חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כלי פשוט שישדרג משמעותית את אפשרויות הצילום שלכם – הכירו את עולם החצובות

קרדיט לתמונה: freepik

צילום מהווה כיום פונקציה הרלבנטית לכולנו. בעידן הסמארטפונים כולנו מסתובבים ללא הפסקה עם מצלמה לא רעה בכלל בכיס המכנסיים, כך שרובנו התרגלנו כבר לצלם במגוון סיטואציות שונות. עבור מי שמעוניין לקחת את השימוש במצלמה (הן של הסמארטפון והן מצלמות באופן כללי) צעד אחד קדימה, כדאי לבחון את מגוון האפשרויות שיכולה לפתוח עבורנו גם חצובה יחסית בסיסית ופשוטה.

 מדוע וכיצד עשויה דווקא חצובה לשדרג משמעותית כל כך את אפשרויות ואיכות הצילום שלנו, ואילו סוגים נפוצים של חצובות ניתן למצוא כיום וכדאי להכיר ולנסות?

מדוע להשתמש דווקא בחצובה?

הסיבות להשתמש בחצובות כאשר מצלמים הן רבות וברורות יחסית –

בתור התחלה, חצובה מאפשרת לקבע ולייצב את המצלמה, ולכן לצלם תמונות ברורות וחדות יותר. זה נכון לחצובות מקצועיות שמציבים בשטח (או בסטודיו) כאשר רוצים לצלם בצורה מקצועית, אך זה נכון באותה מידה גם עבור אותן חצובות קטנות וגמישות אשר מיועדות גם לשימוש ביתי וחובבני ויכולות להיתפס בצורות שונות ובמקומות שונים. האפשרות להציב את המצלמה כך שלא תזוז כלל ואפילו לא תרעד (מה שלרוב קורה, לפחות במידה מסוימת, כאשר אנחנו מחזיקים את המצלמה בידינו), משפר מיידית את איכות וחדות הצילום באופן שעשוי להפתיע אתכם. פונקציה כל כך פשוטה המביאה לשדרוג כל כך משמעותי באיכות התמונה…

חצובה גם מאפשרת להציב ולמקם את המצלמה בכל תנוחה וזווית ובכל מקום, בלי שנצטרך בהכרח להחזיק אותה בזמן הצילום. זה מאפשר "לשחרר" את הידיים ואת הצלם עצמו, ולתעד את המתרחש גם ללא מגע ישיר של יד אדם בכל רגע נתון.

סיבה נוספת להשתמש בחצובות היא כי מדובר באביזר יחסית פשוט ולא יקר במיוחד, בטח בהשוואה לתרומה המשמעותית שהוא מעניק ליכולות ולאיכות הצילום שלנו. תוספת ציוד קטנה המשדרגת משמעותית את האפשרויות העומדות בפנינו בכל הנוגע לצילום חובבני או מקצועי למשל חצובה Sirui R2004 .

 

סוגי חצובות

חצובות מהוות כאמור עולם ומלואו – קטגוריה שלמה ועשירה במוצרים ואפשרויות בתוך עולם הצילום.

בכל זאת, ישנם כמה סוגים עיקריים של חצובות שכדאי להכיר –

בשנים האחרונות נפוצות מאוד חצובות שולחניות קטנות וגמישות עם רגליים מפרקיות. אלו הן חצובות שניתן לתפוס כמעט בכל מקום ובכל זווית, כמו גם להניח אותן על משטח ישר בכל זווית שנרצה. מתנה מעולה עבור כל מי שאוהב לצלם…

במידה ומתעניינים בצילום מקצועי יותר כדאי לבחון את האפשרויות בקטגוריה של חצובות טלסקופיות, אותן ניתן למצוא הן בגרסה שולחנית והן בגודל "מלא".

במידה ואתם צפויים לסחוב אתכם את החצובה למיקומים שונים, כדאי לשקול לקנות חצובה מאלומיניום או מקרבון (פחמן), קלת משקל ונוחה לנשיאה. חצובות מחומרים אלו לרוב גם יהיו עמידות למים – יתרון נוסף שלא מזיק שיהיה…

כדאי להכיר כי ישנן כיום חצובות ייעודיות עבור צילום סטילס, חצובות המותאמות יותר לווידיאו (ובפרט חצובה עם ידית נשיאה ו"גימבל" המאפשר לייצב את התמונה גם בצילום בתנועה…) ואף חצובות ייעודיות לפלאפונים ומצלמות קטנות במיוחד.

להזמנה אונליין ממגוון רחב של מוצרי צילום וגאדג'טים הכנסו לאתר

https://www.2click.co.il/

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן