נהנת מאוד לרקוד, לשיר ולצייר עם בית בלב".

בעקבות מגפת הקורונה המפגשים והפעילות של הגן והדיור המוגן עברו בעיקרם לאוויר הפתוח, על מנת לא לסכן את המשתתפים. אנשי הצוות בדיור המוגן מספרים שהמפגשים המרגשים עם ילדי הגן תורמים רבות לרווחתם הנפשית של הדיירים וצוות הגן מתאר שינויים לטובה אצל הילדים ברמה הרגשית וההתנהגותית כתוצאה ישירה מהקשר עם המבוגרים.

חיים קרני מנהל בית בלב בירושלים אמר כי: "פעלנו רבות על מנת לשכן בבית שני גני ילדים מתוך הכרה בערך העצום שיש לחיבור הזה בין הדורות. הפרויקט האדיר מתאפשר בזכות שיתוף פעולה פורה עם עיריית ירושלים ומנהלת אשכול גני וראייטי הגב' שירה שלין ושותפים נוספים. אנו מברכים על שיתוף הפעולה הפורה שייצרנו לשביעות רצון כולנו".

צילום: בית בלב

בשיתוף פעולה של 'נתיבות המשפט' ובית חב"ד בבית שמש: מחווה מרגשת לילד שהותקף באכזריות

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן