חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כסף, פלאפונים וטאבלטים: נעצר גבר שהונה נשים שקיים עמן קשר

מספר אנשים נעצרו ע"י ימ"ר ירושלים, החשד: אחד מהם הונה נשים שקיים עמן קשר וקיבל מהן כספים במרמה שאותם סירב להשיב. היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרה לחקירה את החשוד במעשה שניסה להימלט בעת מעצרו ואת שותפיו, שעפ״י החשד סייעו לו בביצוע המעשים

בחודש שעבר התקבלה במשטרה תלונה על חשד לעבירות מרמה ואיומים. התלונה התקבלה מאשה תושבת ירושלים, לאחר שהכירה אדם ברשת האינסטגרם והחל ביניהם קשר שבמהלכו ביקש החשוד ממנה הלוואות בתירוצים שונים. כך למשל ביקש תשלום עבור שכר דירה אותו הוא שוכר לכאורה, זאת לדבריו בשל קשיים כלכליים שאותו אדם העלה בפניה.

עפ״י החשד המתלוננת העבירה כסף לחבר שלו, ובכדי לרכוש את אמונה הוא הציג בפניה מצגי שווא בדמות אסמכתאות מזויפות. מהתלונה שהוגשה במשטרה עולה כי בשלב מסוים, פנתה האשה אליו בבקשה לקבל את כספה בחזרה ואמרה שאם לא יענה לבקשתה תפנה למשטרה. בתגובה החשוד איים עליה.

בעקבות התלונה נפתחה חקירה סמויה במשטרה. עם התפתחות החקירה, אותרו ע"י חוקרי מחלק הסייבר של מחוז ירושלים עוד 15 קורבנות, מרביתם נשים, שעפ"י החשד נעקצו ע״י החשוד וניטלו מהם כספים במרמה בהיקף כולל של כ-1,200,000 ₪.

מהחקירה עולה כי את הכספים קיבל בדרכים שונות, כגון: העברות בנקאיות לשותפיו, משיכות באמצעות קוד אותו קיבל מהקורבנות, העברות כספים באמצעות אפליקציות שונות וגם כסף מזומן. עפ"י החשד, הכספים הושגו תוך הצגת מצגי שווא ע"י החשוד, חלקם תוך ניצול קשר שקיים עם נשים.

צילום: דוברות משטרת ישראל

אתמול הפכה החקירה המשטרתית לגלויה, כשבלשי ימ״ר ירושלים עצרו את החשוד המרכזי בשנות העשרים לחייו תושב אור יהודה. בעת מעצרו, החשוד ניסה להימלט מבלשי המשטרה שהגיעו לעוצרו, אולם הוא נתפס ונעצר לאחר מרדף רגלי קצר. בחיפוש שערכו בלשי ימ"ר ירושלים בביתם של החשודים, נתפסו: פלאפונים סלולאריים, טאבלטים, כסף מזומן ועוד.

כמו כן נעצרו ע"י בלשי המשטרה של מחוז ירושלים אתמול עוד ששה חשודים (תושבי אור יהודה, אזור, רעננה ופתח תקווה- מרביתם בשנות העשרים לחייהם), שעפ"י החשד קיבלו לחשבונותיהם את רוב הכספים שהושגו במרמה וסייעו לחשוד בביצוע המעשים.

כל החשודים נעצרו לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים בחשד לעבירות של הלבנת הון, מרמה, העברת מידע כוזב, איומים, שימוש במסמך מזויף ועוד. אתמול הוארך בבימ״ש השלום בירושלים מעצרו של החשוד המרכזי בארבעה ימים עד ליום חמישי (23.2).

כמו כן הוארך מעצרם של שני חשודים נוספים שנעצרו, לטובת המשך החקירה ומיצויה. יתר החשודים שוחררו בתנאים מגבילים.

החקירה נמשכת, וחוקרי המשטרה יבדקו האם החשוד המרכזי ושותפיו היו מעורבים במקרי הונאה נוספים.

המשטרה קוראת לכל מי שנפל קורבן למעשיו של החשוד ושותפיו לפנות למשטרה בהקדם.

עוד 1,500 יחידות דיור? זו התוכנית החדשה שאושרה על ידי הועדה המחוזית ירושלים

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן