חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה אנחנו כל כך אוהבים גלידה?

למה אנחנו כל כך אוהבים גלידה? האם יצא לכם לתהות פעם מדוע אנו כל כך אוהבים גלידות? מה בהן גורם לנו לרצות לאכול אותן שוב ושוב? מה הקשר בין גלידות להרגשה טובה? ומדוע הן כה אהובות על ידי כולם – ילדים ומבוגרים כאחד? במאמר זה נערוך סקירה מעמיקה שתפתיע אתכם עם התשובות לשאלות הללו.

קצת היסטוריה

אומנם המקור של קינוחים קפואים וכיצד הכול התחיל הוא מעורפל, אך ישנם מקורות מסוימים שבהם ניתן למצוא תיאור של מאכלים דמויי גלידה כבר בפרס (אירן) בשנת 550 לפני הספירה. הם נהגו להשתמש בבתי קרח וגם בריכות קרח, ובאמצעותם הצליחו לייצר פלאודה (מעין קינוח אירני שמזכיר סורבה) לאורך כל השנה.

אך לא רק הפרסים התגאו ביכולות שלהם להפיק מאכלים קפואים, אלא גם הרומאים כבר במאה ה-1. מצוינים בספר בישול מתקופה זו, מתכונים לקינוחים מתוקים שפזרו עליהם שלג כדי לקררם ולהעניק להם מרקם קפוא.

מצטרפים אליהם גם הסינים כאשר שושלת טאנג תועדה נהנית מקינוח קר במיוחד שהכינו משילוב של קמפור, קמח וחלב באפלו. ולא באיחור רב הצטרפו גם היפנים שתועדו כנהנים מקינוח קפוא העונה לשם קקיגורי שעשוי מקרח וסירופ בטעמים.

אם כך ניתן לראות שההנאה מקינוחים קפואים הייתה קיימת כבר לפני אלפי שנים ובכל מיני מקומות שונים בעולם.

צילום: pexels

גלידה עושה לנו טוב

הידעתם? אכילה של מזונות עשירים בסוכר ושומן אומנם אינם פופולריים במיוחד, אך ההימנעות המוחלטת מהם גורמת נזק רב יותר. לכן, השתדלו לשלב אותם עם מאכלים בריאים כגון פירות טבעיים, שיעזרו לכם להרגיש טוב גם פיזית וגם נפשית! אספנו עבורכם מספר סיבות שבגללן כדאי לכם לאכול גלידה, הרי הן לפניכם:

  • גלידה מורכבת משמנת וחלב. המרכיבים הללו מכילים סידן, זרחן, ויטמין D, ויטמין A וריבופלבין, שכל אחד מהן תורם לתפקודים החיוניים של גופנו!
  • הסידן אשר נמצא במוצרי החלב שבגלידה מסייע לנו לשמור על העצמות בגופינו חזקות! בנוסף לעצמות גם הלב, השרירים והעצבים שלנו זקוקים לסידן כדי לשמור על תפקוד תקין.
  • גלידה היא מקור מצוין לאנרגיה. הגוף שלנו זקוק לאנרגיה כדי לתפקד טוב ובאופן יעיל, כשאנו אוכלים פחמימות וסוכרים הם מתפרקים לגלוקוז המעניק לגופנו את האנרגיה שהוא זקוקה לה. גם המוח שלנו זקוק לכמות גדולה של אנרגיה כדי לתפקד כראוי.
  • השומן שקיים בשמנת, בפרט בשמנת בעלת אחוזי שומן גבוהים הוא נחוץ והכרחי לפעילות תקינה של גופנו. השומן מסייע לנו לספק אנרגיה לגוף, לספוג ויטמינים מסוימים ואף לשמור על קרומי התאים בגופנו. בגוף האנושי יש כ-100 טריליון תאים ולכן אנו בהחלט זקוקים לכמות שומן מספקת, שניתן בהחלט לצרוך גם באכילת גלידה.
  • תאמינו או לא אבל צריכה של שומן מן החי (לא שומן צמחי או טרנס חלילה) מסייעת לנו להרגיש תחושת שביעות רצון הנגרמת בין היתר מתחושת השובע שאנו מרגישים לאחר אכילה של מוצרים שבהם יש כמות שומן גבוהה.
  • אכילת גלידה משפרת את מצב הרוח שלנו ועוזרת לנו להרגיש מאושרים יותר, זאת משום שהגוף שלנו משחרר הורמונים של הרגשה טובה כמו דופמין וסרוטונין שתפקידים לשדר למוח תחושה של עונג ואושר ואף מסייעים להשאיר אותנו ערניים. בנוסף, הורמונים אלו מסייעים בעיכול טוב יותר ואף בשינה טובה יותר.
  • לפעמים אנחנו צריכים ביס מתוק בשביל הנשמה, דווקא כדי לשמור על תזונה מאוזנת ולא לאסור על עצמנו כל דבר שהוא משמין או בעל סוכר. לפעמים צריך לתת לגוף גם את המזונות האלו כיוון שגם הם תורמים לבריאות שלנו – הן הפיזית והן הנפשית. אז אל תאכלו כמויות של גלידה בכל יום, אבל גם אל תפסיקו לאכול ממנה לחלוטין.

לסיכום, נציין כי לאכילה של גלידה יש מעלות רבות שהאנושות נהנית מהן כבר אלפי שנים. כמו כן, אנשים מבוגרים וילדים נהנים ממנה משום שהיא משלבת טעם עשיר ומתוק לצד מרקם קרמי ומציעה מנעד עצום של טעמים שונים, שמושכים מבוגרים וילדים כאחד ומסבה להם הנאה רבה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן