חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא גדלו בים – אבל… מהרי ירושלים למצולות ים – סיימו קורס צוללנים – מברוק לצעירים הירושלמים

ביום רביעי שעבר הסתיים טקס סיום קורס צוללן מחזור 122 בבסיס זרוע הים שבחיפה.

הטקס נערך בראשות ראש המטה וסגן מפקד זרוע הים, תת אלוף גיא גולדפרב, מפקד בסיס ההדרכה, אלוף משנה תמיר שמש, סגן מפקד שייטת הצוללות, סגן אלוף א׳, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

קורס צוללן, הינו מהייחודיים והיוקרתיים בצה״ל, המכשיר לוחמי חוד בשייטת הצוללות של זרוע הים, אליו מתמיינים מאות מועמדים בכל שנה, ואורכו שנה וחודשיים.

השייטת מהווה כוח תקיפה וכוח מודיעיני מעומק האויב, ורק באמצעות חשאיות מרבית מסוגלים הצוללנים לבצע משימות מבצעיות רבות הרחק מחופי ישראל.

עם סיום הקורס, מוענקות לבוגריו דרגת סמל וסיכת צוללן. המסיימים עתידים לאייש את תפקידי הלחימה השונים בצוללות.

בין המסיימים יש את י', ד', ר' ואת י'

ד' בן 19, למד בתיכון באזור מגוריו והרחיב פיזיקה, גיאוגרפיה וסייבר. אוהב בזמנו הפנוי לשחק טניס ואף שיחק באופן מקצועי לפני הצבא. מגיל קטן ידע כי הוא רוצה לשרת בזרוע הים וידע כי הוא רוצה לעשות שירות משמעותי ככל הניתן, בנוסף לכך יחד עם ד' מסיים חבר נוסף שלמד אתו בתיכון, השניים ממש שמחים שהם מסיימים יחדיו ומתרגשים מאוד.

ד' משתף: " יש קושי מנטלי בקורס, רגעים שהולכים פחות טוב אבל יחד עם האנשים שאתה מכיר, שהופכים להיות המשפחה שלך מתגברים על הכל. בסופי שבוע היינו יושבים יחד, הקורס מדגיש מאוד את ה"ביחד", משרישים את זה בך לאורך כל שלב ועכשיו אנחנו מבינים שאי אפשר לעשות כלום בשייטת לבד. ברגע שאתה בצוללת כולם שווים זה לזה, כולם באותה רמה וזה דבר שמדהים לראות".

ובכך מסיים: " בסוף השלב הראשון אתה עוד לא ממש יודע מה זה אומר להיות צוללן. אני זוכר שעמדנו במעגל וקיבלנו סיכות, הסתכלנו אחד על השני ואמרתי לעצמי שזה החברים הכי טובים שלי, כולנו סומכים אחד על השני וידעתי שבמקום הזה אני רוצה להיות עם האנשים האלה".

ד' מאוד נרגש ומצפה להתחיל את תפקידו החדש.

י' בן 23, למד בישיבה תיכונית באזור מגוריו והרחיב ביולוגיה, ספרות והיסטוריה. בזמנו הפנוי אוהב להיות עם החברים והמשפחה ולנגן בסקסופון.

י' משתף: "הדבר הכי חזק בסופו של יותר מהכל זה הקטע החברתי והאנשים שיש בקורס. זה מה שהשאיר את כולנו שם, האיכות של החברים והחברויות החזקות שנוצרו שם". מספר י' על הפעם הראשונה שהפליג בצוללת, שם הבין את האווירה השוררת בכלי השייט, הייחודיות של הכי והדינמיקה החברתית בין החיילים למפקדים.

 

ובכך מסכם: " אני חושב שהרצון של להיות צוללן נבנה בי במהלך הקורס. כלל שאתה נפגש יותר עם השייטת ונחשף לעשייה של השייטת אתה מבין את המשמעות והתרומה הגדולה למדינה. במהלך הקורס סבא שלי נפטר, הגעתי על מדים להלוויה שלו והרגשתי שאם הוא היה רואה אותי עכשיו הוא היה גאה בי והיה רוצה שאני אהיה צוללן. זה נתן לי הרבה כח ורצון לסיים בהצלחה את הקורס ולהגיע להישגים גבוהים בשירות".

ר' בן 20, למד בתיכון בעיר והרחיב ביולוגיה ומשפטים. בזמנו הפנוי אוהב לשחק כדורסל. ר' היה במכינה קדם צבאית אשר מתנדבת בחקלאות ועם נוער בסיכון, "המכינה הייתה מעורבת, למדתי המון והייתה לי שנה משמעותית בחיים שלי".

יחד עם ר' מסיים חבר נוסף שלמד אתו בתיכון, השניים ממש שמחים ומתרגשים שהם מסיימים יחדיו.

ר' משתף: "הקורס הוא בין הקורסים המגבשים שקיימים, בסופו של דבר עוברים המון דברים ביחד, גם קשיים והיחידים שמבינים אותך זה החברים שבקורס".

ר' מספר כי גם היה לו קושי מבחינה לימודית לאורך הקורס והחברים שאתו עזרו לו ללמוד כך שיצליח יותר ויותר כל פעם.

ר' מספר על ההפלגה הראשונה, "ההפלגה הראשונה היא בשלב הראשון של הקורס, עוד לא מכירים עד הסוף את הכל ומהצד אתה מבין את גודל הדבר פתאום. הבנתי לרגע שאני עושה עכשיו בפעם הראשונה משהו שמעט אנשים עשו בחייהם ובנוסף לכל האווירה בצוות הייתה מדהימה, טובה ומכילה. ראיתי איך הצוות מגובש ואיך הם עושים הכל ביחד ועוזרים אחד לשני".

ובכך מסכם: "בשלב הראשון של הקורס הגיעו לוחמים מהשייטת וסיפרו לנו על התפקיד, ראיתי את ההתלהבות שלהם ואת כל החוויות המדהימות שסיפרו ושם ידעתי שאני רוצה להיות צוללן".

' בן 21, למד בתיכון באזור מגוריו והרחיב תורה שבעל פה. בזמנו הפנוי אוהב לשמוע מוזיקה, לבלות עם חברים ולהתאמן. בנוסף, י' היה בתנועת נוער בתור חניך וראש צוות שלוש שנים.

לפני הצבא היה במכינה קדם צבאית, שם למד הרבה על הארץ, בילה עם חברים והכיר את עצמו ואת הארץ טוב יותר. אחרי המכינה היה חודש בישיבה ולאחר מכן התגייס לצבא.

י' משתף: "האנשים מדהימים. אם אין לך חברים טובים בקורס הוא יהיה יותר קשה, אבל כולם מוצאים לבסוף את המקום שלהם. אחד הדברים הכי חשובים שלומדים בקורס זה לסמוך על אחרים ושיסמכו עלייך. גם כשיהיו אתגרים שונים לאורך הקורס מה שעזר לי להתמודד זה החברים שלי ולזכור שכולם רוצים לעזור, להיות שם בשבילי וזה מחמם לי את הלב".

ובכך מסכם: "בסדרת הים כולם עזרו לכולם וראיתי כמה זה נכון המשפט 'אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד'. ידעתי שעם אנשים כאלו אני רוצה לשרת ופה אני רוצה להיות".

 

מהרי ירושלים, למצולות ים. הירושלמים שסיימו את קורס הצוללנים. צילום: דו"צ
מהרי ירושלים, למצולות ים. הירושלמים שסיימו את קורס הצוללנים. צילום: דו"צ
מהרי ירושלים, למצולות ים. הירושלמים שסיימו את קורס הצוללנים. צילום: דו"צ
מהרי ירושלים, למצולות ים. הירושלמים שסיימו את קורס הצוללנים. צילום: דו"צ

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן